مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید
سرخط خبرها

هکر‌ها کدام وب‌سایت‌های ایرانی را مورد حمله قرار دادند؟ (۳۰ شهریور)

  • کد خبر: ۱۲۶۵۰۰
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
هکر‌ها کدام وب‌سایت‌های ایرانی را مورد حمله قرار دادند؟ (۳۰ شهریور)
گروه هکری انانیموس (ناشناس) از هک کردن وب‌سایت‌های دولت، صداوسیما و درگاه ملی دولت هوشمند خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز -  یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های هکری در جهان به نام انانیموس (Anonymous) در صفحه توییتر خود اعلام کرد که به چند وب‌سایت ایرانی، از جمله وب‌سایت‌های دولت، صداوسیما و درگاه ملی دولت هوشمند حمله سایبری کرده است.

پایگاه اینترنتی دولت (http://iran.gov.ir) نخستین وب‌سایتی بود که در آخرین دقایق روز ۲۹ شهریور هدف تهاجم سایبری این گروه قرار گرفت که تا لحظه انتشار این گزارش نیز همچنان امکان دسترسی به آن وجود ندارد.

هکر‌ها کدام وب‌سایت‌های ایرانی را مورد حمله قرار دادند؟ | ۳۰ شهریور

این گروه هکری پس از حمله سایبری به پایگاه دولت ادعا کرد که تمام دیتابیس این وب‌سایت را حذف کرده است.

هکر‌ها کدام وب‌سایت‌های ایرانی را مورد حمله قرار دادند؟ | ۳۰ شهریور

سایت Dolat.ir نیز بامداد امروز (سی‌ام شهریور) مورد حمله سایبری گروه انانیموس قرار گرفت و برای چند ساعت از دسترس خارج شده بود. در حال حاضر مشکل این وب‌سایت برطرف شده و دردسترس قرار گرفته است.

هکر‌ها کدام وب‌سایت‌های ایرانی را مورد حمله قرار دادند؟ | ۳۰ شهریور

گروه انانیموس همچنین اعلام کرده بود که بزرگ‌ترین رسانه ایرانی را نیز مورد حمله سایبری قرار داده است.

اخبار حاکی از آن است که منظور این گروه هکری وب‌سایت صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بوده که بامداد امروز پس از حمله سایبری چند بار از دسترس خارج شده و بار دیگر دردسترس قرار گرفته است.

هکر‌ها کدام وب‌سایت‌های ایرانی را مورد حمله قرار دادند؟ | ۳۰ شهریور

این گروه هکری همچنین با روش دی‌داس (DDOS) برخی از وب‌سایت‌های ایرانی را مورد حمله قرار داده و اعلام کرده است که این حملات سایبری ادامه‌دار خواهد بود. حملات دی‌داس حملات سایبری هماهنگی است که به‌صورت هم‌زمان از چند دستگاه به سرور مورد نظر انجام شده و موجب از دسترس خارج شدن خدمات وب‌سایت می‌شود.

گروه هکری انانیموس پیش از این نیز در موارد متعددی اقدام به حمله سایبری به وب‌سایت‌های مختلف جهان کرده‌اند و به‌طور ویژه به کمپین‌ها و کارزار‌های اجتماعی پیوسته و در راستای اهداف این کارزار‌ها اقدام به هک وب‌سایت‌های مورد نظر خود می‌کنند.

البته حملات سایبری به وب‌سایت نهاد‌های حاکمیتی و دولتی کشور به اقدامات گروه انانیموس محدود نمی‌شود. یک گروه هکری دیگر نیز اعلام کرد وب‌سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر را هک کرده است؛ البته این وب‌سایت در حال حاضر دردسترس قرار دارد. (منبع: زومیت)

هکر‌ها کدام وب‌سایت‌های ایرانی را مورد حمله قرار دادند؟ (۳۰ شهریور)

به نظر می‌رسد این مشکل برای سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم به وجود آمده است؛ زیرا در زمان مراجعه به سایت این وزارت‌خانه با پیام «کاربر گرامی، با عرض پوزش، سایت به دلیل انجام عملیات بروزرسانی برای ساعاتی در دسترس نمی‌باشد.» مواجه می‌شویم. این موضوع گمانه‌هایی بر هک این سایت به وجود آورده است، موضوعی که پیشتر نیز اتفاق افتاده بود و سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دسترس خارج شده و مدتی فعال نبود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->