افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

برگزاری چهارمین گردهمایی بزرگ دوام ثامن

  • کد خبر: ۱۲۹۸۷
  • ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
برگزاری چهارمین گردهمایی بزرگ دوام ثامن
چهارمین گردهمایی بزرگ دوام ثامن همزمان با روز ملی مقابله با زلزله و بلایای طبیعی، با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد
به گزارش شهرآرانیوز، در این گردهمایی مانور زلزله توسط گروه‌های دوام ثامن انجام و سرود رسمی دوام ثامن مشهد از سوی حدود ۳۰۰ نفر از اعضای گروه‌های دوام ثامن شهرداری مشهد به صورت کر اجرا شد.


تجهیزات مناسب و شهروندان آماده ابزار ایستادگی هر شهر در مقابل حوادث

مهدی یعقوبی؛ معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در چهارمین گردهمایی بزرگ دوام ثامن گفت : هر شهری که از تجهیزات مناسب و شهروندان آماده برخوردار باشد در مقابل بحران‌ها آسیب کمتری خواهد دید.
برای توسعه شهرها به مشارکت شهروندان نیاز است، چه بهتر که این شهروندان افرادی آموزش دیده و متخصص در زمینه‌های مختلف از جمله مقابله با شرایط بحرانی باشند. گروه‌های دوام ثامن در همین مسیر آموزش‌های لازم را فراگرفته و از آمادگی خوبی برخوردار هستند.
وی افزود: کلانشهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی در کنار بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت سالانه پذیرای حدود ۳۰میلیون زائر است، با توجه به این موضوع ضرورت تشکیل گروه‌های دوام ثامن و آمادگی مقابله با بحران نیز اهمیت بیشتری دارد.
یعقوبی اضافه کرد: شورای شهر و مدیریت شهری با جدیت از موضوعات مرتبط با ایمنی و مقابله با بحران و تشکیل گروه‌های تخصصی دوام ثامن در جهت ارتقای آمادگی شهر مشهد در مقابله با شرایط بحرانی حمایت خواهد کرد.
 
 


ضرورت توجه مدیریت شهری به موارد خطرآفرین

بتول گندمی؛ رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دوام ثامن یکی از جلوه‌های مشارکت شهروندان در امور شهر است. داوطلبان گروه‌های دوام ثامن در محلات مختلف شهر فعال هستند و خود را آماده مقابله با بحران‌های احتمالی می‌کنند، این گونه مشارکت‌ها در سایر بخش‌ها نیز می‌تواند اتفاق بیفتد.
گندمی افزود: ما بحران را به قبل و بعد از آن تقسیم کرده‌ایم، اکنون و قبل از بحران با ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های دوام ثامن این گروه‌ها را برای مقابله با آن آماده می‌کنیم تا در هنگام بحران به سرعت نسبت به امداد و نجات مردم اقدام کنند.
وی اظهار داشت: در کنار ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های دوام ثامن، مدیران شهری باید نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز حساسیت نشان دهند تا شاهد کاهش بناهای غیراصولی و خطر آفرین باشیم.



حضور بیش از ۹هزار نفر در قالب گروه‌های دوام ثامن

حمیدرضا موحدی زاده، نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای افزایش سطح آمادگی مقابله با بحران نیازمند اقداماتی مشابه تشکیل گروه‌های دوام ثامن هستیم.
وی افزود: شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری مشهد با تاکید بر اجرای برنامه جامع مدیریت بحران و آماده‌سازی شهر در مقابل حوادثی مانند زلزله، سیل و آتش‌سوزی توانسته است با مشارکت شهروندان بیش از ۹هزار نفر را در قالب گروه‌های امداد و نجات و واکنش سریع دوام ثامن درمحلات مختلف مشهد آماده مقابله با بحران کند.
موحدی زاده افزود: بر این اساس از ابتدای سال ۹۸ تا کنون بیش از هزار نفر در کلاس‌های آموزشی مدیریت بحران حضور یافته و آموزش‌های لازم در رابطه مقابله با بحران را فرا گرفته‌اند که دراین میان حضور جوانان دلگرم کننده است.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->