چه تفریحاتی در هتل پرسپولیس شیراز منتظر شماست؟ تعداد موزه‌های کشور به ۱۰۰۰ مورد افزایش می‌یابد؟ مسیرهای دسترسی به هتل زندیه شیراز چه بخوریم تا کم‌حافظه نشویم؟ معرفی تصفیه آسا، نمایندگی دستگاه تصفیه آب در اصفهان درباره خطرات استفاده از تلفن همراه برای زنگ بیدارباش جریمه ایجاد آلودگی صوتی چقدر است؟ هشدار سازمان غذا و دارو در خصوص واکسن Prevenar ۲۰ | این واکسن در ایران قاچاق است کادر درمان در آستانه فرسودگی | سلامت مردم در خطر است بلیت پرواز عتبات عالیات گران نشد| نرخ بلیت رفت و برگشت به نجف ۱۴ میلیون تومان دریافت تأییدیه سلامت روان شرط صدور پروانه اشتغال روان‌شناسان است پیش بینی هواشناسی بندرعباس امروز (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) | تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی تا اواسط هفته دانشگاهیان فردا (۱۵ بهمن ۱۴۰۳) با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند حس امنیت در کودکان چگونه آسیب می‌بیند؟ | لحظه‌های امن دنیای کودکانه آیا کودکان هم دچار پوکی استخوان می‌شوند؟ اعضای جوان سبزواری ۷ زندگی را نجات داد (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) ایران موفق به تولید دارو‌های سل‌تراپی و ژن‌درمانی شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۱۴ بهمن ۱۴۰۳) | افزایش آلاینده‌ها در شهر‌های بزرگ و صنعتی قاچاقچی مواد مخدر در دامداری به دام افتاد متناسب‌سازی حقوق هیچ‌کدام از سه گروه بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین‌اجتماعی کامل انجام نشده است (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) صدور بیش از ۳۳ هزار اخطاریه سدمعبر برای اصناف در مشهد طی ۱۰ماهه نخست ۱۴۰۳ | شهرداری مکلف به رفع سدمعبر است دادخواهی ۴۰۲ شهروند ایرانی از ۲ حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) وزیر آموزش و پرورش: نظر آموزش و پرورش درباره تأثیر معدل در کنکور نادیده گرفته شد بخشنامه جدید تأمین اجتماعی درباره بازرسی از کارگاه‌ها منتشر شد (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) رجزخوانی در فضای مجازی، انگیزه جنایت هولناک در مشهد شد کمک طرح فراموش‌شده داوینچی به کشف تونل‌های زیرزمینی ایتالیا پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی معطل پول! علت طعم فلز در دهان چیست؟ کدام استان‌های کشور امروز بارانی است؟ (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) تسکین دردهای مزمن مفصلی با مکمل طبیعی ایرانی برای اولین بار در کشور
سرخط خبرها

نرخ‌های سرسام‌آور سرویس مدارس

  • کد خبر: ۱۲۷۷۶۱
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
نرخ‌های سرسام‌آور سرویس مدارس
سامانه یکپارچه سرویس مدارس که امسال از سوی آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است نقاط ابهام زیادی دارد که موجب نارضایتی والدین و رانندگان شده است.

بعد از دو سال آموزش مجازی، سال تحصیل جدید به صورت حضوری آغاز شد. طبیعی بود یکی از موضوعاتی که برخی از خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان با آن مواجه شوند؛ گرفتن سرویس ایاب و ذهاب برای فرزندانشان باشد.
معاون سازمان تاکسیرانی تهران پیش از این گفته بود نرخ کرایه سرویس مدرسه سه تا هشت میلیون تومان است. با این حال بررسی‌های مهر نشان می‌دهد این رقم اصلاً رعایت نمی‌شود.

وزارت آموزش و پرورش پیش از آغاز سال تحصیلی جدید سامانه هوشمند سرویس مدارس را به نشانی sns.tehranedu.ir را راه اندازی کرد تا به نوعی موضوع سرویس مدارس را مدیریت کند.
خانواده‌ها در سامانه هوشمند سرویس مدارس پس از ثبت اطلاعات اولیه و موقعیت منزل خود، با انتخاب مدرسه، قیمت حدودی سرویس مدرسه فرزند خود را مشاهده و پس از آن می‌توانند در سامانه برای سرویس درخواست دهند.

در سامانه پس از ثبت و اعلام نرخ این پیام به والدین نشان داده می‌شود:
اولیا گرامی؛ قیمت‌های اعلامی بر مبنای پیشنهاد کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس شهر تهران و تائید شورای شهر اسلامی شهر تهران اعلام می‌گردد؛ قیمت فوق حدودی بوده و نرخ نهایی توسط مدرسه از طریق همین سامانه به شما جهت تائید و سیر ادامه روند تخصیص سرویس مدرسه اعلام می‌گردد.

قیمت برای ۸ ماه سرویس دهی، مدارس ابتدایی در صورت ارائه سرویس در ماه خرداد هزینه جداگانه محاسبه و دریافت می‌گردد.
علی رغم اینکه سامانه قیمت اعلام شده را حدودی می‌داند با این حال به نظر می‌رسد نرخ‌های اعلام شده در سامانه هم چندان منصفانه نیست.
پدر یک دانش آموز که از این قیمت‌های اعلام شده ناراضی بود به خبرنگار مهر گفت: فاصله منزل ما تا مدرسه با احتساب مسیر رفت و برگشت مجموعاً با ماشین تنها ۱۵ دقیقه است چرا باید من فقط برای ۸ ماه تحصیل فرزندم؛ بیش از ۵ میلیون تومان هزینه بپردازم.

