ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هیات‌های ورزشی خراسان رضوی زیر تیغ بلاتکلیفی!

  • کد خبر: ۱۲۷۸۵۹
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
هیات‌های ورزشی خراسان رضوی زیر تیغ بلاتکلیفی!
بررسی وضعیت هیئت‌های ورزشی که چندین ماه است با سرپرست اداره می‌شوند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ مجمع انتخاباتی ریاست هیئت شنای خراسان‌رضوی امروز برگزار می‌شود و بعد از هشت سال حضور مجید مشتاق‌عشق در رأس این هیئت، جامعه شنا و شیرجه خراسان‌رضوی، رئیس جدید خود را خواهد شناخت؛ هیئتی که سه ماه پیش به پایان دوران ریاست مشتاق رسید و طبق قانون و بعد از سه ماه مقدمات برگزاری مجمع را فراهم آورد تا خیلی راحت و بدون حاشیه امروز این مجمع برگزار شود، این درحالی است که همین حالا برخی دیگر از هیئت‌های ورزشی هستند که مدت‌هاست با سرپرست اداره می‌شوند و حتی دوره تصدی سرپرستی در آن‌ها فراتر از قانون رفته است. از هیئت کشتی بگیرید تا بدن‌سازی و دوومیدانی که پدیده عجیب در ورزش استان به‌شمار می‌رود.

«عاقبت‌به‌خیری» شنا با مجمع سریع

شنای خراسان‌رضوی که در سال‌های اخیر به قطب شنای کشور بدل شده است، حالا در پایان دوران ریاست مجید مشتاق‌عشق با یک چالش جدی روبه‌روست و آن هم چالش دوران پسامشتاقی است، دورانی که مشخص نیست شنا بتواند در مسیر رو به رشد خود حرکت کند یا ممکن است همه داشته‌هایش را دوباره از دست بدهد. البته در این بین، برگزاری سریع مجمع انتخاباتی ریاست این هیئت، خود نشانه خوبی است که نشان می‌دهد شنا در مسیر درستی گام برمی‌دارد.

حسین گرایلی، دبیر هیئت شنای خراسان‌رضوی، مجید کمیلی، خزانه‌دار این هیئت و احمد کیفی، کارمند اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان، نامزد‌هایی هستند که امروز برای نشستن بر کرسی ریاست هیئت شنا با یکدیگر رقابت می‌کنند و در پایان، یکی از این افراد برای مدت چهار سال بر مسند می‌نشیند. نکته جالب درباره نامزد‌های این انتخاب حضور دو نامزد از بدنه هیئت کنونی است که سال‌ها با مشتاق کار کرده‌اند و احتمالا از حمایت قاطع جامعه شنا به‌دلیل عملکرد هیئت مطبوع در دورانشان برخوردارند. احمد کیفی هم که سابقه ریاست هیئت نجات‌غریق را در کارنامه دارد، حالا هم برای شنا ثبت‌نام کرده و هم نامش را برای انتخابات نجات‌غریق نوشته است؛ این یعنی آنکه کیفی به‌دنبال ریاست یکی از هیئت‌های ورزشی است؛ خواه شنا و خواه نجات‌غریق.

مورد عجیب «دوومیدانی»

هیئت‌های زیادی هستند که بعد از پایان دوره چهارساله، رئیسشان کنار می‌رود و سرپرست با برگزاری مجمع انتخاباتی، آن هیئت را اداره می‌کند، اما در این میان یک هیئت هست که به مورد عجیب ورزش استان بدل شده است. هیئت دوومیدانی خراسان‌رضوی ششم بهمن بود که در یک اقدام انتحاری ازسوی فدراسیون دوومیدانی بی‌رئیس شد. علی سعادتمند، رئیس هیئت وقت، به‌یک‌باره از کار برکنار شد و بدون هیچ توضیحی ازسوی فدراسیون، محسن پورتقی به‌عنوان سرپرست انتخاب شد.

