«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

ایلان ماسک: بیش از ۱ میلیون ترمینال استارلینک تولید شده است

  • کد خبر: ۱۲۷۱۶۵
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
ایلان ماسک: بیش از ۱ میلیون ترمینال استارلینک تولید شده است
ایلان ماسک در توییتی اعلام کرده که اسپیس ایکس تا به امروز بیش از ۱ میلیون ترمینال برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تولید کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به سرعت در حال رشد است و بر شمار کاربران آن در سراسر جهان افزوده می‌شود. حالا ایلان ماسک اعلام کرده که شرکت تحت مدیریت او، اسپیس ایکس تا به امروز بیش از یک میلیون ترمینال یا همان دیش استارلینک تولید کرده است.

در روز‌های اخیر خبر تولید ۱ میلیون ترمینال از سوی برخی منابع اعلام شده بود، اما امکان تایید آن‌ها وجود نداشت. اما حالا مدیرعامل اسپیس ایکس در توییتی گفته که استارلینک حالا بیش از یک میلیون ترمینال تولید کرده است.

تولید ۱ میلیون ترمینال در ۱۹ ماه
اسپیس ایکس در فوریه ۲۰۲۱ پیش فروش عمده کیت‌های استارلینک را شروع کرد و حالا پس از تقریبا ۱۹ ماه، میزان تولید کیت‌ها به بیش از ۱ میلیون رسیده است. از آن زمان تا به امروز، استارلینک به کشور‌های زیادی راه پیدا کرده و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

چند روز پیش استارلینک در قطب جنوب هم فعال شد تا ایلان ماسک مدعی سرویس‌دهی آن در ۷ قاره جهان شود. مدیرعامل اسپیس ایکس همچنین گفته بود که سرویس استارلینک را در ایران فعال می‌کند و البته اخیرا گفته شده که این سرویس در ایران فعال شده است.

البته حتی اگر استارلینک در ایران فعال شده باشد، باز هم کاربران نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند چرا که به ترمینال نیاز دارند. علاوه بر ترمینال، باید سرویس هم تهیه کرد؛ سرویسی که ماهانه ۱۱۰ دلار روی دست کاربران هزینه می‌گذارد. هزینه خود ترمینال یا کیت‌ها هم برابر ۵۹۹ دلار است. در این مقاله دیجیاتو‌ می‌توانید با نحوه راه‌اندازی و استفاده از استارلینک و همچنین تجهیزات موردنیازش آشنا شوید؛ بنابراین تا زمانی که کیت‌ها به کشورمان نرسند و در اختیار کاربران قرار نگیرند، احتمال استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کشورمان وجود ندارد. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم اپ‌هایی که هم اکنون در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به عنوان اپ استارلینک برای ارائه اینترنت دست به دست می‌شوند،  در حقیقت بدافزار هستند و گوشی‌های کاربران را آلوده می‌کنند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->