اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی آزمون سمپاد زنگ خطر انقراض ۸۶ گونه جانوری در ایران فقر آهن باعث چه مشکلاتی در کودکان می‌شود؟ رئیس فراکسیون کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همین امسال انجام می‌شود عواقب و تأثیرات منفی فریادزدن بر سر کودکان توضیحات رئیس سازمان مدارس درباره انواع شهریه در مدارس غیردولتی رشد ۱۴ درصدی پرواز‌های فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در اردیبهشت ‌۱۴۰۳ نسبت‌به مدت مشابه پارسال عرضه دارو از هرنوع در عطاری‌ها پیگیرد قانونی دارد پیش‌بینی رگبار باران و کاهش دما در برخی استان‌ها (۶ تیر ۱۴۰۳) توصیه‌هایی جهت پیشگیری از گرمازدگی استفاده از طب ایرانی برای کاهش وزن بدون بازگشت افزایش یک‌میلیون‌تومانی حقوق ماهانه بازنشستگان از فروردین ۱۴۰۳ + جزئیات غربالگری بیماری HIV در مراکز مشاوره رفتاری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند
سرخط خبرها

رشد ۲۳ درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹

  • کد خبر: ۱۲۴۸۷
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
رشد ۲۳ درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹
وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه باید اذعان کنیم ما در این سال‌ها مشکلات آموزش و پرورش را به جای حل‌کردن، حمل کرده‌ایم و در دوره‌های زمانی مختلف با آن درگیر بوده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن حاجی میرزایی در حاشیه بازدید از «دبستان باقریه» در منطقه تبادکان مشهد، اظهار کرد: با افکار و اندیشه‌ها و تلاش معلمان که سرمایه اصلی آموزش و پرورش هستند، می‌توان حرکت‌های بزرگی انجام داد و نسلی را تربیت کرد که در آینده برای کشور مفید باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وقتی در جمع معلمان مدارس قرار می‌گیریم متوجه ظرفیت‌های عظیمی که در این قشر وجود دارد می‌شویم، بیان کرد: تمام مشکلاتی که امروز در این جمع مطرح شد واقعی است که از دید ما هم پنهان نبوده است، ولی متاسفانه باید اذعان کنیم ما در این سال‌ها مشکلات آموزش و پرورش را بجای حل کردن‌حمل کرده‌ایم و در دوره‌های زمانی مختلف با آن درگیر بوده‌ایم.

وی گفت: آثار نقایصی که امروز وجود دارد می‌تواند تهدید جدی برای نظام تعلیم و تربیت ما باشد و تنها تلاش و همت معلمان است که کمی از اثرات مشکلات و تنگناها را کاهش می‌دهد.

حاجی میرزایی یادآور شد: مدرسه باید یک عنصر زنده در محلات و در ارتباط عمیق با جامعه پیرامون خود بوده و با جامعه اطراف خود ارتباطی تنگاتنگ داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: زمانی آموزش و پرورش در جایگاه اصلی خود قرار می‌گیرد که مدرسه کانون یادگیری و عرصه‌ای برای ارتباط نزدیک با خانواده و محیط خود باشد و در مجموع باید تعلیم و تربیت را به یک عنصر کارکردی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹ در حدود  ۲۳ درصد رشد داشته است، متذکر شد: ولی با همین افزایش هم نمی‌توانیم معوقات خود را پرداخت کنیم.

حاجی میرزایی گفت: تلاش می‌کنیم به تدریج چالش‌ها را پشت سر بگذاریم اما باید در نظر داشته باشیم مجموعه کشور در شرایط سختی قرار دارد و ما در همین وضعیت باید به دنبال بهبود کیفیت کار در آموزش و پرورش باشیم و به دنبال کاهش حجم معوقات پرداختی به معلمان هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: چند استان باتوجه به تعداد بالای دانش آموز سرانه فضای آموزشی کمتر از متوسط کشور دارند و برهمین اساس تمام تمرکز ما رساندن آنها به سرانه میانگین کشوری است.

وی یادآور شد: روحیه سرزندگی و خلاقانه معلمان بهترین نیرو برای رشد تعلیم و تربیت است و قطعا آموزش و پرورش بدون همراهی و اندیشه معلمان خود توان چیره شدن بر مشکلات خود را ندارد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->