برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها
فروشگاه‌های مجتمع خورشید فقط ۲۴ ساعت برای نصب برچسب قیمت فرصت دارند

کسوف بی‌قیمت‌ها در «خورشید»

  • کد خبر: ۱۲۲۱۱
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
کسوف بی‌قیمت‌ها در «خورشید»
امیررضا وثوقی - «این اجناس را جدید آوردیم، به همین دلیل قیمت ندارند»، «داشتیم برچسب قیمت‌ها را نصب می‌کردیم که شما رسیدید.» این جملات پاسخ همه فروشنده‌های خاطی در برابر اخطار بازرسان برای درج نکردن قیمت روی کالا‌ها بود.
با توجه به نزدیک شدن شب یلدا و رونق گرفتن بازار پوشاک در قالب پویش «بی‌قیمت نخریم» روزنامه شهرآرا به همراه قاضی امید جلیلی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، و بازرسان اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت به مجتمع تجاری خورشید در سه‌راه راهنمایی رفتیم تا علاوه بر نظارت بر درج قیمت در این بازار به بقیه تخلفات از جمله گران‌فروشی، ارائه نکردن فاکتور خرید و فروش کالای قاچاق رسیدگی شود.

مشکل بانکی دسته‌جمعی!
با گذشت مدت زمان اندکی از حضور بازرسان تعزیزات و قرار گرفتن خودرو آن‌ها در مقابل درِ این مجموعه تعدادی از فروشنده‌ها اقدام به بستن فروشگاه خود کردند که این موضوع سبب حساسیت بیشتر قاضی جلیلی در برخورد با فروشنده‌های خاطی شد، از‌این‌رو از مدیر بازار خورشید خواست تا پاسخ‌گوی این رویکرد غیرقانونی فروشنده‌ها باشد.
مدیر مجموعه در پاسخ گفت که مشکل بانکی برای برخی از واحد‌های صنفی به وجود آمده است، از‌این‌رو مجبور شدند که فروشگاه خود را تعطیل و به بانک مراجعه کنند!
این بهانه تراشی از نظر قاضی جلیلی دور نماند و با لحنی که دیگر هیچ نرمی‌ای در آن نبود گفت: همه فروشنده‌های این قسمت با ورود بازرسان به بازار دچار مشکل بانکی شده‌اند؟ این حرف‌ها خنده‌دار است! بنده به عنوان قاضی سازمان تعزیرات حکومتی توصیه می‌کنم به همه واحد‌های این مجموعه پیام ما را ابلاغ کنید که هر واحدی در بازار خورشید ظرف ۲۴ ساعت آینده از درج قیمت بر روی کالا‌های فروشگاهش خودداری کند بدون هیچ اغماضی پلمب خواهد شد. همچنین در‌صورتی‌که در هنگام بررسی بازرسان فروشگاهی اقدام به بستن واحد خود کند، آن واحد در همان حالت پلمب می‌شود، تا افراد خاطی با این روش از زیر تخلفات خود شانه خالی نکنند.

گله شهروندان
حضور بازرسان گویا فرصتی را برای مطرح کردن گله‌های شهروندان فراهم کرده بود، از‌این‌رو آن‌ها با مراجعه به قاضی جلیلی شروع به طرح مسائل خود کردند. تعدادی از خریداران از گرانی اجناس گله داشتند و با تشکر از بازرسان برای نظارت بر قیمت اجناس از حضور آن‌ها در این مجموعه ابراز خرسندی کردند، با وجود این یکی از خریداران که از قیمت‌های مجتمع خورشید رضایت داشت، دلیل انتخاب این بازار پرسید که یکی از بازرسان با شرح اینکه وظیفه مسئولان نظارتی شهر بررسی همه واحد‌های صنفی است، گفت که تاکنون ۷۰ درصد مجتمع‌های تجاری بزرگ شهر در قالب پویش «بی‌قیمت نخریم» بازرسی شده‌اند.

ارزان‌فروشی از ترس بازرسان
مدتی از این صحبت‌ها نگذشته بود که وارد فروشگاهی شدیم که بازرسان پیش از این به صورت نامحسوس قیمت پوشاک آن را که اکثرا ترک بود بررسی کرده بودند. در بدو ورود مشخص شد که بیشتر اجناس عرضه‌شده قیمت ندارند. پس از بررسی قیمت انواع پوشاک، فروشنده قیمت کاپشنی را که روز‌های گذشته ۵۵۰ هزار تومان فروخته شده‌بود ۲۹۰ هزار تومان و پایین‌تر از عرف بازار اعلام شد. با‌این‌حال بازرسان با اشاره به اینکه قیمت اعلامی متعارف نیست، از فروشنده خواستند که همین قیمت را بر روی کالا درج و در دید مشتریان قرار دهد.
در ادامه بررسی واحد‌های صنفی در این مجموعه به طبقه منفی یک بازار خورشید رفتیم که جز تعداد انگشت‌شماری از مغازه‌ها بقیه بسته بودند.
در پایان قاضی جلیلی در خصوص بررسی واحد‌های مجتمع خورشید گفت: بازرسان نظارتی در قالب پویش کالای «بی‌قیمت نخریم» که به وسیله روزنامه شهرآرا کلید خورده است به مجتمع خورشید آمدند که با توجه به درج نکردن قیمت در بسیاری از فروشگاه‌های این مجموعه و همکاری نکردن مدیر مجتمع خورشید در بررسی تخلفات مدت ۲۴ ساعت به همه واحد‌های این بازار فرصت دادیم تا قیمت را روی کالا‌های خود نصب کنند و در صورت رعایت نکردن قانون امروز این واحد‌های متخلف را پلمب خواهیم کرد.

«بی‌قیمت نخریم» به چهارمحال و بختیاری رسید
اول آذر ماه امسال بود که روزنامه شهرآرا، همراه با سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف مشهد به منظور حفظ حقوق مصرف کنندگان اقدام به ایجاد پویش «بی‌قیمت نخریم» کرد.
در این پویش، شهروندان می‌توانند تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت کالا‌ها را با شماره‌های ۱۲۴ و ۸۰۰۰۱۲۴ به سازمان صمت و با شماره پیامک ۳۰۰۰۷۲۸۹ به شهرآرا اعلام و موضوع را پیگیرى کنند. ایجاد این پویش بازتاب‌های گسترده‌ای داشته است، به طوری که حسین مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با ارسال نامه‌ای به سازمان‌های ناظر بر بازار، درج قیمت و الصاق برچسب نرخ کالا را اجباری اعلام کرد. در این راستا روز ۲۳ آذرماه، یدا.. صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد که پویش «بدون قیمت نخریم» در تهران آغاز شده است. همچنین روز گذشته معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پویش «بدون قیمت نخریم» در این استان آغاز شد، گفت: براساس قانون، عرضه‌کنندگان کالا و خدمات موظف و مکلف‌اند قیمت کالا یا خدماتی را که عرضه می‌کنند در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار دهند. بیژن‌بهرامی گفت: هدف از اجرای این پویش این است که مردم با نخریدن کالا از مغازه‌هایی که قیمت کالا را درج نمی‌کنند، این قبیل فروشندگان را تنبیه و در مقابل از مغازه‌ها یا فروشگاه‌هایی خرید کنند که در قیمت شفافیت دارند و قیمت را بر روی کالا‌های خود درج می‌کنند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->