افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۲۰درصد از پوشاک موجود در بازار خارجی است/گرانی ۳۰ درصدی پوشاک نسبت به سال گذشته

  • کد خبر: ۱۲۴۳۰
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
۲۰درصد از پوشاک موجود در بازار خارجی است/گرانی ۳۰ درصدی پوشاک نسبت به سال گذشته
رئیس اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک مشهد گفت: تقریبا هیچ یک از کالاها و پوشاک ما افزایش قیمتی نسبت به سال گذشته نداشته‌اند البته ۳۰ درصدی پوشاک نسبت به سال گذشته گران شده است که آن‌هم به خاطر مواد اولیه و قیمت پارچه است که در اختیار ما نیست.

علی اکبر طاهری گفت: درحال حاضر خوشبختانه قاچاق پوشاک خیلی کم شده است و تقریبا واردات پوشاک هم به حداقل رسیده است به‌جز تامین پوشاک داخلی ما به کشورهای روسیه، عربستان، کویت و... صادرات داریم ولی به هر شکل این صنف هم به مانند دیگر صنوف به یکسری مواد اولیه نیاز دارد که ما مجبور هستیم از خارج وارد کنیم و همین قضیه بر روی قیمت پوشاک تاثیر می‌گذارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک افزود: بازار از جنس خارجی خالی نیست ولی نهایتا ۲۰ درصد از پوشاک موجود در بازار را اجناس خارجی تشکیل می‌دهند که بیشتر از کشور ترکیه و چین وارد می‌شود ولی به هر شکل دولت کماکان پیگیر عدم واردشدن پوشاک خارجی به بازار است. البته من منکر این نیستم که متاسفانه بخشی از اجناس موجود در بازار که ساخت کشور خودمان است را با یک برند خارجی به چند برابر قیمت عرضه می‌کنند و متاسفانه برخی هم از این اجناس استقبال می‌کنند.

وی گفت: خوشبختانه بازار پوشاک در آرامش بسر می‌برد و وضعیت تولید پوشاک امسال نسبت به سال گذشته از موقعیت بهتری برخوردار است و با توجه به فراوانی تولیدی که امسال داشته‌ایم تقریبا هیچ یک از کالاها و پوشاک ما افزایش قیمتی نسبت به سال گذشته نداشته‌اند البته ۳۰ درصدی پوشاک نسبت به سال گذشته گران شده است که آن‌هم به خاطر مواد اولیه و قیمت پارچه است که در اختیار ما نیست. با توجه به کیفیت و قیمت اجناس ایرانی مصرف کننده‌ها بیشتر تمایل دارند که از اجناس ایرانی استفاده کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۵۰ تولیدی پوشاک در مشهد وجود دارد که پروانه کسب دارند و در این زمینه فعالیت می‌کنند. البته تعداد خیلی کمی هم از محصولات موجود در بازار تولید تولیدی‌های زیر پله یا همان غیر مجاز هستند که از شهرهای دیگر مانند شیراز وارد می‌شود که اینها هم به علت مشکلات مالیاتی یا بیمه نیروهاشان به این شکل درحال فعالیت هستند ولی ما در مشهد تولیدی‌های فعالی به این شکل نداریم.

رئیس تولید کنندگان پوشاک مشهد گفت: تخفیف‌های بالای ۵۰ درصد، خلاف قانون است نهایتا هر فروشنده می‌تواند ۳۰ درصد به قیمت پوشاک اضافه کند و عرضه کند.

منبع: قدس آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->