سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

درباره انتخاب سرویس مدارس که دل‌مشغولی این روز‌های والدین است

  • کد خبر: ۱۲۶۰۰۴
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
درباره انتخاب سرویس مدارس که دل‌مشغولی این روز‌های والدین است
انتخاب سرویس مدرسه از کار‌های مهم خانواده‌ها پیش از آغاز سال تحصیلی است که باید با درنظرگرفتن بعضی اصول به‌درستی انجام شود. شما می‌توانید راننده سرویس مدارس فرزندانتان را باتوجه‌به معیار‌هایی که تعریف شده‌اند، انتخاب کنید.

سمیرا شاهیان | شهرآرانیوز؛ چند روز دیگر ماه مهر آغاز می‌شود و امسال دانش‌آموزان قرار است بعد از پشت‌سرگذاشتن بحران کرونا، سال تحصیلی عادی را تجربه کنند. در دو سال گذشته جدا از اینکه همه‌گیری ویروس کرونا بیشتر مراکز ازجمله مدارس را به تعطیلی کشاند و به‌قولی درس و مدرسه را تق‌و‌لق کرد، دیگر از کار‌های حاشیه‌ای مدرسه هم خبری نبود. یعنی درس و کلاس حضوری‌ای نبود که بخواهد موضوعی مانند رفت‌وآمد و دوری راه و سرویس مدرسه هم در کنارش باشد.

امسال که همه‌چیز به حالت عادی برگشته است، امیدواریم همین‌طور عادی هم تا پایان سال تحصیلی باقی بماند، این چند روز باقی‌مانده تا بازگشایی رسمی مدرسه‌ها، بیشتر وقت بزرگتر‌ها صرف هماهنگی بعضی کار‌ها می‌شود. چه خانواده‌هایی که در زمان ثبت‌نام مدرسه برای سرویس رفت‌و‌برگشت فرزندشان هم نام‌نویسی کرده‌اند و چه خانواده‌هایی که از این موضوع جامانده‌اند، حالا مشغول چنین هماهنگی‌هایی هستند.

خوب است خانواده‌هایی که اکنون درپی رتق‌و‌فتق چنین دغدغه‌ای هستند، به‌شکلی همه‌جانبه به سرویس مدرسه فرزندانشان نگاه کنند. پس آقای پدر و خانم مادر که دوری راه یا سهمیه‌بندی بنزین یا هر موضوع بااهمیت دیگری شما را وادار کرده است نام دل‌بندانتان را در فهرست دانش‌آموزانی بنویسید که قرار است با سرویس رفت‌وآمد کنند، به مطلب امروز صفحه همسایه نگاه دقیق‌تری بیندازید. ما در اینجا به جزئیاتی اشاره می‌کنیم که یادآوری آن‌ها بدون شک به کارتان خواهد آمد.

درباره انتخاب سرویس مدارس که دل‌مشغولی این روز‌های والدین است

چند اصل مهم در انتخاب سرویس مدرسه

انتخاب سرویس مدرسه از کار‌های مهم خانواده‌ها پیش از آغاز سال تحصیلی است که باید با درنظرگرفتن بعضی اصول به‌درستی انجام شود. البته برخی هم ممکن است به‌دلیل جابه‌جایی یک‌باره محل سکونت یا دلایل دیگر جا بمانند و در یکی‌دو هفته اول مهر پیگیر این کار شوند. به‌هرحال، شما می‌توانید راننده سرویس مدارس فرزندانتان را باتوجه‌به معیار‌هایی که تعریف شده‌اند، انتخاب کنید. در ادامه پنج اصل مهم برای انتخاب سرویس مدرسه را توضیح می‌دهیم.

جنسیت راننده

پیش از هر چیزی، این موضوع برای خانواده‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. دراین‌باره ثابت شده است که خانواده‌ها بیشتر مایل‌اند فرزندشان در سن دبستان را به راننده‌های خانم بسپارند. در این سن، کودک قادر به تشخیص خوب از بد نیست و ممکن است به هر فردی اعتماد کند. افزون بر این، رانندگان سرویس مدارس دخترانه نیز باید از بین رانندگان زن انتخاب شوند. فرقی نمی‌کند مدرسه، دبستان یا دبیرستان باشد.

