هشدار فرماندار مشهد در پی اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین: مشهدی‌ها به سمت مرز‌های عراق نروند

  • کد خبر: ۱۲۴۹۰۰
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
  • ۱
هشدار فرماندار مشهد در پی اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین: مشهدی‌ها به سمت مرز‌های عراق نروند
«سفر زمینی زائران برای زیارت اربعین منتفی است.» این خبر دیروز در حالی به نقل از مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین، منتشر شد که میلیون‌ها عاشق و دل‌داده اباعبدا... (ع) از شهر‌های مختلف کشور راهی مناطق مرزی کشورمان با عراق شده‌اند تا در روز‌های باقی‌مانده به اربعین سرور و سالار شهیدان، با عبور از مرز‌های زمینی شش‌گانه برای عرض ارادت به ساحت مقدس سبط پیامبر اکرم (ص) قدم به سرزمین نینوا بگذارند.

فاطمه رافع | شهرآرانیوز، ازدحام خیل عظیم زائرانی که ظرف چند روز پیش خود را با شور و اشتیاق به شهر‌های مرزی کشورمان رسانده‌اند، روند خدمات‌دهی به آن‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است و گزارش‌های رسیده از مناطق مرزی از ترافیک قفل‌شده در جاده‌های منتهی به شهر‌های مرزی کشورمان با عراق حکایت دارد. این مسئله سبب شد که آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان، در تماس با احمد وحیدی، وزیر کشور، علاوه بر دریافت گزارشی از آخرین توافق‌های وی با مقامات عراقی برای تسهیل سفر زائران اربعین، دستوراتی برای رفع مشکلات موجود در مسیر پیاده‌روی زائران صادر کند. البته آن‌طور که ستاد مرکزی اربعین اعلام کرده، سفر‌های هوایی با عراق همچنان برقرار است.

فرماندار مشهد و نماینده ویژه استاندار خراسان‌رضوی برای ایجاد هماهنگی در رفت‌وآمد زائران حسینی در گفتگو با شهرآرا در پی اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: در مشهد تصمیم گرفتیم اکنون هیچ خودرویی به سمت مرز حرکت نکند و هیچ بلیتی هم به سوی شهر‌های مرزی کشورمان با عراق فروخته نمی‌شود. زائران می‌توانند با مراجعه به شرکت‌هایی که از آن‌ها به مقصد شهر‌های هم‌مرز با عراق بلیت خریده‌اند، مبلغ پرداخت‌شده را پس بگیرند.

محسن داوری ادامه داد: با توجه به اوضاع ایجادشده در مرز‌ها از هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم که هیچ‌کسی به سمت مرز حرکت نکند.
او با اشاره به اینکه برخی هم‌استانی‌ها با خودرو شخصی به سوی شهر‌های مرزی می‌روند، بیان کرد: در استان‌های مرزی با عراق، پلیس مانع از رفتن زائران به سوی مرز‌های عراق خواهد شد.
فرماندار مشهد با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره حرکت زائران جدید به سوی مرز منوط به تصمیم‌گیری ستاد مرکزی اربعین خواهد بود، یادآوری کرد: مرز‌های هوایی مشهد به سوی شهر‌های عراق باز و پرواز‌ها برقرار است.

سلامت زائران خراسانی

داوری درباره وضعیت سلامت زائران مشهد و خراسان‌رضوی در عراق و مرز‌های ایران نیز این‌طور پاسخ داد: تا این ساعت هیچ گزارشی درباره ایجاد حادثه برای زائران هم‌استانی اعلام نشده است.

درراه‌ماندگان برگردند

میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین، دیروز با بیان اینکه در پی ازدحام جمعیت و کمبود امکانات در مرز‌های عراق و داخل خاک این کشور، خطرات جدی برای امنیت و سلامت زائران به وجود آمد، به برگزاری نشست فوق‌العاده این ستاد در مرز مهران اشاره کرد و تصمیم‌گیری برای بستن مرز‌های ایران به سوی عراق را مصوبه این نشست برشمرد.

او ادامه داد: عزیزانی که در مسیر هستند، تلاش کنند برنامه‌شان را تغییر دهند. تلاش می‌شود فقط کسانی که در پایانه‌های مرزی هستند، در ساعات آینده با مدیریت و کنترل اطمینان‌بخشی یا توجیه شوند که برگردند یا اینکه با وضعیت مطمئن از مرز عبور داده شوند. مهم این است که زائر جدیدی به پایانه‌های مرزی اضافه نشود و به هیچ عنوان هیچ زائری به سمت مرز حرکت نکند. همه پارکینگ‌های پایانه‌های مرزی پر شده است و جایی برای پارک وسیله نقلیه شخصی وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
0
0
جالب است هرسال این مشکلات برای مردم درست میشه آخر چطوری است که قبلش کلی ادعامیکنندبرین وبعدش که عاشق اباعبدالله دل به دریای عشق میزنندازبستن مرز وهزار مشکل دیگر دم میزنند به خدا اینکار رابسپارید به هیات های مذهبی خودشان هم چیز راردیف میکنند امسال دیده درشهر چقدر مراسمات وپذیرایی به نحواحسن برگزار شده بدون یک ریال کمک دولت وفقط ازجیب خودمردم وبه عشق امام حسین (ع) لطفا کاررابه ههیات واگذارکنید ببینید چقدر همه چیز ردیف میشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->