جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

جزئیات مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد اعلام شد

  • کد خبر: ۱۲۵۳۰۴
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
جزئیات مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد اعلام شد
سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: خیابان امام رضا (ع) در مشهد همانند مسیر نجف به کربلا شبیه‌سازی شده و آماده راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در این روز است.

گروه مشهد | شهرآرانیوز؛ سید جلیل بامشکی در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد در روز شنبه ۲۶ شهریور ماه، مصادف با اربعین حسینی بیان کرد: این همایش پیاده‌روی از ساعت ۸ تا ۱۹ از میدان ۱۵ خرداد تا حرم رضوی برگزار خواهد شد. همچنین برگزاری مراسم عزاداری با حضور علما و مداحان اهل بیت‌(ع) از ساعت ۹ صبح در میدان ۱۵ خرداد از دیگر ویژه‌برنامه‌های آغازین راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی‌(ع) است.

وی با بیان اینکه ۴۰ موکب در طول این مسیر به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: این موکب‌ها در حوزه‌های مواد غذایی و تغذیه، محصولات و خدمات فرهنگی و هنری، خدمات مذهبی و مشاوره‌ای، مراسم آیینی، خدمات ویژه کودکان و نوجوانان و خدمات درمانی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: همچنین در طول مسیر ۴ موکب محوری داریم که نسبت به سایر موکب‌ها بزرگ‌تر بوده و خدمات جامع و کامل‎‌تری ارائه می‌دهند. در کنار این موکب‌ها نیز مراسم آیینی چهارپایه‌خوانی توسط مداحان اهل بیت‌(ع) برگزار خواهد شد.

بامشکی با اشاره به اینکه سعی شده است مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در مشهد همانند مسیر نجف تا کربلا شبیه‌سازی شود، تصریح کرد: همه ستون‌های خیابان امام رضا‌(ع) از پایانه مسافربری تا حرم رضوی همانند عمود‌های مسیر راهپیمایی کربلا شماره‌گذاری شده است.

وی درباره اقدامات تدارک دیده شده برای محل پارک خودرو زائران بیان کرد: ۲ پارکینگ ویژه برای پارک خودرو زائران نیز در نظر گرفته شده است. پارکینگ پایانه مسافربری امام رضا‌(ع) در انتهای خیابان امام رضا‌(ع) از ساعت صفر بامداد جمعه تا ساعت ۲۴ شنبه به‌صورت رایگان در اختیار زائران خواهد بود.

بامشکی اضافه کرد: همچنین پارکینگ دیگری که به‌صورت رایگان برای زائران در نظر گرفته شده، پارکینگ بوستان جهان‌شهر واقع در پادگان ارتش است. ۸ دستگاه اتوبوس نیز در این پارکینگ برای جابه‌جایی زائران به میدان ۱۵ خرداد مستقر شده است.

سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: جهت تسهیل رفت و آمد زائران به راهپیمایی جاماندگان اربعین، همه خطوط اتوبوسی که مقصد آنان حرم رضوی است یا از حرم عبور می‌کنند، در این روز به‌صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهند کرد. همچنین سرفاصله زمانی قطار‌شهری در این روز کاهش پیدا خواهد کرد.

بامشکی در‌خصوص نحوه تأمین منابع مالی موکب‌ها یادآور شد: هر موکب توسط یک یا چند مسجد شاخص مشهد اداره می‌شود. هزینه برپایی موکب‌ها، سازه‌ها، پرچم و فضاآرایی موکب‌ها بر‌عهده شهرداری است، اما خدماتی که در موکب‌ها ارائه می‌شود توسط کمک‌های مردمی صورت گرفته است.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه فقط یک مسیر برای راهپیمایی جاماندگان اربعین در نظر گرفته شده و تعداد موکب‌های زیادی در این مسیر قرار گرفته و تمام این مسیر به مسیر نجف تا کربلا شبیه‌سازی شده است، انتظار می‌رود استقبال گسترده‌ای از راهپیمایی جاماندگان اربعین صورت بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->