نیمکت‌های مربی‌گری در لیگ برتر به ثبات رسیدند

  • کد خبر: ۱۲۵۶۰۵
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
نیمکت‌های مربی‌گری در لیگ برتر به ثبات رسیدند
پس از ۴ فصل، بعد از ۶ هفته از لیگ‌برتر، هیچ مربی‌ای اخراج نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ باتوجه‌به نقل‌وانتقالات پرشمار در بازار تابستانی و البته حضور چند سرمربی خارجی، انتظار می‌رفت رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم جذاب و نزدیک دنبال شود. با گذر از یک‌پنجم رقابت‌ها و رسیدن به تعطیلات فیفادی، بررسی‌ها نشان می‌دهد انتظارات برآورده شده و تیم‌ها رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند. به‌گزارش ۳۶۰، نگاهی به جدول رده‌بندی نشان می‌دهد که تیم‌های اول تا نهم جدول، فقط شش امتیاز باهم فاصله دارند و در قعر جدول هم، معادلات به همین‌گونه است و یک پیروزی یا شکست می‌تواند باعث صعود یا سقوط چندپله‌ای تیم‌ها شود.

رکورد ویژه بعد از ۴ فصل

شانزده سرمربی که لیگ بیست‌ودوم را آغاز کرده‌اند، همچنان در تیم‌های خود مشغول به فعالیت هستند که این اتفاق در چهار فصل گذشته بی‌سابقه بوده است! در فصل گذشته رقابت‌های لیگ‌برتر، در هفته دوم رضا مهاجری از سمت خود در تیم شهرخودرو کنار رفت و جایش را به اکبر میثاقیان داد، اما هنوز با گذشت شش هفته از لیگ بیست‌ودوم، تغییر و تحولاتی روی نیمکت تیم‌ها رخ نداده است. مدیران ملوان بندرانزلی به‌تازگی با اریکو بینهال به توافق رسیدند تا این مربی پرتغالی به جمع دستیاران مازیار زارع اضافه شود و کادرفنی تیم قعرنشین لیگ بیست‌ودوم تقویت شود؛ اما خبری از برکناری زارع نیست تا شانزده تیم لیگ‌برتری با همان کادرفنی که لیگ را آغاز کرده بودند، به استقبال تعطیلات فیفادی بروند.

نکونام رکورد را به‌هم می‌زند؟

جواد نکونام، سرمربی تیم فولاد خوزستان، با پیشنهاد حضور در کادرفنی تیم‌ملی روبه‌رو شده است و کارلوس کی‌روش پافشاری ویژه‌ای به حضور نکونام در تیم‌ملی دارد، اما مدیران باشگاه فولاد هنوز موافقت خود با جدایی سرمربی‌شان را اعلام نکرده‌اند. براساس آنچه حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل فولاد، از روند مذاکرات میان فدراسیون فوتبال و جواد نکونام رسانه‌ای کرده، سرمربی فولادی‌ها علاقه‌مند به ادامه حضور در جمع سرخ‌پوشان اهوازی است و به پیشنهاد تیم‌ملی پاسخ منفی داده است!

نکونام البته هنوز تصمیم نهایی‌اش را نگرفته است و احتمال حضورش در تیم‌ملی وجود دارد. در صورت جدایی نکونام به مقصد تیم‌ملی، اولین تغییر روی نیمکت تیم‌های لیگ بیست‌ودوم رخ خواهد داد؛ البته جدایی سرمربی جوان فولاد به‌دلیل نتایج ضعیف نیست و جواد نکونام توانسته است نتایج درخشانی با فولاد کسب کند تا برخلاف فصول گذشته، فعلا خبری از برکناری سرمربیان به‌دلیل نتایج ضعیف نباشد.

کدام نیمکت‌ها لرزان‌ترند؟

مازیار زارع سرمربی ملوان بندرانزلی، رضا پرکاس سرمربی صنعت‌نفت آبادان و مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم اراک، باتوجه‌به نتایج تیمشان در لیگ بیست‌ودوم، محتمل‌ترین گزینه‌ها برای ثبت اولین قطع همکاری در فصل جدید لیگ‌برتر هستند. به‌نظر می‌رسد این سه سرمربی تعطیلات فیفادی را در اختیار دارند تا بتوانند تیم خود را بازسازی کنند و با تغییر روند نتیجه‌گیری، از مهلکه اخراج فرار کنند؛ اما به‌هرحال آن‌ها وضعیت قابل تعریفی در تیمشان ندارند.

مورد خاص دراگان اسکوچیچ

سرمربی سابق تیم‌ملی ایران در روز‌های گذشته بار‌ها به ساختمان فدراسیون فوتبال رفته و در جلسه با مهدی تاج درباره چگونگی قطع همکاری‌اش صحبت کرده، اما هنوز توافق نهایی درباره مسائل مرتبط با مطالبات این سرمربی کروات و البته دستیارانش به‌دست نیامده است تا فرایند قطع همکاری با این سرمربی، پیچیده‌تر از حد تصور مدیران فدراسیون فوتبال باشد.

اسکوچیچ در ۹ سال گذشته در فوتبال ایران بوده و پیش از حضور در تیم‌ملی، در تیم‌هایی مانند ملوان بندرانزلی، فولاد خوزستان، خونه‌به‌خونه بابل و صنعت‌نفت آبادان سابقه سرمربیگری دارد و باتوجه‌به شوک برکناری ناگهانی از سکان هدایت تیم‌ملی، فعلا سرمربی کروات تصمیم گرفته است درباره آینده فوتبالی‌اش تصمیمی نگیرد. در صورت جدایی نکونام و تمایل فولادی‌ها به استفاده از سرمربی خارجی، دراگان اسکوچیچ یکی از گزینه‌های جانشینی نکونام است و احتمال بازگشت این مربی به اهواز و پذیرش دوباره هدایت فولاد وجود دارد. اسکوچیچ البته در روز‌های گذشته توجهی به پیشنهاد‌ها نداشته، اما در صورت قطعی‌شدن انتقال نکونام به تیم‌ملی، به‌نظر می‌رسد تنها گزینه موجود روی میز برای او حضور در فولاد خوزستان باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->