«پیر پسر» لیلا حاتمی و حامد بهداد در ایرلند برگزیده شد فراخوان جشنواره مشترک نقاشان ایران و روسیه اعلام شد معرفی کتاب | درباره کتاب «پنداشت تربیت» اثر جودیت ریچ هریس درباره نقش «جانی دپ» در فیلم «کارناوال در پایان روزها» نقاشی‌های خیره‌کننده از زندگی روزمره مردم در مقبره چینی + عکس پروژه مسکن هنرمندان چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ وزیر ارشاد: حداکثر حمایت از هنرمندان ممنوع الکار انجام شده است | جایی که هنرمندان خطا کردند، هم حمایت کردیم توضیحات دبیر شورای صنفی نمایش درباره ابهامات آیین‌نامه اکران سال ۱۴۰۳ | از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن حق وتو غلبه بازار بر هنر، کتیبه نویسی را از عیار انداخته است رئالیتی شوی «شکارچی» از شبکه خانگی + جزئیات «زینب (س) اسیری رفت و ما بر جای بودیم» | کم‌توجهی به زنان کربلا و بانوان دفاع مقدس در ادبیات فارسی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نانو و رسانه ۱۴۰۳+ جزئیات پخش «سلمان فارسی» سال ۱۴۰۵ کلید می‌خورد + فیلم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۸۰۴۷
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در مشهد
مدیر پژوهش و توسعه علمی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان از برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی حصاری در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های استان، گفت: این نمایشگاه از پنجشنبه ۱۴ مهرماه به مدت ۸ روز، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ در محل مدرسه علمیه آیت الله خویی (حد فاصل چهارراه شهدا و چهارراه خسروی) در مشهد دایر است و مراسم افتتاحیه نیز ساعت ۹ صبح روز ۱۴ مهرماه با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روز‌های یکشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۹ مهرماه به خرید کتاب بانوان اختصاص پیدا کرده است، افزود: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه نیز ۲۵ کارگاه تخصصی و نشست علمی برگزار می‌شود.

به گفته حصاری، برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه تخفیف حداقل ۲۰ درصدی خرید کتاب در نظر گرفته شده است. ضمن این که بن‌های تخفیف نیز برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه شامل پژوهشگران و نخبگان، اساتید و طلاب در نظر گرفته شده است.

 شرکت بیش از ۱۴۰ ناشر در نمایشگاه

مدیر پژوهش و توسعه علمی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه برای مخاطبان مختلف از جمله اساتید و طلاب حوزه علمیه، دانشجویان و همچنین مخاطبان عمومی در نظر گرفته شده است.  همچنین در این نمایشگاه بیش از ۱۴۰ ناشر با ۱۲ هزار عنوان کتاب حضور دارند که ۱۵ ناشر خارجی هم از شرکت کنندگان در این نمایشگاه هستند.

وی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه را تامین کتب درسی و مطالعاتی اساتید و طلاب حوزه‌های علوم دینی، تامین منابع علمی مورد نیاز کتابخانه‌های مدارس علمیه و تسهیل در تهیه و معرفی کتب علوم دینی و معارف اسلامی به عموم مردم عنوان کرد.

به گفته حصاری برای تجهیز حدود ۱۸۰ کتابخانه مدارس علمیه استان‌های خراسان، اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که این کتابخانه‌ها با توجه به فاکتور‌های مختلف به دست آمده در ارزیابی‌ها، می‌توانند از حمایت‌های بین ۳ تا ۸ میلیون تومان بهره‌مند شوند.

وی همچنین از حمایت‌های شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی در برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد.

 کتاب و مطالعه باید مورد توجه مردم باشد

در بخش دیگری از این نشست، حجت الاسلام «مهدی مقامی» مشاور شهردار و دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: نباید فراموش کنیم که مشهد شهر امام رضا (ع) است و ایشان به «عالم آل محمد (ص)» مشهور هستند؛ لذا در شهر امام رضا (ع) این ویژگی باید در سرلوحه امور قرار بگیرد و کتاب و مطالعه مورد توجه مردم باشد.

وی افزود: برای تحقق جامعه اسلامی، باید به این موضوع توجه کنیم که انس با کتاب بیش از پیش مورد اهتمام باشد و کتاب در سبد خرید مردم قرار بگیرد. از سوی دیگر، مدیریت در شهری که با افزایش دانایی مردم همراه باشد، به مراتب آسانتر است.

حجت الاسلام مقامی همچنین بر فراهم کردن بستر افزایش دانایی از طریق برگزاری نمایشگاه‌های کتاب تاکید کرد و یادآور شد:  نهاد‌های فرهنگی نیز باید به موضوع افزایش توان خرید کتاب توسط مردم توجه کنند.

وی در پایان، در پاسخ به پرسشی درباره وجود برخی نقاط ضعف در فعالیت‌های فرهنگی شهرداری گفت: منکر برخی نقاط ضعف نیستیم و عقب ماندگی‌هایی داریم که باید برطرف شود. ضعف‌های فرهنگی از گذشته وجود داشته که می‌بایست ترمیم شود و مجموعه مدیریت شهری نیز در این زمینه اقداماتی را در دست اقدام دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->