معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی: رتبه نخست کشور در پرداخت وام ازدواج را داریم شهردار مشهد مقدس: در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور داریم | راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی مسائل و مشکلات شهر در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳
سرخط خبرها

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد برگزار شد + ویدئو

  • کد خبر: ۱۲۵۹۴۶
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد برگزار شد + ویدئو
امروز عاشقان و دلدادگان اباعبدالله (ع) در مشهد که از همایش بزرگ راهپمایی نجف تا کربلا جامانده‌اند، به روال سال های گذشته و همزمان با روز اربعین حسینی با پای پیاده به سمت حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

گروه مشهد | شهرآرانیوز، از ساعات اولیه صبح روز جاری مصادف با ۲۶ شهریور ماه، دلدگان امام حسین (ع) از میدان ۱۵ خرداد مشهد به نیابت از پیاده‌روی اربعین حسینی، راهپیمایی خود به سمت حرم رضوی را آغاز کردند.

مراسم با شکوه راهپیمایی جاماندگان اربعین در مشهد در ساعت ۹ صبح با سخنرانی علما و مداحان اهل بیت در میدان ۱۵ خرداد آغاز شد.

شهرداری مشهد مقدس نیز به جهت رفاه حال زائران و شبیه‌سازی این مسیر راهپیمایی به محور نجف تا کربلا، ۴۰ موکب در خیابان امام رضا (ع) بنا کرده تا در طول مسیر به زائران در توزیع مواد غذایی و تغذیه، ارائه محصولات و خدمات فرهنگی و هنری، ارائه خدمات مذهبی و مشاوره‌ای، برگزاری مراسم آیینی، ارائه خدمات ویژه کودکان و نوجوانان و خدمات درمانی خدمات‌رسانی کنند.

در طول مسیر چهار موکب محوری مستقر شده است که نسبت به سایر موکب‌ها بزرگتر بوده و خدمات جامع و کامل‎‌تری ارائه می‌دهند. در کنار این موکب‌ها نیز مراسم آیینی چهارپایه خوانی توسط مداحان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته تمام خطوط اتوبوسی که مقصد آن حرم رضوی است و یا از حرم عبور می‌کنند، در این روز به صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهند کرد. این اتوبوس‌ها تا نزدیکترین نقطه به حرم مطهر زائران و مجاوران را منتقل و در صورت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در اطراف حرم مطهر تا میدان شهدا، میدان بسیج، تقاطع شهید گمنام و میدان شهدای مسجد گوهرشاد سرویس‌دهی را انجام خواهند داد.

برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد

سرویس‌دهی خطوط قطارشهری مشهد نیز در روز جاری از ساعت ٧ صبح تا ٢٢ شب به صورت رایگان خواهد بود. میانگین سرفاصله زمانی رسیدن قطار‌ها در خط یک حدود ٧ دقیقه و در خط دو حدود ١٠ دقیقه در نظر گرفته شده است. امروز در برخی از زمان‌ها با توجه به شلوغی ایستگاه‌ها و اعلام مرکز فرمان، این آمادگی فراهم شده تا از سوی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد قطار‌های فوق العاده اعزام شوند.

همچنین ۲ پارکینگ ویژه برای پارک خودروی زائران در نظر گرفته شده است. پارکینگ پایانه مسافربری امام رضا (ع) در انتهای خیابان امام رضا (ع) تا ساعت ۲۴ شنبه، ۲۶ شهریور، به صورت رایگان در اختیار زائران خواهد بود. پارکینگ دیگری که به صورت رایگان برای زائران در نظر گرفته شده، پارکینگ بوستان جهان‌شهر واقع در پادگان ارتش است. ۸ دستگاه اتوبوس نیز در این پارکینگ برای جابه‌جایی زائران به میدان ۱۵ خرداد مستقر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->