مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟
سرخط خبرها

خسروی‌وفا: هیچ جا به اندازه ایران به ورزشکاران پاداش نمی‌دهند

  • کد خبر: ۱۲۷۳۳
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
خسروی‌وفا: هیچ جا به اندازه ایران به ورزشکاران پاداش نمی‌دهند
رییس کمیته ملی پارالمپیک با بیان این که به دنبال کاهش بودجه کمیته ملی المپیک نیستیم، گفت: این اعتراض را داریم که بودجه بازی‌های پارالمپیک توکیو در کمیسیون تلفیق مجلس اصلاح و افزایش پیدا کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمود خسروی وفا در جمع خبرنگاران درباره علت اصلاح اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک گفت: در سال‌های ۹۶- ۹۵ که اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک به تصویب رسید دو مورد از الزامات کمیته بین‌المللی پارالمپیک در اساسنامه رعایت نشده بود که قرار شد با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده اساسنامه را اصلاح کنیم؛ بنابراین اساسنامه اصلاحی برای وزرات ورزش و تصویب در هیات دولت ارسال خواهد شد.

او گفت: مشکلی برای کار کردن با اساسنامه فعلی نداریم، اما چون ممکن بود در برخی موارد با مشکل حقوقی مواجه شویم اقدام به اصلاح اساسنامه کردیم.

رییس کمیته ملی پارالمپیک درباره تخصیص بودجه جدا به بازی‌های المپیک و تخصیص ندادن به پارالمپیک برای توکیو ۲۰۲۰ گفت: این سوال مربوط به من نمی‌شود، اما فعالیت‌های ما نیازمند بودجه بیش‌تری است. این نقد و اعتراض را داریم که در کمیسیون تلفیق مجلس اصلاح شود نه این که از بودجه المپیک کم شود تا به ما اضافه شود بلکه بودجه مستقل در نظر گرفته شود.

خسروی وفا هم‌چنین درباره مهاجرت برخی ورزشکاران معلول به سایر کشور‌ها به خاطر کمبود امکانات، تصریح کرد: این مساله ارتباطی به ورزشکاران پارالمپیکی ندارد. ما هیچ خبری از ورزشکاران پارالمپیکی در این زمینه دریافت نکردیم و دریافت هم نخواهیم کرد. در بحث امکانات و جوایز مالی هیچ جای دنیا به اندازه ما به ورزشکاران پاداش و حقوق نمی‌دهد. تا امروز تمام حقوق ورزشکاران و فدراسیون‌ها پرداخت شده است. تنها کشوری هستیم که اعزام‌های ما با پرواز چارتر صورت می‌گیرد، اگر بالاترین نشان عالی در مجمع کمیته بین‌المللی پارالمپیک به ما داده شد، به دلیل همین مسائل بود. در کمیته ملی پارالمپیک هیچ مشکل مالی نداریم و از ابتدای سال تمام حقوق‌ها پرداخت شده است در حالی که کمیته ملی المپیک در این زمینه مشکل دارد.

خسروی وفا افزود: در خیلی از کشور‌ها از ظرفیت‌های دولت و مجلس استفاده می‌شود، در حالی که ما بهترین حمایت‌ها را از ورزشکاران خود داریم.

وی درباره انتقاد صمیمی به افت برخی رشته‌های ورزشی واگذار شده به فدراسیون‌های تخصصی خود گفت: صمیمی خود عضو این کارگروه بوده و مصوبه را امضا کرده است، در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که ورزش معلولان باید به فدراسیون‌های تخصصی خود واگذار شود تا از ظرفیت‌های المپیکی استفاده کنند تا تفاوتی بین رشته‌های افراد سالم و معلولان وجود نداشته باشد؛ بنابراین تصمیم درستی بوده است، حال اگر فدراسیونی در این زمینه کاستی دارد باید از طریق مجامع و مقامات بالاتر اقدامات لازم صورت بگیرد.

او اضافه کرد: ما به فدراسیون‌ها اعلام کردیم اگر نمی‌توانند اردو‌های پارالمپیکی را با استاندارد‌های لازم برگزار کنند این کار را به پارالمپیک واگذار کنند که چند فدراسیون از جمله تیروکمان این کار را انجام داده است.

خسروی وفا هم‌چنین درباره کاندیدا‌های فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: در حال حاضر اظهار نظر در این زمینه درست نیست، تا کنون در فضای ورزش جانبازان و معلولان حواشی نداشته‌ایم و امیدوارم از این پس هم نداشته باشیم.

رییس کمیته ملی پارالمپیک هم‌چنین درباره تعداد سهمیه‌ها و ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو خاطرنشان کرد: مصوب ستاد عالی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ بر مبنای اعزام کیفی کاروان است و تنها اخذ سهمیه برای اعزام کافی نیست. تنها ورزشکارانی مجوز اعزام را خواهند داشت که نزدیک به مدال و سکو باشند. کاروان کوچک، اما کیفی که در این شرایط تصمیم بدی نیست.

وی هم‌چنین درباره تشکیل اردو‌های پارالمپیکی در کیش گفت: مصوبه ستاد این بوده که فدراسیون‌ها از اول مهرماه اردو‌های خودی و هوایی ترکیه است، برپا کنند. رطوبت ترکیه ۹۲ درصد است که باور کردنی نیست. به هر صورت برای این که مشکلی برای ورزشکاران پیش نیاد؛ از هفته آینده چند رشته ورزشی اردو‌های خود را در کیش برگزار خواهند کرد.

خسروی‌وفا در پایان درباره فروش ساختمانی از جانبازان و معلولان در مشهد توسط فدراسیون برای پرداخت بدهی‌ها و انجام امور جاری فدراسیون افزود: قطعا مراحل قانونی در این زمینه طی شده و مصوبه هیات رییسه را داشته‌اند که اقدام به انجام چنین کاری کردند، اما این سوال باید از مسوولان فدراسیون پرسیده شود.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->