باید دانش‌آموزان دختر را راننده خانم منتقل کند، اما اگر تعداد مسافران زیاد و مینی‌بوس پاسخگوی آن‌ها باشد، باید یکی از اولیای مدرسه به‌عنوان ناظر در داخل مینی‌بوس حضور داشته باشد؛ بنابراین اگر جنسیت راننده سرویس مدرسه از نظر شما موضوع مهمی است، در زمان ثبت‌نام برای سرویس مدرسه آن را تعیین کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر آشنای معتمدی دارید که در این حوزه فعالیت می‌کند، فرزند خود را به او بسپارید.

بیمه داشتن خودرو

در زمان انتخاب راننده سرویس فرزندتان، یقین پیدا کنید خودرو او بیمه است. اگر خودرو راننده بیمه باشد و خدای‌ناکرده در زمان رفت‌وآمد دانش‌آموزان اتفاقی بیفتد، قابل پیگیری خواهد بود.

تمیزبودن خودرو

یک معیار غیراجباری هم برای سرویس مدرسه فرزندتان می‌توانید در نظر بگیرید؛ اینکه خودرو راننده سرویس تمیز باشد. البته شما می‌توانید هر نکته دیگری را که از نظر شما مهم است، بیان کنید؛ زیرا این‌ها انگیزه بیشتری در فرزند شما برای رفتن به مدرسه ایجاد می‌کند.

راننده باتجربه

بهتر است رفت‌وآمد فرزندتان را به راننده‌ای بسپارید که معتمد باشد و در رانندگی سابقه خوبی دارد. چنین افرادی می‌توانند پیشامد‌های رانندگی را به‌سادگی برطرف کنند. پس قبل از گزینش سوابق کاری راننده را جویا شوید.

اطمینان از محل پارک خودرو

محل پارک‌کردن خودرو هنگام سوار و پیاده‌شدن فرزندتان نیز مهم است. بعضی خانه‌ها در خیابان‌های پررفت‌وآمد یا ناایمن هستند. شما می‌توانید به راننده بگویید فرزندتان را تا در منزل همراهی کند. همچنین اگر قرار است فرزند شما از خیابان عبور کند تا به خانه برسد، از راننده بخواهید او را تنها نگذارد. شما حتی می‌توانید به راننده تأکید کنید که باید دانش‌آموز را به شما تحویل دهد و سپس برود.

ویژگی‌های راننده سرویس خوب

یک راننده سرویس خوب دارای ویژگی‌های مختلفی است. دراین‌باره درنظرگرفتن بعضی باید و نباید‌ها به مدرسه و بعضی به خانواده‌ها مربوط می‌شود. جدا از اینکه مدیر مدرسه لازم است سلامت اخلاقی و جسمی رانندگان، داشتن گواهی‌نامه و معاینه‌فنی و نداشتن سوء‌پیشینه آن‌ها را بررسی کند، ما نیز به‌عنوان والدین باید به برخی ویژگی‌های شخصیتی راننده توجه کنیم. سروکارداشتن با راننده سرویس، کار یک‌روز و دوروز نیست، بلکه ما دست‌کم یک‌سال قرار است با او در ارتباط باشیم. دستمزد مناسب داشتن فقط یک بخش ماجراست؛ اگر راننده وقت‌شناس نباشد یا ایمنی را رعایت نکند، به‌اجبار هر روز با او به مشکل می‌خوریم. برخی ویژگی‌های راننده خوب از این قرار است:

  • وقت‌شناس‌بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های راننده سرویس است. او هر روز باید در زمان مشخص فرزند شما را از خانه تا مدرسه و از مدرسه تا خانه برساند. اگر راننده سرویس وقت‌شناس نباشد، ممکن است فرزندتان به کلاس‌هایش دیر برسد یا مدتی در مدرسه منتظر سرویس بماند.
  • در زمان ثبت‌نام سرویس مدرسه، مبلغی را تعیین کنید که در آینده مشکلی به وجود نیاید. شما می‌توانید درباره قیمت مشورت کنید تا هزینه سرویس مدارس دستتان بیاید.
  • فردی که قرار است رفت‌و‌آمد فرزند شما را به‌عهده بگیرد، باید نکات ایمنی را در نظر داشته باشد. او در مسیر مدرسه، الگوی فرزند شما در رانندگی است و ضروری است به بستن کمربند ایمنی، سرعت مجاز و بقیه قانون‌ها پایبند باشد. طبق قانون، راننده‌های سرویس مدارس نباید کودکان کمتر از دوازده سال را در صندلی جلو خودرو بنشانند.
  • راننده سرویس نباید در زمان کارش و در حضور دانش‌آموزان سیگار بکشد. بهتر است قبل از انتخاب سرویس مدرسه، از اعتیادنداشتن او هم مطمئن شوید.
  • برخورد راننده سرویس با دانش‌آموزان مهم است و نباید خشن و عصبی باشد. افزون بر این، به فرزندتان بسپارید اگر رفتار غیر‌عادی از راننده سرویس دید، به شما اطلاع دهد.
  • گاهی پیش می‌آید که راننده‌ها منتظر دانش‌آموزان بمانند؛ در نتیجه باید صبور باشند. آن‌ها با کودکان زمان خود را می‌گذرانند و باید بکوشند با‌حوصله باشند.
  • برای راننده‌ها به‌ویژه رانندگانی که باید دانش‌آموزان را به‌موقع برسانند، ضروری است مسیر‌ها را بدانند. هرچقدر تسلط آن‌ها به مسیر‌ها و خیابان‌ها بیشتر باشد، قادرند در زمانی مناسب‌تر دانش‌آموزان را به مدرسه برسانند.
  • یکی از ویژگی‌های یک راننده خوب، مسئولیت‌پذیری است. او باید برای به‌موقع‌رساندن دانش‌آموزان، مراقبت از آن‌ها و آموزش رفتار‌های درست احساس مسئولیت کند. در واقع او حکم مربی را برای آن‌ها دارد.

فرزندانمان را با این موضوع‌ها آشنا کنیم

  • پدرومادر‌ها باید بعضی مسائل را به شیوه‌ای به فرزندانشان آموزش دهند که افزون بر حفظ اعتمادبه‌نفسشان، کمک کند از خودشان در موقعیت‌های دلهره‌آور به‌درستی مراقبت و دفاع کنند.
  • والدین باید حریم خصوصی فرزندانشان و شیوه روبه‌روشدن با متجاوزان به این حریم را بدون رودربایستی به آن‌ها آموزش دهند.
  • در مسائل تربیتی باید مالکیت را به بچه‌ها آموخت. ضروری است کودک با حریم خصوصی و شخصی خود آشنا شود و به افراد غریبه اجازه ورود به این حریم را ندهد.
  • پلیس مطمئن‌ترین مرجع خارج از خانواده برای مشکلات دانش‌آموزان است؛ بنابراین والدینی که رفت‌وآمد فرزندانشان را به سرویس مدرسه سپرده‌اند، باید راه‌های دسترسی به پلیس را به بچه‌ها آموزش دهند.
  • پدرومادر‌ها باید با فرزندانشان مانند یک دوست رفتار کنند تا آن‌ها هم بدون هیچ ترسی وقایع مربوط به سرویس رفت‌وآمد و مدرسه را کامل بازگو کنند.
  • از فرزند خود بخواهیم هر موضوعی را با ما در میان بگذارد؛ مثل اینکه راننده از او یا از بچه‌ها درخواستی غیر عادی دارد.

هزینه سرویس مدارس

در چهل‌ونهمین نشست علنی ششمین دوره شورای اسلامی مشهد، لایحه نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تصویب شد. براساس این لایحه، نرخ کرایه خالص راننده سرویس مدارس برای امسال به‌صورت ماهانه و به‌ازای هر دانش‌آموز و بر اساس مسافت مشخص شده است.

پراید و مشابه: از ۲۶۱ تا ۶۵۴ هزار تومان

سمند و مشابه: از ۳۰۹ تا ۷۹۸ هزار تومان

ون: از ۲۲۲ تا ۵۴۹ هزار تومان

مینی‌بوس و اتوبوس: از ۲۱۱ تا ۴۷۴ هزار تومان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->