برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: راهپیمایی باشکوه اربعین حرکت به سمت ظهور حضرت مهدی(عج) است

  • کد خبر: ۱۲۵۹۴۱
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
آیت‌الله علم‌الهدی: راهپیمایی باشکوه اربعین حرکت به سمت ظهور حضرت مهدی(عج) است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، راهپیمایی اربعین مردم در مسیر کربلا یا راهپیمایی جاماندگان اربعین در مشهد و دیگر شهرها را نشان‌دهنده حرکت مردم به سمت ظهور امام زمان(عج) دانست.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز،‌ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز ۲۶شهریور، برابر با اربعین حسینی در حاشیه راهپیمایی جاماندگان اربعین در مشهد، این راهپیمایی عظیم را مظهر حرکت شیعه در راستای ظهور امام زمان(ع) دانست.

امام جمعه مشهد در ادامه اظهار امیدواری کرد حرکت باشکوه راهپیمایی اربعین در سراسر کشور مشمول عنایات پروردگار قرار گیرد و به برکت آن آرزوی فرج امام زمان(عج) سریع‌تر محقق شود.

زیارت اربعین یک دوره کامل معرفت‌شناسی عاشوراست

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی همچنین در سخنرانی خود در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی بیان کرد: امام حسین(ع) جان خود را برای رهایی مردم از جهالت و گمراهی دو گروه ارتجاع‌طلب و فرصت‌طلب که می‌خواستند نامی از اسلام نماند، فدا کرد.  

وی افزود: اربعین حسینی نقطه کمال انقلاب و نهضت اباعبدالله(ع) در پیروزی و پایان‌گرفتن جریان اسارت است. ازاین‌رو زیارت اربعین یک دوره کامل معرفت‌شناسی عاشوراست.

امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به جملاتی از زیارت اربعین و تعلیم زیارت اربعین از سوی امام صادق(ع) به صفوان جمال گفت: در زیارت اربعین می خوانیم: و بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ، وَقَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا، وَبَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنیٰ. سیدالشهدا(ع) جانش را فدا کرد تا مردم را از جهالت و گمراهی نجات دهد. اما این چه گمراهی بود که منجر به فداشدن جان سیدالشهدا شد؟ این جمله‌ای است که باید تحلیل شود.

آیت‌الله علم‌الهدی در بخشی دیگر از سخنانش یادآور شد: آیا جهالت فقط بی‌سوادی در علوم تجربی و نادانی در زمینه عرفانی یا اسرار هستی یا مزایای طبیعت است یا جهالتی دیگر است که سیدالشهدا جان خود را برای آن فدا کرد؟ آن جهالتی که سرمایه‌ای مانند سیدالشهدا(ع) برای آن به شهادت رسید، جهالت در جامعه‌شناسی و فتنه‌شناسی در جامعه است.

سیدالشهدا(ع) برای نجات مردم از جهالت، جان خود را فدا کرد

طبق سخنان ایشان، همیشه مردم در زندگی اجتماعی در برابر هر انقلابی که قرار می‌گیرند، بر اثر بی‌سوادی با دو جهالت روبه‌رو خواهند شد: نخست عدم شناخت نسبت به جریان ارتجاع در درون جامعه و دوم عدم شناخت و جهالت نسبت به فتنه و جریان‌های سیاسی فتنه‌انگیز فرصت‌طلب در درون جامعه است. در صورتی که جامعه دچار این دو بی‌سوادی شود، یعنی جریان ارتجاع را تشخیص نداد و جریان‌های فرصت‌طلب را نشناخت، دچار بدبختی می‌شود و مورد بهره‌برداری جریان‌های خارجی یا جریان‌ها و عوامل داخلی که سرنوشت مردم را در رهگذر امیال خود قرار می‌دهند، واقع می‌شود. همچنان که امام صادق(ع) به صفوان جمال تعلیم دادند که سیدالشهدا برای نجات مردم از این دو بی‌سوادی جان خود را فدا کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: انقلاب پیامبر(ص)، پس از رحلت ایشان به این دو بی‌سوادی گرفتار شد. اول جریان ارتجاع که انقلاب پیامبر(ص) و خدا را قبول نکرده بود و فقط به‌خاطر آنکه محکوم قدرت و سلطه رسول خدا در عربستان شد، مجبور به اظهار ایمان شد و این درحالی بود که در باطن وابستگی به پیامبر و خدا نداشت و نزدیک بود که انقلاب به جاهلیت قبل از آن برگردد. اما جریان دیگر جریان فرصت‌طلب در درون جامعه بود که اگر مردم این واقعیت را تشخیص ندهند، جامعه سقوط می‌کند و گرفتار استکبار و فرصت‌طلبی می‌شود و راه نجات ندارد.

