نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و بحرین| برد با اعمال شاقه پخش زنده بازی منچسترسیتی و چلسی در جام حذفی انگلیس (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین غیبت آقاسی در جام حذفی پخش زنده بازی ایران و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین جلالی صدرنشین پاسور‌های لیگ برتر صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال
سرخط خبرها

کی‌روش با کادر غیرایرانی می‌آید

  • کد خبر: ۱۲۵۴۲۷
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کی‌روش با کادر غیرایرانی می‌آید
آشنایی با دستیاران مربی پرتغالی که همراه او به ایران می‌آیند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ درحالی‌که هنوز تکلیف دستیاران ایرانی سرمربی پرتغالی ایران مشخص نشده است، کارلوس کی‌روش، سرمربی جدید تیم‌ملی ایران که به‌زودی وارد تهران خواهد شد، کادری متشکل از دستیاران سابق خودش در تیم‌های مختلف از جمله تیم‌ملی ایران، کلمبیا و مصر را در تیم‌ملی ایران کنار هم جمع خواهد کرد تا او را در هدایت تیم‌ملی در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ همراهی کنند.

سرمربی پرتغالی نام‌آشنای کشورمان در بازگشت به تیم‌ملی تقریبا همان دستیاران همیشگی خودش را آورده و تنها جای خالی نیمکت ایران مربوط به مربی ایرانی است. جایی خالی که به‌احتمال زیاد با جواد نکونام پر خواهد شد، مگر اینکه در دقیقه نود اتفاق دیگری بیفتد. به این همه البته نلو وینگادا را هم باید اضافه کرد که در دو جام‌جهانی گذشته همراه با کی‌روش بود به او کمک کرد.

راجر د‌سا، دستیار اول کی‌روش

مربی موزامبیکی که عمده دوران مربیگری‌اش را در تیم‌های آفریقای‌جنوبی پشت‌سر گذاشته است، به‌عنوان دستیار اول کارلوس کی‌روش مانند زمان حضور سرمربی پرتغالی در تیم‌ملی مصر، روی نیمکت ایران در جام‌جهانی حاضر خواهد شد. دسای ۵۷ ساله که در دوران بازی دروازه‌بان بوده است، یک بازی ملی برای آفریقای‌جنوبی در کارنامه دارد و سابقه هدایت تیم‌های پلاتینیوم استارز، کیپ‌تاون آل‌استار و اورلاندو را دارد. همچنین او در دوره حضور کی‌روش در آفریقای جنوبی به‌عنوان مربی گلر‌ها در کادر او حاضر بود.

الکساندر لوپز، مربی دروازه‌بان‌های نام‌آشنا

مربی دروازه‌بان تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ و جام‌ملت‌های ۲۰۱۹ بار دیگر همراه با کارلوس کی‌روش به تهران می‌آید تا سنگربان‌های تیم‌ملی را به آمادگی کامل برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ برساند. لوپز که پیش از ایران در بن‌یاس و الشعب امارات کار کرده بود، پس از تیم‌ملی ایران هم در کویت اف‌سی مشغول به کار بود و در ادامه، کارش را در گینه‌بیسائو دنبال کرد و حالا در کنار کی‌روش بخشی از کادرفنی تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی خواهد بود.

ریکاردو سیلوا، بدن‌ساز جدید تیم‌ملی

مربی ۴۵ ساله پرتغالی که به‌عنوان بدن‌ساز در کادر کارلوس کی‌روش حاضر خواهد بود، پیش از این سابقه کار در پورتو را داشته است. او در راه مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای‌جنوبی به‌عنوان بدن‌ساز تیم‌ملی بولیوی مشغول‌به‌کار بود و در جریان برتری معروف ۱ بر ۶ آن‌ها برابر آرژانتین هم روی نیمکت این تیم حاضر بود. او در ادامه، کارش را در ویتنام و عمان ادامه داد و در جریان قهرمانی عمان در مسابقات جام خلیج‌فارس ۲۰۱۸ هم به‌عنوان بدن‌ساز کنار آن‌ها بود.

بازگشت ژائو پیکسیرو آنالیزور

پیکسرو یکی از دستیاران سابق کی‌روش در تیم‌ملی ایران و در ادامه تیم‌ملی کلمبیا بود. پیکیسرو که سابقه کار به‌عنوان آنالیزور در تیم فوتبال بنفیکا و همین‌طور رده‌های سنی این باشگاه را در کارنامه دارد، پیش از جام‌جهانی ۲۰۱۸ به کادر کی‌روش در ایران اضافه شد و تا پایان جام‌ملت‌ها کنار این سرمربی پرتغالی بود. در ادامه هم همراه با کی‌روش به کلمبیا رفت و به‌عنوان آنالیزور با تیم‌ملی این کشور همکاری کرد.

مایکل موریرا، فیزیوتراپ جوان

فیزیوتراپ سابق تیم‌ملی ایران در کادرفنی کارلوس کی‌روش، بار دیگر در اردوی تیم‌ملی حاضر خواهد شد. او همراه با این سرمربی در تیم‌ملی کلمبیا هم مشغول‌به‌کار بود و در آخرین تجربه کاری همراه با سی‌کیو در تیم‌ملی مصر فعالیت می‌کرد. او پیش از حضور در تیم‌ملی ایران، در تیم پاکوش دفریرا و آلیادوس لوردلو پرتغال سابقه کار داشته است.

مسئله مربی ایرانی

کی‌روش روز چهارشنبه به ایران می‌آید و تا آن زمان احتمالا تکلیف دستیار ایرانی او مشخص خواهد شد. اکنون جواد نکونام محتمل‌ترین شخص برای این مسئولیت است، اما از آنجایی که این مربی جوان عادت دارد در لحظه آخر تصمیم دیگری بگیرد، هیچ بعید نیست یک نفر دیگر، شما بخوانید وحید هاشمیان، به‌جای او کمک ایرانی کی‌روش باشد. مربی‌ای که هم به چند زبان زنده دنیا آشناست و هم چند سال در فوتبال آلمان آموزش دیده و کار کرده است و مهم‌تر از همه این‌ها اینکه مثل نکونام حاشیه ندارد و تقریبا مقبول همه جامعه فوتبال کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->