سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۵۰هزار نفر از خدمات ایستگاه‌های استقبال از زائر در مشهد
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر در مشهد ضروری است

  • کد خبر: ۱۲۴۳۰۲
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر در مشهد ضروری است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: جلسات متعددی برای دهه آخر صفر در مشهد برگزار شده از آنجائی که ما میزبان زائران از کل کشور هستیم لذا لازمه آن برنامه‌ریزی فشرده است.

همتی| شهرآرانیوز، حسن موحدیان در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس ضمن تسلیت ایام عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، افزود: با فروکش کردن شرایط کرونایی حاکم بر کشور شاهد تشدید حضور زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر خواهیم بود و برماست که اقدامات مقتضی برای میزبانی درخور عزاداران امام‌رضا (ع) را داشته باشیم.
وی با قدردانی از کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در همین راستا تلاشهای مجدانه ای برای پذیرایی از زائران در مشهد به خصوص اسکان و ارائه خدمات به زائران پیاده صورت گرفته است.

وی با اشاره به جلسات متعددی که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس درخصوص برگزاری دهه پایانی ماه صفر داشته است، گفت: در روز‌های پایانی ماه صفر، مشهدالرضا (ع) میزبان عزادارانی از تمام کشور بوده و برهمین اساس باید برنامه‌ریزی فشرده و دقیقی در این خصوص داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر و شهرداری مشهد مقدس که تلاش‌های مجدانه‌ای برای میزبانی درخور از زوار رضوی در پایان دهه ماه صفر داشته‌اند، تصریح کرد: زائران پیاده، با طی کردن صد‌ها کیلومتر، به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شود و برماست که اقدامات مقتضی در رابطه اسکان و حمل‌ونقل و ... انجام گیرد که امیدواریم این اقدام نیز به خوبی صورت گیرد.

موحدیان گفت: خوشبختانه در ادامه اتفاقات و اقدامات ارزشمند مدیریت شهری مشهد مقدس، پس از بازگشایی پادگان ارتش و بولوار ارشادالرضا (ع)، در هفته جاری شاهد بازگشایی «بولوار بصیرت» در یک منطقه محروم شهری خواهیم بود؛ از شهرداری و به ویژه سازمان عمران کمال تقدیر و تشکر را داریم که در یک شب، در اقدامی بی‌نظیر ۱۲ هزار تن آسفالت‌ریزی داشتند که بیانگر روحیه جهادی حاکم بر شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به مناسبت‌های هفته جاری پرداخت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور، افزود: جمعه سیاه باعث شد خروج شاه خائن از کشور و سرنگونی طاغوت با سرعت بیشتری پیش برود.

تذکر رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران اسلامی شهر مشهد به عدم رعایت تبصره ۲۰ بودجه کشور

در ادامه حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران اسلامی شهر مشهد به عدم رعایت تبصره ۲۰ بودجه کشور درباره ایثارگران شاغل در شهرداری تذکر داد.
وی همچنین به تغییر ساختار شهر ترمیمی تذکر داد که هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این تذکر گفت: شهر ترمیمی یک اقدام فرابخشی است و ماهیتا حقوقی است و باید در ساختار حقوقی شهرداری بماند اما چون این ساختار ضعیف است تغییر ساختار باید صورت بگیرد.

مصوبات

اصلاح و بازنگری دریافت عوارض از بنا‌های ابقاشده در کمیسیون‌های ماده۱۰۰قانون شهرداری

ماده واحده: شهرداری مکلف است از ابتدای خرداد سال۱۴۰۱ از بنا‌های ابقاشده در کمیسیون‌های ماده صد قانون شهرداری، علاوه بر جرایم کمیسیون ماده صد عوارض بر ابقا بنای احداثی را نیز دریافت نماید.

