سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

حجت الاسلام مروی: اگر این نظام می‌خواست بلرزد با آن طوفان‌های دهه ۶٠ می‌لرزید

  • کد خبر: ۱۲۷۶۰۷
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
حجت الاسلام مروی: اگر این نظام می‌خواست بلرزد با آن طوفان‌های دهه ۶٠ می‌لرزید
حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در یادواره شهدای قوچان گفت: دشمن با هجمه‌های رسانه‌ای تلاش می‌کند فضا را برای تشخیص حق غبارآلود و دشوار کند، در چنین شرایطی اگر انسان حق را نشناسد ممکن است در دام دشمن و انحرافات گرفتار شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در یادواره سردار شهید یوسف کلاهدوز و سرداران شهید قوچان که صبح امروز در مسجد جامع امام خمینی (ره) این شهرستان برگزارشد، اظهار کرد: مقام شهادت یک مقام عالی و ارجمند است به گونه‌ای که در صلوات خاصه حضرت رضا علیه‌السلام این امام را با دو صفت صدیق و شهید یاد می‌کنیم.

وی با بیان این سخن از پیامبر گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه هر خوبی و خیری را تصور کنی بالاتر از آن وجود دارد، اما شهادت فوق همه خوبی‌هاست و بالاتر از آن وجود ندارد، افزود: شهادت در فرهنگ دینی یک نشان است، عملی که در فرهنگ اسلامی خیلی پرفضیلت بوده و اولیای دین مردم را به انجام آن توصیه می‌کنند برای آنکه بفهمانند پاداش آن چقدر بوده می‌گویند پاداشش مثل شهید است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر این موضوع که شهید یک نشان و علامت فضیلت اعمال است، بیان کرد: شهادت انتهای همه خوبی‌ها بوده، چون شهید از خود گذشته تا به خدا برسد و فلسفه همه اعمال خیر نیز رسیدن به خدا با گذشت از خویشتن است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی ریشه همه گناه‌ها، معصیت‌ها، جنایت‌ها، نافرمانی‌ها و هوا‌های نفسانی را منیّت دانست و خاطرنشان کرد: یک عالم، عارف و سالک عمری به ذکر، دعا، نماز و ریاضت می‌پردازد تا توجهش به سوی خدا شود، اما شهید راه ۱۰۰ ساله را در یک لحظه و با اراده طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل محافلی همچون یادواره‌های شهدا و بزرگداشت شهیدان تعظیم شعائر الهی است، تأکید کرد: قرآن همه را به تعظیم، زنده کردن، تجلیل و احیای شعائر توصیه کرده است و نباید بگذاریم این شعائر و ارزش‌هاس دینی به فراموشی سپرده شود.

تولیت آستان قدس رضوی با یادآوری اینکه بهترین ارزش و مصداق برای ارزش‌های والای انسانی شهید و شهادت است، گفت: برپایی یادواره‌های شهدا تنها یک یادآوری و یادبود نیست بلکه این مجالس نشان دهنده التزام قلبی و عملی به ارزش‌ها، شعائر و مسیر نورانی و حیات بخش سعادت است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی اولین و مهمترین گام در حفظ ارزش‌ها را شناخت ارزش‌ها دانست و تصریح کرد: کسی که شهد شیرین حقایق را بچشد و معرفت پیدا کند تا آخر عمر پای آن می‌ایستد پس اگر بصیرت بود و انسان حق را شناخت قطعاً پای آن هم می‌ماند.

وی با بیان اینکه شهدا حق را شناخته و با پیدا کردن بصیرت تا پای جان ایستادند که این همان سیره امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است و باید جاری و متبلور شود، ادامه داد: مؤمن واقعی به دنبال حق بوده و هیچ چیز در شناخت و اراده او خلل ایجاد نمی‌کند پس باید در این فضای غبارآلود که امکانات رسانه‌ای در اختیار مردم قرار گرفته است به دنبال شناخت حق بود تا در دام دشمن گرفتار نشویم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اعتراض‌های اخیر در سطح کشور گفت: اعتراض در هر ملت و کشوری یک امر طبیعی و حق هر انسانی است، اما آیا کشتن آدم و زدن رگ گردن اعتراض است؟ البته از نظر فرهنگ آمریکایی اعتراض را با خون یکدیگر رنگی کردن، کشتن، غارت و جنایت کردن معنا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به اینکه این ملت حق را شناخته و اگر در شناخت حق کمبودی داشت باید همان سال‌های اول بساط انقلاب جمع می‌شد، افزود: همان سال‌های اول انقلاب در حالی که جنگ ایران با صدام به نمایندگی از همه جریان‌های ارتجاعی و استکباری انجام می‌شد طی یک عملیات تروریستی رئیس جمهور و نخست وزیر، طی عملیاتی دیگر شهید بهشتی و عده‌ای از وزرا، نمایندگان و مسؤولین و حتی بزرگانی مثل شهید دستغیب، اشرفی و ... را شهید کردند و تنها یکی از این حوادث برای تزلزل مردم کافی بود، اما مردم به دلیل شناختن حق محکم ایستادند و این قدرت بصیرت است.

وی تأکید کرد: امروز درخت تنومند انقلاب با این نسیم‌ها تکان نمی‌خورد و عده‌ای عوامل مزدور و فریب خورده که خودشان را به زحمت می‌اندازند و به جان مردم می‌افتند باید بدانند این انقلاب در دل مردم است و نمی‌توان به راحتی با ایمان مردم بازی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به دیدارش با شهید کلاهدوز قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۶۰ گفت: متانت، آرامش و صلابت انقلابی در این شهید مشهود بود و این شهید با شناخت حق، پای آن نیز به زیبایی ایستاد و جزء بنیانگذاران سپاه شد و تجربیات نظامی خود را برای سپاه هزینه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->