وی تأکید کرد: اگر این جریان فرصت‌طلب با جریان ارتجاع هماهنگ شود، دیگر جامعه فرصت نجات ندارد. همچنان که هدف آن‌ها براندازی پیامبر بود و مردم هم خبر نداشتند. آن‌ها به اینکه زندگی‌شان در گذران باشد و امنیت برقرار اکتفا کرده بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان ساخت: اینجاست که باید حجت بالغه الهی همه وجود خود را سرمایه‌گذاری کند و جان خود را بدهد تا مردم از این جهالت نجات پیدا کنند. این موضوع فقط مربوط به زمان یزید و معاویه نبود و اکنون هم همین است. جامعه انقلابی ما هم دچار دو جریان فرصت‌طلب و ارتجاع‌طلب شده است.

به‌گفته نماینده ولی‌فقیه در خراسان،‌ در این زمان سه منطق در دنیا بروز پیدا کرده است؛ نخست منطق رضا پهلوی که جریان ارتجاع می‌گوید سلطنت تکرار شود و مردم رفراندوم کنند که حکومت را با دین یا بدون دین می‌خواهند. منطق دوم عنصر شاغل در فتنه۸۸ به‌نام عباس عبدی است که می‌گوید مردم رفراندوم کنند که لیبرال‌دموکراسی می‌خواهند یا حاکمیت اسلامی می‌خواهند. منطق سوم منطق استفاده از شخصی به‌نام مایکل هاوارد است که مؤسس راه‌اندازی یک خط برای براندازی انقلاب و حکومت ایران است و در اظهارات خود می‌گوید که نباید منشأ قدرت در ایران نادیده گرفته شود و ولایت فقیه را براندازی کنند.

باید عبرت بگیریم

آیت‌الله علم‌الهدی در بخشی دیگر از سخنانش در مراسم راهپیمایی عظیم جاماندگان اربعین یادآور شد: عزاداری امام حسین(ع) برای بیدارشدن امروز ماست. یزید و معاویه غرق در عذاب الهی هستند. این ما هستیم که باید عبرت بگیریم. جامعه انقلابی ما در معرض خطر ارتجاع و فرصت‌طلب قرار دارد و اگر جامعه به آن حالت بیفتد، سقوط می‌کند. امام حسین(ع) خود را فدا کرد که مردم از این بی‌سوادی نجات پیدا کنند و امروز کربلا باید این واقعیت را برای ما ایجاد کند.

وی در پایان اسارت اهل‌بیت علیهم السلام را حرکتی شفاف و نوعی روشنگری نسبت به دو جریان ارتجاع و فرصت‌طلب دانست و یادآور شد: سرمایه‌گذاری وجود امام حسین(ع) برای نجات مردم از جهالت بود و اهل‌بیت علیهم السلام با اظهارات خود این افشاگری را انجام دادند. بنابراین وقتی روشنگری اهل‌بیت و مردم ایجاد شد، آگاهی جامعه افزایش پیدا کرد و جریان ضدظلم به مردم شکل گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->