نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

بررسی فهرست جدید تیم ملی

  • کد خبر: ۱۲۵۲۷۲
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
بررسی فهرست جدید تیم ملی
اولین فهرست کارلوس کی‌روش، سرمربی جدید تیم‌ملی فوتبال ایران، با حضور بازیکنان شاغل در لیگ ایران درحالی اعلام شد که این مربی روی نام یک هافبک پرسپولیس و یک مدافع استقلال، خط قرمز کشیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اردوی تیم‌ملی فوتبال ایران برای فیفادی شهریور و مهرماه و بازی با اروگوئه و سنگال از چهارشنبه این هفته آغاز می‌شود. کارلوس کی‌روش، سرمربی جدید تیم‌ملی که هنوز به ایران سفر نکرده است، فهرست اولیه برای این اردو را با حضور بازیکنان شاغل در لیگ ایران اعلام کرد. این فهرست در پایان هفته ششم لیگ‌برتر (به‌استثنای بازی فولاد-ملوان که لغو شد) رسانه‌ای شده است.

استقلال و سپاهان دارای بیشترین بازیکن

در فهرست جدید کی‌روش، استقلال و سپاهان هرکدام شش بازیکن در تیم‌ملی دارند. نیازمند، رضاییان، نورافکن، کریمی، سلمانی و مقانلو از سپاهان و حسینی، حردانی، جلالی، مهدی‌پور، محبی و قایدی از استقلال، نمایندگان این دو باشگاه هستند.

دعوت از ۵ پرسپولیسی

کی‌روش از تیم پرسپولیس هم بیرانوند، پورعلی‌گنجی، سرلک، صادقی و ترابی را دعوت کرده است تا صدرنشین فعلی لیگ‌برتر، پنج نماینده در تیم‌ملی داشته باشد. بعد از پرسپولیس، گل‌گهر با سهرابیان و خدابنده‌لو دو ملی‌پوش دارد. فولاد خوزستان با سرمربیگری جواد نکونام، نیز مانند گل‌گهر، دو نماینده در فهرست کی‌روش دارد؛ مهدی شیری و عارف آقاسی. سامان فلاح از پیکان، رضا اسدی از تراکتور و مهدی حسینی از مس رفسنجان هم تک‌بازیکن دعوت‌شده از باشگاه‌هایشان هستند.

بازگشت رضاییان و پورعلی‌گنجی

سروش رفیعی هافبک پرسپولیس و عارف غلامی مدافع استقلال، نفراتی هستند که در فهرست تیم‌ملی برای بازی با الجزایر و اردوی قطر حضور داشتند؛ اما کی‌روش آن‌ها را دعوت نکرده است. از سوی دیگر، رامین رضاییان و مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافعان سپاهان و پرسپولیس، با بازگشت کارلوس کی‌روش دوباره شانس حضور در تیم‌ملی را پیدا کرده‌اند.

اسدی؛ تنهانماینده پرشور‌ها

رضا اسدی، بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس که عملکرد بسیار پرانتقادی داشت و در پایان فصل هم در فهرست مازاد این تیم قرار گرفت، پس از پیوستن به تیم تراکتور تبریز نمایش قابل‌قبولی داشته و چند گل تأثیرگذار برای این تیم به‌ثمر رسانده است تا سرمربی پرتغالی تیم‌ملی اغو را نیز در فهرست قرار دهد.

کی‌روش هم به دانیال «نه» گفت

دانیال اسماعیلی‌فر، مدافع راست پرسپولیس، از نفراتی است که باوجود عملکرد شایان‌توجه در هفته‌های گذشته لیگ‌برتر، مدنظر کی‌روش قرار نگرفته است. اسماعیلی‌فر که سال گذشته در سپاهان بازی می‌کرد، در فهرست آخر دراگان اسکوچیچ برای دیدار با الجزایر قرار نگرفت و مربی کروات هم اعتقادی به سبک بازی او نداشت. در پست دفاع راست، رامین رضاییان، مهدی شیری، صالح حردانی و احتمالا صادق محرمی (دینامو‌زاگرب کرواسی) نفرات مدنظر کی‌روش هستند.

خلیل‌زاده؛ اصلی‌ترین ابهام کی‌روش

شاید اصلی‌ترین ابهام فهرست کی‌روش در بخش لژیونرها، شجاع خلیل‌زاده باشد که هم‌اکنون در تیم الاهلی قطر بازی می‌کند. شجاع در دوره گذشته حضور کی‌روش در فهرست سیاه این مربی بود؛ اما در مسابقات انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر با سرمربیگری اسکوچیچ، یکی از مهره‌های کلیدی دفاع ایران محسوب می‌شد. شجاع در این بخش رقیبانی مانند کنعانی‌زادگان، مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی دارد و باید دید در نهایت کی‌روش چه تصمیمی در این پست می‌گیرد.

رونمایی از دهه‌هشتادی‌های دعوت‌شده‌

فهرست جدید تیم‌ملی فوتبال که کارلوس کی‌روش اعلام کرده است، سورپرایز‌هایی برای اهالی فوتبال دارد و یکی از آن‌ها دعوت از سامان فلاح و یاسین سلمانی، دو بازیکن متولد ۱۳۸۰ است. فلاح که جزو بازیکنان آکادمی باشگاه پیکان است، در سه فصل گذشته در ترکیب ثابت تیم بزرگ‌سالان به میدان رفته است. از سوی دیگر یاسین سلمانی به‌عنوان کاپیتان تیم امید در دو فصل گذشته در سپاهان عملکردی فوق‌العاده داشته و از هافبک‌های مطرح این تیم به شمار می‌رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->