یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است
سرخط خبرها

شروع کار آویژه‌صنعت پارسا مشهد در لیگ برتر بسکتبال

  • کد خبر: ۱۲۷۵۳۸
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
شروع کار آویژه‌صنعت پارسا مشهد در لیگ برتر بسکتبال
نماینده مشهد امروز در چهارچوب هفته نخست لیگ برتر بسکتبال میزبان نماینده اراک است.

مرتضی اخوان | به گزارش شهرآرانیوز، فصل جدید لیگ برتر بسکتبال عصر امروز آغاز خواهد شد و نماینده مشهد در پنجمین حضور پیاپی، از ساعت‌۱۶ در سالن سجاد میزبان نماینده اراک خواهد بود. آویژه صنعت پارسا مشهد در شرایطی رو‌در‌روی نبوغ اراک قرار می‌گیرد که بعد از چهارفصل تثبیت و البته گاه تهدید برای تیم‌های بزرگ لیگ برتر بسکتبال، امسال در‌صدد کسب جایگاهی بهتر است و حتی نیم‌نگاهی هم به سکو دارد. شاگردان سرجان ایوانوویچ بعد از دو فصل دوری از بازی خانگی به‌دلیل شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، حالا این فرصت طلایی را دارند تا در نخستین بازی فصل در حضور تماشاگران پرشور مشهدی از میهمان اراکی پذیرایی کنند. جدال آویژه و نبوغ می‌تواند سرآغازی بر یک هیجان طولانی باشد که قرار است طی یک فصل بسکتبال استان را در‌بر‌گیرد؛ هیجانی در حد لیگ برتر!

تهدید همیشگی آویژه با سرمربی صرب

نماینده مشهد چهارفصل قبل، کارش را با مجید، ولی پور به‌عنوان سرمربی در لیگ برتر آغاز کرد، اما در ادامه فصل بعد تیم را به سرجان ایوانوویچ سرمربی صربستانی داد؛ مربی‌ای که رفته‌رفته تیم مشهد را از تیمی که در اندیشه بقا بود، به تیمی خطرناک برای مدعیان بدل کرد و امسال همه از او انتظار دارند با‌توجه‌به یارگیری بهتری که مشهدی‌ها نسبت به فصول قبل داشته‌اند، جایگاه تیم را در جدول ارتقا دهد. سرجان ایوانوویچ در دو فصل اخیر دو بار آویژه را تا پلی‌آف برده و هر بار در این مرحله تیغ تیز بدشانسی‌ها و مصدومیت‌ها گریبان تیمش را گرفته است و از صعود بازمانده‌اند. با‌وجوداین، برد‌های شیرین دوفصل اخیر آویژه مقابل برخی مدعیان همیشگی لیگ، چون مهرام، شیمیدر و نفت‌آبادان، تیم مشهد را به حریفی قابل احترام برای رقبا بدل کرده است.

تیم مشهدی با چند ستاره غیرمشهدی

باشگاه آویژه صنعت پارسا مشهد از ابتدای حضورش در لیگ برتر با سیاست به‌کارگیری جوانان بومی مشهد پا به مسابقات گذاشت و حتی سال گذشته برای جوان‌های مشهدی بیرون‌از‌لیگ‌مانده هم تیم «ب» تشکیل داد و آن تیم را در لیگ دسته اول به میدان فرستاد؛ تیمی که حتی به نایب‌قهرمانی رسید و صعودی دراماتیک به لیگ برتر داشت؛ بااین‌حال آویژه‌ای‌ها امسال کمی خرید‌های غیربومی داشته‌اند. آن‌ها پنج‌بازیکن غیرمشهدی در ترکیب دارند. مرتضی طاهری، امیرحسین رضایی‌فر، علیار نجفی و حسن علی‌اکبری به اضافه کورین هنری آمریکایی، پنج‌بازیکنی هستند که به‌عنوان بازیکنان غیر‌مشهدی در تیم مشهد توپ می‌زنند. از‌طرفی نوید خواجه‌زاده، مهدی افخمی، مجید صادقی، علیرضا مرتضوی، فرید سعادت‌نیا، حسین محمدزاده و امیرحسین غلامزاده، هفت بازیکن مشهدی این تیم هستند.

داستان شهرآوردی که پا نگرفت!

شاگردان سرجان ایوانوویچ در شرایطی امروز به مصاف نبوغ اراک می‌روند که اگر غفلت مسئولان ورزش استان نبود، حالا نخستین بازی آویژه در لیگ برتر بسکتبال، باید دیدار با تیم همشهری می‌بود و هواداران شاهد یک شهرآورد جذاب بودند. تیم نبوغ اراک تیم دوازدهم لیگ برتر است که بعد‌از معرفی‌نکردن تیم دوم مشهد به سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال در جدول مسابقات قرار گرفت؛ تیمی که سهمیه صعود تیم لیگ یکی آویژه‌صنعت را رایگان و دو‌دستی تحویل گرفته بود، اما هیچ‌گاه از‌سوی مسئولان ورزش استان شکل نگرفت تا دستی‌دستی یک امتیاز مفت و مجانی از بین برود. نکته جالب توجه آنکه در قرعه‌کشی سازمان لیگ، دیدار نخست آویژه با تیم نامشخص شماره دوازده بود؛ همان موقع قرار بود مشهد یک تیم را به لیگ برتر معرفی کند، اما هرگز این اتفاق نیفتاد تا فدراسیون سهمیه را به اراک بدهد.
نبوغ، سخت‌کوش همچون «حماد»
تیم نبوغ اراک تیمی ناشناخته برای تیم‌های لیگ برتری است؛ تیمی که در دقیقه‌۹۰ به علاوه چند، در جدول مسابقات قرار گرفت و تیم‌ها آنالیز چندانی از این تیم ندارند. از طرفی، این تیم فرصت چندانی برای آمادگی پیش فصل نداشته است؛ با‌این‌همه نشانه‌های تیمی جنگجو و سخت‌کوش در نام نبوغ اراک وجود دارد. یکی از مهم‌ترین این نشانه‌ها سرمربیگری حماد سامری، مربی جنوبی، در این تیم است. سامری که فصل قبل سرمربیگری خانه بسکتبال خوزستان را به عهده داشت، اگرچه نتوانست با تیمش نتایج خوبی بگیرد، همیشه تیمش برای حریفان، چغر و بد‌بدن بوده است. همین موضوع باعث شده است مردان آویژه انتظار یک نبرد سخت را داشته باشند.

تکرار فینال در هفته نخست

علاوه‌بر بازی آویژه و نبوغ اراک که برای بسکتبال‌دوستان خراسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، امروز چند بازی مهم دیگر هم برگزار می‌شود. شاید بتوان حساس‌ترین بازی هفته را نبرد شهرداری گرگان و ذوب‌آهن اصفهان دانست، دیداری که تکرار فینال فصل گذشته، در هفته نخست بازی‌هاست. شهرداری گرگان و ذوب‌آهن فصل قبل در فینال به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان، این شهرداری گرگان بود که توانست عنوان قهرمانی‌اش را تکرار کند و جام را بالای سر ببرد. صنایع هرمزگان این هفته با کاله آمل مصاف می‌کند و مهرام هم به مصاف رعد پدافند هوایی تهران خواهد رفت. توفارقان، تیم تازه لیگ برتری شده، هم در هفته نخست میزبان مس رفسنجان خواهد بود. مس کرمان و نفت‌آبادان نیز دیگر بازی حساس این هفته از رقابت‌هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->