تبصره: شهرداری مشهد مکلف است، برای تخلفات سال ۱۳۹۴ و بعد از آن که رای کمیسیون ماده۱۰۰ آن مبنی بر جریمه تا پایان سال۱۴۰۰ صادر شده باشد. عوارض زیربنا‌های مشمول تراکم ساختمان ستون مجاز، این تخلفات را درصورت پرداخت نقدی به تنلسب مبلغ پرداختی مطابق جدول ذیل محاسبه و دریافت نماید.
تخلفات سال ۱۳۹۴و بعد از آن که رای کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی یر جریمه تا پایان سال۱۴۰۰ صادر شده باشد. به این ترتیب سال۱۴۰۱، ۷۰ درصد، سال۱۴۰۲، ۵۰ درصد، سال۱۴۰۳، ۳۰ درصد و سال ۱۴۰۴و به بعد معادل تخفیف پرداخت نقدی روز طبق مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد

پاسخگویی به درخواست های صدور مجوز ساختمانی

ماده واحده: شهرداری مکلف است در اجرای قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاریها از تاریخ۳۰/۰۵/۱۴۰۱ فیش پروانه را در چهارچوب اجرای قانون یاد شده صادر نماید. همچنین در راستای تکریم و تسهیل پاسخگویی به درخواست مجوزهای ساختمانی مودیان محترم با توجه به محدودیت زمانی ایجاد شده به شرح های زیر اقدام نماید.
۱:مهلت پرداخت نقدی فیش های صادره در بازه زمانی ۱۴۰۱/۰۵/۱۳ تا تاپایان ساعت ۲۴ تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۹ از تاریخ ابلاغ این مصوبه به مدت ۱۰روز کاری تعیین می‌گردد.

۲:مودیانی که بخش نقدی فیش صادره قبل از تاریخ اجرایی شدن قانون درآمد پایدار و هزینه های شهرداری و دهیاریها را دریافت نموده‌اند، می‌توانند بارعایت بند یک این مصوبه نسبت به تکمیل فرایند تقسیط ظرف ۱۵روز اقدام نمایند.

۳: به‌ مودیانی که نسبت به پرداخت حفوق شهرداری تا‌پایان مهلت مندرج در بند یک اقدام نمایند، بر اساس تبصره یک اصلاحی ماده۳ مصوبه پاسخگویی شود.

۴: در راستای سیاست های رونق اشتغال و مانع زدایی از آن، صرفا تا زمان ابلاغ طرح های تفصیلی، شهرداری نسبت به پاسخگویی و تمدید مجوز استفاده از محل فعالیت مودیانی که سابقه پرداخت حقوق استفاده از محل فعالیت را دارند اقدام نماید.

تصویب لایحه حمایت از مواکب مردمی اربعین حسینی (ع) اعزامی از مشهد مقدس به کشور عراق

ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داه می شود، نسبت به حمایت از تشکل های مردمی مشهد مقدس بامعرفی ستاد عتبات عالیات به منظور برپایی موکب و خدمت رسانی در کشور عراق، مجموعا تا سقف ۳۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ (سی میلیارد) ریال در قالب تفاهم نامه و با رعایت تبصره های زیر اقدام نماید.
تبصره۱- کمیته حمایت از مواکب متشکل از اعضای زیر است:
نماینده شورای هیئات مذهبی مشهد- نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی- نماینده ستاد اربعین شهرداری مشهد- نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ستاد اربعین حسینی (ع)، نماینده حراست شهرداری مشهد مقدس- نماینده بازرسی کل شهرداری مشهد مقدس
تبصره۲- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، گزارش اجرای این مصوبه از جمله فهرست کمک‌های انجام شده، به تفکیک نام موکب و مبلغ و تاریخ کمک) را ظرف مدت یک ماه پس از پایان برنامه، به شورای اسلامی شهر ارسال نماید.
تبصره۳- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، ضمن انعکاس آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ خود منعکس نماید. نسبت به پیگیری در خصوص اعمال مبالغ پرداخت شده در حساب های فی مابین با دولت، اقدام نماید.

