ارائه روزانه ۷۰ هزار خدمت در درمانگاه‌های خصوصی مشهد | ۷ هزار پزشک و پرستار در مراکز درمانی خصوصی مشغول به کار هستند درمانگاه‌های مشهد گرفتار مشکلات مالی هستند| زنجیره ورشکستگی مراکز درمانی باید قطع شود علت آتش‌سوزی امشب و مشاهده دود در شرق تهران(خیابان دماوند) چه بود؟ (۱۸ مهر ۱۴۰۴) تعطیلی ۲۴ درمانگاه خصوصی مشهد در ۵ سال اخیر | بدقولی بیمه‌ها، بلای جان مراکز درمان سرپایی + فیلم دستگیری عامل اسیدپاشی به رئیس شورای شهر «درود» خراسان رضوی زندگی سالم با سلامت روان | گذری کوتاه بر مفهوم سلامت روان از منظر روان‌شناختی، جامعه‌شناسی، پزشکی و دینی آیا میزان مهریه کاهش می‌یابد؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (جمعه، ۱۸ مهرماه ۱۴۰۴) | دمای مشهد امروز به ۳۱ درجه می‌رسد پیش‌بینی بارش باران و رعد و برق در برخی مناطق (۱۸ مهر ۱۴۰۴) شیدایی: آمادگی برای بحران ها، هدف مسابقات عملیاتی دوام ثامن نخستین شاخص توسعه کشور، آموزش و پرورش است | سخت‌ترین دوره تحصیلی، دوره ابتدایی است زمان پرداخت معوقات متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد (مهرماه ۱۴۰۴) پایان مأموریت دزد «ضبط و آچار» در خیابان‌های مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) کاظمی عنوان کرد: افزایش ۶۷ درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۴ خبر جدید در خصوص واریز معوقات حقوق بالای ۲۰ میلیون تومان بازنشستگان تأمین اجتماعی (۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی افزایش شدت وزش باد (پنجشنبه، ۱۷ مهر ۱۴۰۴) شرایط بهره‌برداری مادران شاغل از کاهش سن بازنشستگی چگونه است؟ ناگفته‌های رئیس سازمان بهزیستی از جنگ ۱۲ روزه | روایت اعلام آمادگی ۲۲ هزار پزشک متخصص برای خدمت رایگان در عرض ۲۴ ساعت! درباره مجله «پست و تلگراف» که توسط اداره پست ایران منتشر شده است | اولین نشریه اداراتی ایران مددجویان در راه خانه بخت | آیین اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به زوجین تحت پوشش بهزیستی در خراسان رضوی برگزار شد آیا کودک بدغذا به مکمل نیاز دارد؟ چرا نباید چایی را دوباره گرم کرد؟ شهادت مأمور پلیس مواد مخدر در جاده زاهدان _ نهبندان + (۱۷ مهر ۱۴۰۴) معوقات بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی چه‌زمانی پرداخت می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) | فعلاً خبری از بارش باران نیست نقش کلیدی ژنتیک در درمان کودکان ناکامی در استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در ناوگان پستی خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی کشور (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | ورود سامانه بارشی به کشور در اوایل هفته آینده مشهد ۱۰۰۰ پرستار کم دارد | کمبود ۴۰ درصدی پرستار در مراکز درمانی شهر
سرخط خبرها
معاون وزیر آموزش و پرورش:

باید بدنه مدرسه، مدیریت‌ها و سازمان‌ها پژوهنده شوند

  • کد خبر: ۱۲۳۹۳
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
باید بدنه مدرسه، مدیریت‌ها و سازمان‌ها پژوهنده شوند
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای توسعه همه جانبه نظام تعلیم و تربیت، پژوهش‌ها باید از حلقه نخبگانی خارج شود و بدنه مدرسه، مدیریت‌ها و سازمان‌ها را پژوهنده کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی امروز، ۲۸ آذر ماه در نشست علمی هفته پژوهش در سبزوار افزود: در زیر نظام پژوهش و برنامه‌ریزی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم و دانش‌آموز پژوهنده، مدرسه و سازمان پژوهنده از محور‌های کلیدی و اصلی است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون برخی استادان، معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان با پژوهش‌های خوب، نمونه می‌شوند، اما برای تاثیرگذاری نیاز به گسترش پژوهش در ساختار و بدنه مدرسه، سازمان‌ها و معلمان داریم.
حسینی با اشاره به کاربردی‌کردن پژوهش‌ها گفت: پژوهش باید تبدیل به لقمه‌های دانش شود که در کاربست مدیریتی از آن استفاده گردد و از جنبه تئوری صرف خارج و جنبه کاربستی و مساله‌مدار پیدا کند.
وی افزود: پژوهشگر باید در نظام تصمیم‌گیری سبب رفع مشکلات موجود شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پژوهش از باید پژوهش خطی و کمی به سوی کیفی و حلزونی حرکت کند که نتیجه آن امتداد پژوهی، درس پژوهشی و مدرسه پژوهشی است.
وی گفت: تقویت روحیه پرسشگری و حل مساله از مهمترین مسائل نظام تعلیم و تربیت است که باید در محتوای کتاب‌های درسی، فرهنگ تعلیم و تربیت و پژوهش‌ها لحاظ شود.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع پژوهش و ترویج فرهنگ تفکر و مساله محوری نگاه ویژه شده است.  
حسن محرابی افزود: از رویکرد‌های سند تحول بنیادین، تقویت روح پژوهشگری و پرسشگری در مدرسه است که معلمان و دانش‌آموزان، اندیشه ورز، جستجو گر، علمی و متخصص تربیت شوند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->