نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

«ستاره‌ساز» و «تبادکان» امید هندبال مشهد برای صعود

  • کد خبر: ۹۹۹۷۴
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
«ستاره‌ساز» و «تبادکان» امید هندبال مشهد برای صعود
در پی آغاز رقابت‌های لیگ ۲ هندبال بانوان کشور، ۲ نماینده استان به میدان رفتند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ درحالی‌که بانوان هندبالیست مشهدی در لیگ‌برتر و لیگ‌یک کشور جایی ندارند، دختران نوجوان و جوان مشهدی راهی لیگ دسته‌دوم شده‌اند تا بتوانند دوباره پله‌پله صعود کنند و بازهم در لیگ‌برتر حاضر شوند.
مسابقات لیگ دسته‌دوم هندبال باشگاه‌های کشور منطقه جنوب و شمال کشور در بخش بانوان از ابتدای اسفند آغاز شده است و تا ۶ اسفند به‌میزبانی یزد و گرمسار پیگیری می‌شود.

خراسان‌رضوی دو نماینده از مشهد در این بازی‌ها دارد و این شانس را دارند که بتوانند خودشان را به فصل ۱۴۰۱ لیگ دسته‌یک برسانند. اکنون هیچ نماینده‌ای از مشهد در لیگ‌های برتر و دسته‌یک حضور ندارند و آخرین‌بار در سال ۱۳۹۹ تیم اشتادسازه مشهد به قهرمانی دست یافت، اما در فصل ۱۴۰۰ به‌دلیل کناره‌گیری اسپانسر در رقابت‌ها حاضر نشد.

ستاره‌ساز و تبادکان در لیگ ۲

ستاره‌ساز و تبادکان مشهد دو نماینده امسال مشهد در لیگ‌دو هستند. رضا علیزاده، رئیس هیئت هندبال خراسان‌رضوی، دراین‌باره گفته است که بعد از رکود چندساله حضور نمایندگان استان در مسابقات کشوری، درنهایت با برگزاری مسابقات انتخابی در سطح استان، بازیکنان نمایندگان استان در لیگ‌دو مشخص و راهی این مسابقات شدند. هردو تیم ترکیبی از بازیکنان نوجوان و جوان دارند که با همکاری تربیت‌بدنی تبادکان و منطقه ۷ آموزش‌وپرورش بوده است.

مشهد در جمع شمالی‌ها

مسابقات منطقه شمال به‌میزبانی گرمسار با حضور تیم‌های هندبال زنجان، اهر، تبریز، دنیای مونای البرز، ستاره‌ساز مشهد، قم، آیرین صنعت تهران، تهران، اساطیر شرق، تبادکان، گرمسار، آرادان سمنان برگزار می‌شود. مسابقات منطقه جنوب نیز با حضور تیم‌های هندبال بیرجند، ایزی‌پایپ کاشان، اصفهان، اکو کارمانیا کرمان، یزد، امید دلفان، منطقه آزاد اروندرود، ماهشهر، اراک، ندای صلح و دهدشت به‌میزبانی یزد پیگیری می‌شود.

تیم‌های اول و دوم مسابقات دسته‌دوم باشگاه‌های کشور هر منطقه در سال۱۴۰۰، مجوز حضور در مسابقات لیگ دسته‌اول باشگاه‌های کشور در سال آینده را کسب می‌کنند. به همین دلیل دو نماینده مشهد برای رسیدن به لیگ‌یک ۱۴۰۱ باید با ۱۰ رقیب دیگر به میدان بروند و از سد آن‌ها عبور کنند.

ثبت یک شکست و یک پیروزی در روز اول

در اولین روز از مسابقات، در منطقه شمال و جنوب هشت بازی برگزار شد. رقابت‌های هندبال منطقه شمال به‌میزبانی گرمسار در چهار بازی برگزار شد که در آن تبادکان مشهد در کنار هیئت هندبال زنجان، آیرین‌صنعت تهران و دنیای مونای البرز حریفانشان را شکست دادند. اما ستاره‌ساز مشهد مغلوب حریف شد. ستاره‌ساز ۲۲ بر ۳۰ مقابل آیرین‌صنعت تهران شکست خورد. تبادکان مشهد ۱۷ بر ۱۳ برابر مدرسه هندبال حسینی تبریز پیروز شد. دنیای مونای البرز ۱۹ بر ۱۸ مقابل آرادان به پیروزی رسید و هیئت هندبال زنجان نیز ۲۸ بر ۱۴ هیئت هندبال قم را شکست داد.

در اولین روز از این رقابت‌ها در منطقه جنوب که به‌صورت متمرکز و به‌مدت شش روز در محل سالن ورزشی دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود، چهار دیدار برگزار شد که در آن‌ها اروندرود ۱۴بر۷ از سد ماهشهر گذشت، اکوکارمانیا کرمان ۲۴بر۲۱ مقابل نماینده اصفهان پیروز شد، تیم کوهسار لرستان نیز در مصاف با ایزی‌پایپ کاشان با نتیجه ۲۸بر۱۱ پیروز میدان شد و ندای صلح با حساب ۲۱بر۱۶ بازی را به هیئت هندبال بیرجند واگذار کرد. در این رقابت‌ها که امروز با دیگر دیدار‌ها پیگیری می‌شود، تیم‌های دختران کویر مجومرد، امید دلفان، منطقه آزاد، اراک و دهدشت نیز حضور دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->