آتش‌سوزی باشگاه بدنسازی در خیابان مفتح مشهد با یک مصدوم (۷ شهریور ۱۴۰۳) واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صنعت نفت از فروردین تا مرداد (۷ شهریور ۱۴۰۳) دستگیری گدایی که هر ساعت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان درآمد داشت مصدومیت چهار مسافر بر اثر ورود غیرمجاز راکب موتوسیکلت به مسیر ویژه اتوبوس در مشهد(۷ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان طبرسی مشهد(۷ شهریور ۱۴۰۳) مبلغ علی‌الحساب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد به زودی واریز می‌شود (۷ شهریور ۱۴۰۳) دستگیری شرور مسلح در جنوب تهران(۷ شهریور ۱۴۰۳) واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه به حساب بازنشستگان (۷ شهریور ۱۴۰۳) بازداشت مردی که استاد ترفندهای کلاهبرداری است آخرین وضعیت شناسایی آبله میمون در کشور (۷ شهریور ۱۴۰۳) دستگیری ۲ متهم به ۲۵ فقره زورگیری در مشهد دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم معوقه می‌شود + تاریخ احتمالی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۷ شهریور ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما از امروز جدیدترین روش کاهش وزن| بوتاکس معده چیست؟ تجویز دارو در ایران ۲ برابر استاندارد جهانی است شهریور، پرتلفات‌ترین ماه سال در تصادفات رانندگی ۹۸۰ هزار نفرشب؛ ظرفیت اقامتی خراسان‌رضوی در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ وزیر سابق آموزش و پرورش به بنیاد مستضعفان رفت بیست‌وپنجمین کنگره و جشنواره بین‌المللی «رویان» آغازبه‌‌کار کرد مدیریت‌نکردن بیماری هپاتیت زمینه نارسایی کبدی را فراهم می‌کند افزایش حقوق سرایداران مدارس از چه تاریخی اجرا می‌شود؟ سامانه ثبت نام کتب درسی تا بعد از مهرماه باز است
سرخط خبرها
معاون وزیر آموزش و پرورش:

باید بدنه مدرسه، مدیریت‌ها و سازمان‌ها پژوهنده شوند

  • کد خبر: ۱۲۳۹۳
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
باید بدنه مدرسه، مدیریت‌ها و سازمان‌ها پژوهنده شوند
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای توسعه همه جانبه نظام تعلیم و تربیت، پژوهش‌ها باید از حلقه نخبگانی خارج شود و بدنه مدرسه، مدیریت‌ها و سازمان‌ها را پژوهنده کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی امروز، ۲۸ آذر ماه در نشست علمی هفته پژوهش در سبزوار افزود: در زیر نظام پژوهش و برنامه‌ریزی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم و دانش‌آموز پژوهنده، مدرسه و سازمان پژوهنده از محور‌های کلیدی و اصلی است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون برخی استادان، معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان با پژوهش‌های خوب، نمونه می‌شوند، اما برای تاثیرگذاری نیاز به گسترش پژوهش در ساختار و بدنه مدرسه، سازمان‌ها و معلمان داریم.
حسینی با اشاره به کاربردی‌کردن پژوهش‌ها گفت: پژوهش باید تبدیل به لقمه‌های دانش شود که در کاربست مدیریتی از آن استفاده گردد و از جنبه تئوری صرف خارج و جنبه کاربستی و مساله‌مدار پیدا کند.
وی افزود: پژوهشگر باید در نظام تصمیم‌گیری سبب رفع مشکلات موجود شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پژوهش از باید پژوهش خطی و کمی به سوی کیفی و حلزونی حرکت کند که نتیجه آن امتداد پژوهی، درس پژوهشی و مدرسه پژوهشی است.
وی گفت: تقویت روحیه پرسشگری و حل مساله از مهمترین مسائل نظام تعلیم و تربیت است که باید در محتوای کتاب‌های درسی، فرهنگ تعلیم و تربیت و پژوهش‌ها لحاظ شود.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع پژوهش و ترویج فرهنگ تفکر و مساله محوری نگاه ویژه شده است.  
حسن محرابی افزود: از رویکرد‌های سند تحول بنیادین، تقویت روح پژوهشگری و پرسشگری در مدرسه است که معلمان و دانش‌آموزان، اندیشه ورز، جستجو گر، علمی و متخصص تربیت شوند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->