سعادتمند همان موقع در این‌باره گفته بود: «خودم هم شوکه شدم. صبح سر کار رفتم که نامه آوردند تو برکنار شدی و پورتقی سرپرست جدید هیئت است.»؛ اتفاق عجیبی که اتفاقا در اوایل ریاست هاشم صیامی، رئیس مشهدی فدراسیون دوومیدانی، رقم خورد. بعد از این اتفاق، هیئت دوومیدانی را تا اوایل سال جاری پورتقی اداره می‌کرد، اما خبری از برگزاری مجمع انتخابات رئیس هیئت نبود تااینکه با آمدن علی‌اکبر هاشمی‌جواهری و قبول مسئولیت مدیریت اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان، سرپرست هیئت عوض شد و رضا بیانی، یکی از چهره‌های خوش‌نام و فرهنگی دوومیدانی آمد.

مردی که قرار بود به‌سرعت مقدمات برگزاری مجمع را فراهم کند، اما بیانی هم در اتفاقی عجیب‌تر فقط چند ماه بعد از کار کنار گذاشته شد و حالا دکتر امین‌زاده، سرپرست جدید این هیئت است. هیئتی که حالا بیش از ۲۰ ماه است با سرپرست اداره می‌شود و تاکنون سه سرپرست آمده و رفته‌اند، اما خبری از برگزاری مجمع نبوده است. نکته ویژه این داستان پرغصه آن است که رئیس فدراسیون یک مشهدی است که سال‌ها در دوومیدانی این استان و کشور کار کرده و عجیب است که این تعلل برای انتخاب رئیس هیئت از چه‌روست؟

بدن‌سازی و کشتی در مسیر دوومیدانی؟

علاوه‌بر مورد عجیب هیئت دوومیدانی، حالا دو هیئت دیگر هم هستند که با وجود اهمیتشان هنوز بلاتکلیف‌اند و گویا قرار نیست مجمع انتخاباتی آن‌ها به این زودی‌ها برگزار شود. هیئت کشتی و هیئت بدن‌سازی از هیئت‌های موفق استان در سال‌های اخیر بودند که حالا هر دو وارد ششمین ماه اداره با سرپرستی می‌شوند. ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ بود که سیدمسعود ریاضی، رئیس وقت هیئت کشتی استان، رفت و اسماعیل حسن‌زاده، به‌عنوان سرپرست این هیئت منصوب شد. حسن‌زاده اردیبهشت امسال بود که در مصاحبه‌ای بیان کرد تا اوایل تابستان، انتخابات را برگزار می‌کند، اما مطابق انتظار این مهم رقم نخورد تا حالا نه یک سه ماه، بلکه دو مهلت سه‌ماهه او سرپرست است و هنوز مجمعی در کار نیست.

در هیئت بدن‌سازی هم اوضاع‌واحوال بهتر از هیئت دوچرخه‌سواری نیست. ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ بود که به‌دنبال تغییرات گسترده در هیئت‌های ورزشی، رئیس هیئت بدن‌سازی استان از کار برکنار شد و جواد بهارآرا به‌جای او بر مسند سرپرستی نشست. سروش پورآزاد درحالی از سمتش برکنار شد که هنوز قریب دو سال از دوران ریاستش باقی بود و یک هماهنگی میان اداره‌کل ورزش‌وجوانان و فدراسیون، عامل برکناری او بود.

عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون که رابطه خوبی با پورآزاد نداشت، بلافاصله بعد از روی کار آمدن علی‌اکبر هاشمی‌جواهری در اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان، رایزنی‌های لازم را با او انجام داد تا پورآزاد را از کار برکنار کند، اما برای دوران بعد از پورآزاد، برنامه مشخصی نداشت. حالا ۱۰ روز کمتر از ۶ ماه باقی است، ولی هنوز هیئت بدن‌سازی استان در برگزاری مجمع انتخاباتی ناتوان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->