ولی این دانش آموز به ما این موضوع را هم اعلام کرد که سامانه چند روز قبل نرخ پیشنهادی را بیش از ۸ میلیون تومان زده بود و معلوم نیست چرا این رقم در این چند روز ۳ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است اما با این حال هم به دلیل فاصله خیلی نزدیک منزل ما تا مدرسه، بیش از ۵ میلیون تومان خیلی زیاد است.

مسئولان سرویس مدارس به نرخ‌های اعلام شده در سامانه اهمیت نمی‌دهند
با وجود اینکه سامانه به خانواده‌ها هیچ نرخ قطعی را اعلام نمی‌کند و اعلام نرخ قطعی با پیمانکاران سرویس در هر مدرسه است؛ با این حال به نظر می‌رسد قیمت‌های اعلام شده در سایت در عمل با قیمت‌هایی که خانواده‌ها در نهایت ناچار به پرداخت آن می‌شوند اختلاف فاحشی دارد.

پدر یک دانش آموز که فرزندش در مقطع ابتدایی در حوالی میدان پونک تحصیل می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: قبل از اینکه ثبت‌نام کنیم به ما در مدرسه گفتند ۶ میلیون تومان هزینه سرویس است. ما در سامانه ثبت نام کردیم که سامانه نرخ کرایه را حدود ۱۲ میلیون تومان اعلام کرد. چند روز پیش فردی که خود را مسئول سرویس مدرسه پسرم معرفی کرد با من تماس گرفت و گفت که نرخ سرویس فرزند شما ۱۸ میلیون تومان است. وقتی از او بابت علت این اختلاف زیاد نرخ با نرخ سامانه پرسیدیم، به ما گفت این نرخ‌ها ارتباطی با ما ندارد.

این پدر دانش آموز با بیان اینکه ۱۸ میلیون تومان برای ۸ ماه تحصیل خیلی زیاد است؛ گفت: ۱۸ میلیون یعنی نصف شهریه مدرسه فرزندم و این هزینه خیلی زیادی است. حتی اگر هر روز برای فرزندم تاکسی هم بگیرم این قیمت نمی‌شود.
مسئولان مدارس اعلام می‌کنند که پیمانکاران سرویس مدرسه از سوی مناطق آموزش و پرورش به مدارس اعلام می‌شود و مدارس در انتخابات پیمانکاران و مسئول سرویس نقشی ندارد.
پیمانکاران هم اعلام می‌کنند ۷۰ درصد پولی که از خانواده‌ها گرفته می‌شود مستقیماً به راننده داده می‌شود و مابقی به سازمان تاکسیرانی، راهنمایی رانندگی، مدرسه و آموزش و پرورش داده می‌شود.

سیدعلی محتشمی پور معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه عارضه اصلی در تعیین نرخ کرایه سرویس مدرسه، اثرگذاری سامانه‌های هوشمند مسافربری در این کسب و کار است، گفت: وقتی نرخ کرایه را برای به صرفه کردن سفر برای راننده بالا می‌بریم، خانواده‌ها ناراضی می‌شوند و وقتی نرخ کرایه را برای رضایت خانواده‌ها کاهش می‌دهیم، راننده‌ای جذب نمی‌شود؛ بگونه‌ای که ما برای سرویس مدرسه در سال تحصیلی جاری سه مرتبه فراخوان صادر کردیم که در مجموع حدود ۲۰۰۰ نفر راننده اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: این در حالی است که این رقم برای سال ۹۸، حدود ۱۸ هزار نفر بود. برای سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که به ۲۰ هزار راننده سرویس مدرسه نیاز دارد در حالی که فقط ۲۰۰۰ نفر به فراخوان پاسخ دادند و ما با بحران مواجه هستیم و این خلاء و فاصله ناشی از کسب و کارهای موازی است. با این وجود به نظر می‌رسد کسب‌وکارهای موازی نمی‌تواند دلیل و توجیه مناسبی برای رشد بسیار زیاد نرخ کرایه سرویس‌ها باشد.

محاسبات خبرنگار مهر نشان می‌دهد والدین در بسیاری از محلات شهر تهران اگر هر روز هم برای فرزند خود تاکسی دربست بگیرند باز هم به حق الزحمه‌ای که سرویس مدارس طلب می‌کنند نمی‌رسد.
معلوم نیست که قیمت گذاری با چه فرمولی به دست آمده است و چگونه پیمانکاران می‌توانند تا این اندازه قیمت‌های بالاتری را به خانواده‌ها اعلام کنند.

از سوی دیگر هنوز مشخص نیست که مبالغ واریزی در سامانه سرویس مدارس به چه حسابی می‌رود، چند درصد سهم آموزش و پرورش، چند درصد سهم پیمانکار و چند درصد سهم راننده است. به همین علت رانندگان نیز نمی‌دانند باید در ازای دریافت چه مبلغی ۸ ماه از سال را سرویس بگیرند. اینهمه نقاط ابهام موجب موج نارضایتی در میان والدین و رانندگان شده است و مدارس نیز از پاسخگویی روشن و دقیق به دلیل عدم شفاف‌سازی آموزش و پرورش نیز طفره می‌روند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->