پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند
سرخط خبرها
برجامانده از شب اول هفته نخست لیگ قهرمانان

طلسم‌شکنی امباپه و رفقا

  • کد خبر: ۱۲۴۷۰۷
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
طلسم‌شکنی امباپه و رفقا

به گزارش شهرآرانیوز؛ لیگ قهرمانان اروپا مطابق انتظار شروعی جذاب داشت. از شکست چلسی تا توقف میلان و عرض‌اندام شاختار‌دونتسک و از قدرت‌نمایی سیتی و رئال تا دیدار مهم پاریس و یووه، همه بازی‌ها هیجان، اتفاقات و جذابیت خودشان را داشتند.

طلسم‌شکنی پاریس در خانه

برد شب گذشته امباپه و یارانش در خانه مقابل یووه فقط یک سه‌امتیاز برای پیشتازی در گروه هشتم مسابقات نبود. پاری‌سن‌ژرمن با این پیروزی یک تاریخ را تحت‌تأثیر قرار داد و به بانوی پیر فوتبال اروپا گوشزد کرد معادلات در این مسابقه خاص مدت‌هاست تغییر کرده است. پاریسی‌ها در طول تاریخشان موفق به شکست بیانکونری نشده بودند و در این چند سال گذشته و در تغییرات هویت و سطح باشگاه به پست سفید‌و‌سیاه‌پوشان سری‌آ نخورده بودند.

شاید اگر تقابل یوونتوس و پاریس زودتر رقم می‌خورد، طلسم نبردن یووه برای تیم فرانسوی زودتر از این‌ها می‌شکست، اما لیگ قهرمانان این طلسم‌شکنی را به سال ۲۰۲۲ موکول کرد و امباپه با دو گل خود در خانه مقابل یوونتوس، به شکست‌ناپذیری حریف ایتالیایی در مقابل تیمش خاتمه داد.

و پوشش ضعف‌های سابق

بیشتر رسانه‌های فوتبالی از برد پر‌گل سیتی نوشته‌اند و درخشش هالند در گل‌زنی را پوشش داده‌اند؛ اما شاید وجه دیگر برد تیم پپ، مهجور مانده است. سیتی در‌حالی‌که فصل گذشته در همه بازی‌های مرحله گروهی رقابت‌ها با گل خورده روبه‌رو شده بود، در اولین گامش برای فصل جدید، بازی را بدون گل خورده به پایان رساند تا نشان دهد بازهم برای ماجراجویی و جاه‌طلبی و رسیدن به آرزوی بزرگ خودش، آماده‌تر از گذشته به میدان آمده است. سیتی نه فقط با چهار گلش به سویا، بلکه با گل‌نخوردنش در بازی اول به وضوح اعلام کرد فقط برای قهرمانی می‌جنگد؛ ضمن اینکه این پنجمین بازی در هفت مسابقه اخیر سیتیزن‌ها در لیگ قهرمانان بود که توپی از خط دروازه این تیم عبور نمی‌کند.

شاختار‌دونتسک؛ پیش به سوی صعود

تیم ایگور یوویچویچ تا پیش از شروع مسابقات به‌نظر تحلیلگران فوتبالی برای قرار‌گرفتن در جایگاه دوم جدول شانس کمتری نسبت به دو رقیب دیگرش نداشت؛ اما نماینده اوکراین با تاخت‌و‌تاز در خاک ژرمن‌ها و برد سنگین در زمین لایپزیش، اکنون یک سر‌و‌گردن بالاتر از رقبا و یک گام بزرگ، نزدیک‌تر به صعود است. این اولین برد شاختار‌دونتسک پس از هفت مسابقه بدون پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا بود. ضمن اینکه آن‌ها پس از حدود هفت سال و ۳۵ بازی، د‌وباره موفق شدند در این مسابقات بیش از سه گل را وارد دروازه رقیب کنند. با‌این‌حال شاختار اگر اهل عبرت‌گرفتن از تاریخ باشد، نباید به این برد مقتدرانه دل خوش کند؛ چون تیم اوکراینی دو فصل پیش هم رقابت‌ها را با پیروزی در‌برابر رئال‌مادرید شروع کرده بود که در‌نهایت حتی به صعود از گروه هم منجر نشد.

لوپتگی در لبه پرتگاه

سویا در لیگ قهرمانان هم موفق نشد فرم متفاوتی نشان دهد. لوپتگی هنوز موفق نشده است در این فصل در هیچ عرصه‌ای تیمش را به پیروزی برساند. سویا ضمن تحقیر در مقابل سیتی در شرایط بحرانی‌تری قرار گرفت؛ شرایطی که حتی برای سوم‌شدن آن‌ها در گروه هم تردید ایجاد می‌کند. سویا همچنین آمار ضعیفش مقابل منچسترسیتی را ادامه داد و سومین بازی تاریخ در مقابل این حریف انگلیسی به سومین شکست تیم لوپتگی برابر سیتیزن‌ها تبدیل شد. ضمن اینکه آمار خوب نماینده لالیگا برابر رقبای انگلیسی نیز به‌سمت ضعیف‌شدن می‌رود؛ چون این سومین باخت سویا در پنج بازی آخر مقابل تیم‌های لیگ‌برتری بوده است.

رقابت آقای گلی یا جدال بر سر توپ‌طلا‌های بعدی

تا پیش از ظهور دو ستاره جوان فوتبال دنیا می‌گفتیم رونالدو و مسی، اما اکنون ناگزیر هستیم درباره بهترین گل‌زنان شب اول لیگ قهرمانان اروپا بگوییم هالند و امباپه! گل‌زنان تیم‌های منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن از همان اولین گامشان در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان برای آقای‌گلی رقابت‌ها خط‌و‌نشان کشیدند. شاید این فقط یک شروع باشد و اکنون که این دو ستاره از مرحله پدیده‌بودن عبور کرده‌اند، احتمال دارد در سال‌های پیش‌رو رقابت آن‌ها برای گل‌زنی در اروپا به جدال برای برنده‌شدن توپ طلا برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->