اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد
سرخط خبرها

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به کار خود پایان داد

  • کد خبر: ۱۰۵۶۸۳
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به کار خود پایان داد
پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت که از ۲۱ فروردین در ۱۳ نقطه شهری مشهد و ۱۵ شهرستان استان آغاز شده است، روز گذشته هم زمان با هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان به کار خود پایان داد.

ریحانه موسوی | شهرآرانیوز؛ آیین پایانی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ظهر دیروز در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد. پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت که از ۲۱ فروردین در ۱۳ نقطه شهری مشهد و ۱۵ شهرستان استان آغاز شده است، روز گذشته هم زمان با هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان به کار خود پایان داد.

غیر متمرکز بودن نمایشگاه قرآن عامل جذب مخاطبان

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی، مسئول سازمان تبلیغات اسلامی استان در این مراسم گفت: پراکندگی نمایشگاه و برگزاری آن در مناطق مختلف مشهد عاملی برای انس بیشتر مردم با قرآن و عترت بود، این فرهنگ مبارک کار جذابی بود و استقبال بسیار خوبی را در پی داشت.

او با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه تاحدودی دیر اطلاع رسانی شده بود بیان کرد: امسال اولین سالی بود که نمایشگاه قرآن و عترت با چنین کیفیت بالایی برگزار شد و طبیعی بود که نقص‌هایی نیز داشته باشد، اما تجربه زیبایی بود. یکی از چشم انداز‌های ما این است که برنامه‌های متمرکز تبدیل به برنامه‌های متنوع در سطح شهر شود تا عده بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند، زیرا به هرحال دوری مسافت مانع می‌شود تا همه مردم از رویداد‌های متمرکز استفاده کنند.

راه‌های انفاق در پیشگاه خداوند

سید محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: بسیاری از افراد فکر می‌کنند انفاق یعنی صدقه دادن از مال خود، اما منظور یکی از رزق‌هایی است خداوند به هر شخص داده است، مانند کلام، علم، توانایی ارتباط و یا پول. معنای دیگر انفاق تشکر از نعمت خداوند است، زیرا آن چیزی که به وسیله آن انفاق می‌کنیم نعمت خداست. او افزود: رزقی که خداوند به بندگانش عطا کرده مأنوس بودن با قرآن است و انفاق نیز انتقال این معرفت قرآنی به مردم است، کاری که در نمایشگاه قرآن انجام شد.

مشارکت حداکثری مردم در نمایشگاه قرآن

حجت الاسلام حجت مجیدی، دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت نیز در این مراسم گفت: ما شاهد مشارکت حداکثری مردم در این رویداد بودیم که برگ برنده‌ای برای فعالیت‌های قرآنی و تشکل‌های فرهنگی است. او با بیان اینکه ما از رسانه‌ها درخواست کردیم تا پای کار بیایند و این رویداد مردمی را نشان دهند، تصریح کرد: در گزارش‌های میدانی که داشتیم در همه بخش‌های این برنامه رضایت مردم بسیار بالا بود. تیم ارزیابی ما به صورت گروهی وارد نمایشگاه‌ها می‌شدند و با تک تک غرفه داران و مدیران نمایشگاه‌ها گفتگو می‌کردند. در پایان این مراسم از مسئولان مؤسسات فرهنگی و قرآنی حاضر در مناطق سیزده گانه و رؤسای فرهنگی و اجتماعی شهرداری هر منطقه تقدیر و جوایزی به رسم یادبود به آن‌ها اهدا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->