سیروس الوند نشان درجه یک هنر را دریافت کرد نماوا در روزهای پیش رو باز می‌گردد انیمیشن کوتاه «آتل» در راه جشنواره دچی مینوتی ایتالیا درباره محمد بیک‌زاده؛ پژوهشگر خراسانی که تهیه‌کنندگی سریال امام‌علی(ع) را به عهده داشت پدرو آلمودووار، فیلم‌ساز اسپانیایی، فیلم «کریسمس تلخ» را می‌سازد ایستاده همچون کوه | به یاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب، ‌در نهمین سالگرد درگذشت او نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره «سینما ریترواتو» ایتالیا ویژه‌برنامه‌های رادیو به مناسبت عید غدیر+ زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ فیلم پیرپسر در اولین روز اکران میلیاردی شد! | نگاهی به آمار فروش فیلم‌های روی پرده عقد یک تفاهم‌نامه‌ برای تسهیل امور بیمه‌ای اصحاب رسانه نامزد‌های دو بخش جشن منتقدان سینما معرفی شدند + اسامی فیلم «مرد بارانی» بری لوینسون، نسخه ویژه نابینایان، منتشر می‌شود نگاهی به سریال‌های نمایش خانگی که در انتظار فصل دوم آنها هستیم معرفی برگزیدگان بخش هوش مصنوعی جشنواره مقاومت ارکستر سمفونیک تهران با «اکتبر ۱۹۰۴» روی صحنه می‌رود
سرخط خبرها

آیا ویژه‌برنامه‌های صداوسیما برای شب یلدا توانست نظر مردم را جلب کند؟

  • کد خبر: ۱۲۶۹۲
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
آیا ویژه‌برنامه‌های صداوسیما برای شب یلدا توانست نظر مردم را جلب کند؟
مناسبت‌های مختلف در طول سال فرصت‌های مغتنمی را دراختیار رسانه ملی قرار می‌دهد تا بتواند مخاطبان بیشتری را با خود همراه کند. در این بین، تلویزیون در سال‌های اخیر با انتخاب برنامه‌های قابل‌پیش‌بینی و تکراری این فرصت‌ها را یکی پس از دیگری سوزانده است؛ روندی که در ویژه‌ برنامه‌های شب یلدای امسال نیز مشهود بود.
شکیبا افخمی‌راد| شنبه شب، هم‌زمان با طولانی‌ترین شب سال، شبکه‌های مختلف سیما هرکدام ویژه‌برنامه‌ای را روی آنتن بردند.

برنامه‌هایی با مجریان و میهمانان تکراری، به‌طوری‌که نه بازگشت رضا رشیدپور با شمایل جدیدش به شبکه ۳ و نه پخش دوباره دورهمی با اجرای مهران مدیری بعد از چندین ماه کش‌وقوس، توانست نقطه قوتی برای برنامه‌های تلویزیون باشد. تکرار شدن چند اسم محدود از مجریان ویژه‌برنامه‌های مختلف و همچنین چرخه تکراری افراد معروف دعوت‌شده به این برنامه‌ها، دیگر برای مخاطبان غافلگیرکننده نیست که بتواند آن‌ها را به پای تلویزیون بکشاند. ویژه‌برنامه‌هایی که دیگر به یک دیدوبازدید تلویزیونی تبدیل شده‌اند؛ به‌طور مثال سروش صحت، پژمان بازغی و علیرضا علیمردانی، سه مجری برنامه‌های مختلف شبکه نسیم، در شب یلدا میهمان برنامه دورهمی مهران مدیری بودند و بیشتر درباره برنامه‌هایشان در فضایی که کمترین بهره را از المان‌های مرسوم شب یلدا برده بود، به گپ‌وگفت پرداختند. برنامه‌های دیگر شبکه‌های صداوسیما نیز از این قاعده مستثنا نبود و همان افرادی به این برنامه‌ها دعوت شده بودند که آن‌ها را بار‌ها در قاب تلویزیون دیده‌ایم و حرف جدیدی برای مخاطب ندارند. در اجرای موسیقی نیز این برنامه‌ها بیشتر از حضور خوانندگان جدید پاپ بهره گرفته بودند؛ خوانندگانی که سبک موسیقی و اشعارشان اصولا مرتبط با حال‌وهوای شب یلدا نیست.

با نگاهی به ویژه‌برنامه‌های شب یلدای امسال، می‌توان متوجه شد که رسانه ملی خودآگاه یا ناخودآگاه قصد تغییر رویه ندارد. همچنان افراد مطرحی را که حرفی برای گفتن دارند، بایکوت می‌کند. با کنار گذاشتن موسیقی فاخر ایرانی، عرصه را دراختیار خوانندگان پاپی که رشد روزافزون دارند، می‌گذارد و به این ترتیب، دودستی مخاطبانش را به دیگر رسانه‌ها تقدیم می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->