نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

تاکید استاندار خراسان رضوی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران دهه آخر صفر از مشهد

  • کد خبر: ۱۲۶۰۱۸
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
تاکید استاندار خراسان رضوی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران دهه آخر صفر از مشهد
استاندار خراسان رضوی گفت: برای بازگشت زائران دهه آخر صفر از مشهد نیازمند تامین روزانه بیش از هزار دستگاه اتوبوس مازاد برای مقاصد برون استانی هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در کارگروه حمل و نقل قرارگاه خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر افزود: ظرفیت اصلی برای بازگشت این زائران بیشتر مربوط به زائران پیاده در روز‌های پایانی ماه صفر است.

وی بیان کرد: ناوگان مورد نیاز شامل اتوبوس‌های مازاد، علاوه بر سرویس‌های جاده‌ای بین استانی کنونی است که پیگیری برای تامین این ناوگان جهت بازگشت زائران دهه پایانی صفر آغاز شده است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: برای جلوگیری از نارضایتی مردم در تاخیر در حمل و نقل باید برنامه‌ریزی دقیق انجام شود و در صورت تاخیر، اطلاع رسانی دقیق به مسافران صورت گیرد، تاخیر‌ها نباید منجر به نارضایتی مردم شود.

نظری افزود: برخی از شرکت‌های مسافربری به بهانه‌های مختلف از سوار کردن مسافران ممانعت به عمل می‌آورند که این حق الناس است و نباید در حق مسافر اجحاف شود، با شرکت‌های متخلف در این خصوص برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی همچنین گفت: نیاز است برای جابه‌جایی درون استانی زائران دهه پایانی صفر از ظرفیت اتوبوسرانی شهری و سرویس ریلی بهره گیری شود.

بر اساس اعلام معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، ظرفیت اسکان رسمی زائران در مشهد ۱۲۸ هزار نفر شب است که طبق هدف‌گذاری‌ها در دهه پایانی ماه صفر، در هر شب تا ۶۰۰ هزار نفر اسکان داده می‌شوند.

طبق برنامه ریزی ها، این میزان ظرفیت اسکان زائران با بهره گیری از توانمندی اسکان ادارات و سازمان‌ها از جمله مدارس و حسینیه‌ها تامین شود.

مطابق اعلام استانداری خراسان رضوی پیش بینی می‌شود این استان و شهر مشهد طی دهه پایانی ماه صفر امسال میزبان ۶ تا هشت میلیون زائر باشد که دستکم ۶۰۰ هزار نفر از این تعداد زائر پیاده هستند.

در سال ۱۳۹۸ مشهد میزبان پنج میلیون زائر در دهه پایانی ماه صفر بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->