سرخط خبرها

استقبال مردم از طرح بلیت شناور در سینماهای کشور

  • کد خبر: ۱۲۶۰۷۶
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
استقبال مردم از طرح بلیت شناور در سینماهای کشور
طرح بلیت شناور از هفته گذشته در برخی از سینما‌های کشور اجرایی شد که بنا بر گزارش‌ها این طرح با استقبال نسبی مخاطبان مواجه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، اجرایی شدن طرح بلیت شناور، یک اتفاق مبارک در سینمای ایران است که باید بسیار پیشتر از زمان کنونی محقق می‌شد. البته که این طرح هم‌چنان به دلیل اختیاری بودن، نمی‌تواند آن تاثیر حقیقی و بالذات خود را بر میزان مخاطبان بگذارد اما همین شروع نیم‌بند، خود، وضعیت را تاحدود بسیاری بهبود بخشیده و در هفته‌ای که گمان برده نمی‌شد استقبال چندانی از سینماها به عمل یاید، میزان مخاطبان را از میزان متوسط بالاتر برد.

در شنبه هفته گذشته، که خلوت‌ترین روز سینمایی کشور است و تعداد مخاطبان، به زیر ۳۰ هزار نفر می‌رسد، میزان استقبال از طرح بلیت شناور، ۳۱ هزار نفر بود. این میزان برای یکشنبه، به ۳۲ هزار نفر رسید.

در روز دوشنبه به مناسبت روز ملی سینما، بلیت تمامی سینماهای کشور، نیم‌بها بود و ۱۲۴ هزار نفر به تماشای آثار نشستند. این جمعیت برای سه‌شنبه به ۱۷۳ هزار نفر رسید تا سینمای ایران یکی از شلوغ‌ترین روزهای امسال خود را تجربه کند.

مخاطبان سینما برای روز چهارشنبه، ۴۴ هزار نفر، پنجشنبه، ۶۴ هزار نفر و تا ساعت ۱۸ روز جمعه نیز ۳۰ هزار نفر بود.

استقبال مردم از طرح بلیت شناور در سینماهای کشور

این آمار هفته نخست اجرایی شدن طرح بلیت شناور در سینماهای کشور است که اگرچه با اعداد درخشانی همراه نشد اما در این آمار باید ۲ نکته را مدنظر قرار داد:

نخست آن‌که هفته ابتدایی اجرایی‌شدن طرح بلیت شناور، هم‌زمان شد با هفته منتهی به اربعین حسینی که تعداد بسیاری از مخاطبان، برای زیارت، به کشور عراق رفتند. هم‌چنین بسیاری از شهروندان به دلیل نزدیکی به ایام آغاز سال تحصیلی، ترجیح دادند تا به مسافرت رفته و بنابراین هفته اخیر، به هیچ وجه، زمان خوبی برای سینماها نبود.

دوم آن‌که، این طرح هم‌اکنون به صورت اختیاری در سینماهای کشور اجرایی می‌شود. پیگیری خبرنگار سینمایی ایرنا، نشان می‌دهد که به جز معدود سینماهای کشور، بسیاری از پردیس‌های بزرگ پایتخت و مراکز استان‌ها، تبعیت چندانی از این طرح به عمل نیاورده‌اند و بنابراین در هفته‌ای که انتظار نمی‌رفت به دلیل عدم‌تمرکز شهروندان در شهر خود، استقبال چندانی از سینماها صورت بگیرد، این اتفاق نیز مزید بر علت شد تا آمار مخاطبان هفته نخست طرح بلیت شناور، با ارقام بالاتری همراه نباشد.

بنابراین بسیار ضروری است که شورای صنفی نمایش با همراهی سازمان سینمایی، از چهارشنبه هفته آینده که سینماها با ۳ فیلم جدید، حیات جدید پس از ماه صفر را آغاز می‌کنند، نسبت به اجباری کردن این طرح اقدام نماید تا تمام سینماها و پردیس‌های کشور با این طرح، مخاطبان چندبرابری به نسبت وضعیت کنونی را تجربه کنند.

طرحی که قطعا به نفع سینمادار، تهیه‌کننده، مراکز پخش و البته مخاطبان است باید اجباری شود تا تمامی طرف‌ها، لذت کارکرد حقیقی این طرح حرفه‌ای را متوجه شوند و فتح‌باب جدید در سینمای ایران و در مسیر صنعتی شدن آن رخ دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->