کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

از دروازه‌بانی هندبال تا طراحی «ستاره‌‎ساز» با جواد ملکوتی

  • کد خبر: ۱۲۵۱۰۹
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
از دروازه‌بانی هندبال تا طراحی «ستاره‌‎ساز» با جواد ملکوتی
با جواد ملکوتی، طراح تمرینات و داور مشهدی برنامه تلویزیونی استعدادیابی فوتبال هم صحبت شدیم.

به گزارش شهرآرانیوز، غزال تیزپای فوتبال ایران، تنها مربی‌داور برنامه استعدادیابی تلویزیونی شبکه سوم سیما نیست. خداداد عزیزی که چند سالی است به نقش‌آفرینی متفاوت در قاب تلویزیون علاقه‌مند شده، یکی از ارکان اصلی برنامه «ستاره‌ساز» است که چند فصلی است در شبکه سوم سیما ساخته و پخش می‌شود. برنامه‌ای که قرار است در آن نوجوانان آینده‌دار فوتبال ایران، رؤیاهایشان را جست‌وجو کنند.

دراین‌میان، یک چهره که به سفارش خداداد عزیزی پایش به این برنامه باز شده، از فصل دوم به نقش‌آفرین متفاوت نمایش «ستاره‌ساز» بدل شده است؛ دوست و همراه مشهدی خداداد که به‌عنوان مربی بدن‌ساز از فصل دوم این برنامه به گروه سازنده اضافه شد و به‌باور خودش طراحی و اجرای تمرین‌های فوتبالی برنامه را به‌عهده دارد. جواد ملکوتی که خودش روزگاری فوتبال بازی می‌کرد، نفر اول برنامه‌های تاکتیکی‌تمرینی «ستاره‌ساز» است و در گفتگو با شهرآرا درباره این مسئله و فصل جدید و پیش‌روی آن سخن می‌گوید.

دوران کوتاه فوتبالی

جواد ملکوتی، فوتبال را از آموزشگاه‌های شاهرود آغاز کرد و به‌گفته خودش در دبیرستان درون دروازه هندبال می‌ایستاد تا اینکه یک تصادف مسیر زندگی‌اش را عوض کرد و او بعد دو سال به‌سمت فوتبال کشیده شد. ملکوتی دراین‌باره گفت: «پدرم فوتبالیست بود و من هم در پرسپولیس شاهرود بازی می‌کردم. بعد از آن بود که به دعوت خداداد عزیزی به پیام رفتم، اما تمرینات بدن‌سازی که آن‌موقع به ما دادند، موجب شد رباط پاره کنم و فوتبال را کنار گذاشتم.» وی افزود: «با هماهنگی عزیزی در کلاس‌های مربیگری D، C و B شرکت کردم و بعد هم مدرک A مربیگری بدن‌سازی گرفتم.» وی تصریح کرد: «با تیم امید ابومسلم در لیگ‌برتر به‌عنوان مربی بدن‌ساز بودم و مدتی هم در لیگ دسته‌سوم با تیم دهداری بودم.»

فصل جدید زندگی با «ستاره‌ساز»

«فصل اول ستاره‌ساز که برگزار شد، خداداد عزیزی از من دعوت کرد که برای طراحی تمرین‌ها و چالش‌گذاری برنامه به آن‌ها کمک کنم.» این شروع حضور جواد ملکوتی، مربی بدن‌ساز خراسانی، در برنامه ستاره‌ساز است. او صحبت‌هایش را این‌گونه تکمیل کرد: «پیش‌تولید تا پخش برنامه حدود چهار ماه طول می‌کشد و فصل چهارم برنامه قرار است از یک ماه آینده شروع شود.»

وی در پاسخ به اینکه خیلی‌ها معتقدند استعدادیابی یک برنامه تلویزیونی نمی‌تواند ملاکی برای تعیین فوتبالیست‌بودن یا نبودن یک نفر باشد، اظهار کرد: «این‌طور نیست. زمین و فضا درست مثل زمین تمرین‌های کوچک فوتبال است و چالش‌ها همه در فوتبال استفاده می‌شود.» وی خاطرنشان کرد: «همه بازیکنان قبل و بعد از برنامه تمرین، بدن‌سازی می‌کنند و از طرفی این را هم فراموش نکنید که کسی که چهار ماه مداوم در کنار ستاره‌هایی مانند خداداد عزیزی، وحید شمسایی، سیروس دین‌محمدی و رضا شاهرودی کار کند، معلوم است چیزی یاد می‌گیرد.»

پاسخ به چند شایعه

مربی بدن‌ساز مشهدی برنامه ستاره‌ساز درباره شایعات گرفتن پول از ورزشکاران حاضر در برنامه گفت: «اصلا چنین چیزی نیست و ریالی از بازیکنان گرفته نمی‌‎شود. حتی در سراسر برنامه، هزینه اسکان ورزشکار و یک همراه هم داده می‌شود.»

وی درباره فصل جدید ستاره‌ساز اظهار کرد: «پخش فصل جدید که برای گروه سنی متولدان ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ است، در دی‌ماه و پخش فصل بعد که برای گروه سنی متولد ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ است، شب عید خواهد بود.» ملکوتی تصریح کرد: «در مرحله اول صد ورزشکار قرار است یک ماه دیگر در چهار شهر مشهد، شیراز، تبریز و رشت جمع شوند و از میان آن‌ها ۳۲ منتخب به مرحله نهایی که در تهران است، خواهند رسید.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->