حجت الاسلام والمسلمین منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گفت: تاکنون هیچ ریالی به حساب موکبی تا الان واریز نشده و تا کنون هیچ قراردادی با موکب و هیئتی بسته نشده و هیچ تقسیم کاری صورت نگرفته است.

مشروح مصوبات پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به تشریح مصوبات پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر پرداخت.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در پایان پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و اظهارکرد: اولین دستورکار جلسه امروز به بررسی طرح اصلاح تباصر ۲ و ۳ مصوبه اصلاح و بازنگری دریافت عوارض از بنا‌های ابقاء شده در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها اختصاص یافت.

وی افزود: براساس این طرح مصوب، با هدف همراهی با همشهریان، دامنه شمول تخفیف پرداخت نقدی برای بازه زمانی تخلف ۱۴۰۱ که رای کمیسیون ماده ۱۰۰ آن نیز تا پایان سال جاری صادر شود، مشمول تخفیف ۷۰ درصدی مصوبه ابقای بنا قرار گرفتند.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه در این جلسه، لایحه پاسخگویی به درخواست‌های صدور مجوز ساختمانی نیز به تصویب رسید، گفت: براساس این مصوبه، شهرداری مکلف است در اجرای قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از تاریخ ۳۰ مردادماه سال جاری، پروانه را در چارچوب اجرای قانون یاد شده صادر نماید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: در راستای تکریم و تسهیل پاسخگویی به درخواست مجوز‌های ساختمانی مودیان، با توجه به محدودیت زمانی ایجاد شده، مهلت پرداخت نقدی فیش‌های صادره در بازه زمانی ۱۳ مردادماه سال ۱۴۰۱ تا پایان ساعت ۲۴ مورخ ۲۹ مردادماه، از تاریخ ابلاغ این مصوبه به مدت ۱۰ روز کاری تعیین می‌گردد؛ همچنین تهاتر فیش‌های یاد شده با مطالبات نقد بستانکاران شهرداری در بازه اجرای این مصوبه بلامانع است.

حاجی‌بگلو گفت: مودیانی که بخش نقدی فیش صادره قبل از تاریخ اجرایی شدن قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری و دهیاری‌ها را دریافت نموده‌اند، می‌توانند با رعایت بند یک مصوبه درخصوص بازه زمانی، نسبت به تکمیل فرآیند تقسیط ظرف مدت ۱۵ روز اقدام نمایند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: در راستای سیاست‌های رونق اشتغال و مانع‌زدایی، صرفاً تا زمان ابلاغ طرح‌های تفصیلی، شهرداری نسبت به پاسخگویی و تمدید مجوز استفاده از محل فعالیت مودیانی که سابقه پرداخت حقوق استفاده از محل فعالیت را دارند، اقدام نماید.

حاجی‌بگلو در ادامه با اشاره به تصویب لایحه حمایت از مواکب مردمی اربعین حسینی (ع) اعزامی از مشهد مقدس به کشور عراق، تصریح کرد: براساس این مصوبه، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داه می‌شود، نسبت به حمایت از تشکل‌های مردمی مشهد مقدس با معرفی ستاد عتبات عالیات به منظور برپایی موکب و خدمت رسانی در کشور عراق، مجموعا تا سقف ۳۰ میلیارد ریال در قالب تفاهمنامه و با رعایت تباصر مشخص، اقدام نماید.

وی افزود: آخرین دستورکار پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز به اصلاح اساسنامه موسسه فرهنگی شهرآرا اختصاص یافت.

همچنین علوی مقدم، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در انتهای جلسه طی تذکری گفت: از مدیریت شهری تقاضا داریم وضعیت موسسه فرهنگی شهرآرا مبنی بر جذب نیروی جدید و تعیین تکلیف نیرو‌هایی که در آنجا خدمت می‌کنند  و سالیان سال تغییر وضعیت شغلی نداده اند را به آن رسیدگی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->