کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها
محمدرضا حیدری:

کاهش ۱۲ درصدی ولادت در استان/ وجود ۴۲۰۰ هکتار بافت فرسوده ناایمن در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۶۷۶
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کاهش ۱۲ درصدی ولادت در استان/ وجود ۴۲۰۰ هکتار بافت فرسوده ناایمن در مشهد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ولادت در استان حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در هشتادمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام این خبر افزود: فردا سوم دی ماه به عنوان روز ثبت احوال نام‌گذاری شده است. ۱۰۱ سال قبل اولین شناسنامه ایرانی صادر شده است.
وی ادامه داد: ثبت احوال متولی ثبت وقایع حیاتی نقش مهمی در آمار و اطلاعات کشور دارد.
وی یادآور شد: آمار ولادت هشت ماهه در سال ۹۷ در استان ۹۱۳۹۷ نفر بوده و این در حالی است که این رقم برای مدت مشابه در سال جاری به ۷۹۶۵۹ ولادت رسیده که بررسی این آمار نشان می‌دهد ۱۲ و هشتم درصد رشد ولادت در استان منفی شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اذعان داشت: استان جمعیتش به سمت پیر شدن می‌رود و این شاخص خیلی مناسب نیست.
حیدری با بیان اینکه چهارم دی ماه تولد حضرت عیسی مسیح است، افزود: رواداری در این شهر مذهبی به گونه‌ای بوده که ادیان مختلف می‌توانستند در این شهر زندگی کنند و این نگاه مسالمت آمیز در شهر امام رضا الگویی است که باید روی آن اهتمام ورزید.
وی اظهار داشت: ۵ دی ماه سالروز وقوع زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله است. در حادثه بم ۳۰ هزار نفر از هموطنان ما کشته شدند.۴۱ نوع پدیده طبیعی در کشور وجود دارد که امکان ۳۱ پدیده طبیعی برای ما وجود دارد.
وی ابراز داشت: ۶ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در مشهد وجود دارد که از این مساحت ۴۲۰۰ هکتار بافتی داست که به شدت نا ایمن در برابر زلزله است.
حیدری خاطر نشان کرد: اقدامات مدیریت شهری در باب مدیریت بحران فراوان است، حرکت گروه‌های دوام ثامن و .. در شهر شکل گرفته است. سالن‌های بحران نیز پیش بینی شده است، اما در عین حال کفاف نمی‌دهد و باید افزایش یابد.
وی با بیان اینکه در مجموعه باز آفرینی کار دفاتر تسهیل گری در مناطق آسیب پذیر شکل گرفته است افزود: این دفاتر با قوت کا رمی کنند. اما نگرانی وجود دارد که این دفاتر در پیچ و خم‌های اداری نتوانند اقدامات جدی خود را انجام دهد.
حیدری با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع باز آفرینی امری جدی است ادامه داد: شهرداران مناطق باید در این رابطه همت بیشتری بگمارند.
وی یادآور شد: هفت دی ماه سالروز فرمان امام در تشکیل نهضت سواد آموزی است. در تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش قرار شد ۲۹ هزار بی سواد موجود در سطح شهر مشهد ظرف مدت ۵ سال ریشه کن شوند.
وی گفت: تفاهمی صورت گرفت تا با کمک شهرداری و کمک ۶ میلیارد تومان به آموزش پرورش تا سال ۱۴۰۰ بی سوادی در شهر مشهد ریشه کن شود.
 
مکانیزه شدن پل عابر پیاده مقابل بیمارستان طالقانی مشهد

 عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: با توجه به افزایش تردد و استفاده‌کنندگان پل عابر پیاده مقابل بیمارستان طالقانی واقع در بولوار آزادی، که اصولاً استفاده‌کنندگان آن بیماران هستند لزوم مکانیزه شدن این پل مورد توجه است.
 
شهناز رمارم با بیان اینکه طی مکاتبه‌ای در تاریخ ۹۶/۱۱/۳۰،  عنوان شد تا پل یادشده در اولویت مکانیزه شدن پل‌های عابر پیاده قرار بگیرد، افزود: حال با گذشت بیش از ۱۷ ماه از این مکاتبه و عدم اقدام مناسب از سوی شهرداری، ضمن تذکر به جهت تأخیر صورت گرفته، از شهردار مشهد درخواست داریم جهت تسریع در رفع این مشکل افدام لازم را مبذول کنند.
 گفتنی است؛ در هشتادمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد 

اعمال ماده ۹ قانون نحوه خريد و تملك اراضي و املاك براي اجراي برنامه‌هاي عمومي، عمراني و نظامي در منطقه ۸ با قید دو فوریت تصویب شد.

ماده واحده : به شهردار مشهد مقدس (به عنوان بالاترين مقام اجرايي در شهرداري) اجازه داده مي‌شود با توجه به ضرورت و فوريت تكميل طرح تقاطع بلوار شهيد ناصري به شهيد كلانتري (واقع در منطقه ۸ شهرداری) و به منظور جلوگيري از تاخير و توقف در اجراي طرح مذكور، نسبت به تملك میزان در مسير ملك با كد نوسازي ۴-۲-۱۲-۸ در تصرف اتحاديه (شركت) تعاوني‌هاي مسكن كارمندان خراسان به مساحت ۲۰۰/۵۸ مترمربع، از طریق اجراي ماده ۹ لايحه قانوني نحوه خريد و تملك اراضي و املاك براي اجراي برنامه‌هاي عمومي، عمراني و نظامي دولت (برابر نقشه پيوست؛ مهر شده توسط شوراي اسلامي شهر) اقدام نمايد.

همچنین  مجوز تاسیس شرکت ارتباطات شهر مشهد (سهامی خاص) نیز با رای اکثریت آراء تصویب شد.

در ماده واحده این مصوبه آمده است؛ به‌منظور تحقق و توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند، بهره‌برداری از تأسیسات و زیرساخت‌های فیزیکی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود و توسعه آتی ظرفیت‌های لازم در سطح شهر مشهد مقدس، بهبود سیما و منظر شهری و ارتقای سلامت و امنیت شهروندان، اساسنامه شرکت ارتباطات شهر مشهد با سهم حداقل ۴۰ درصدی (سهام ممتاز) برای شهرداری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، به شرح پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر ) و با رعایت تبصره زیر به تصویب رسید.

خبرنگار: لاله سادات کوثری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->