عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

۲۲ داروی اساسی کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۸۰۵
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
۲۲ داروی اساسی کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود
مدیرکل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: ما هم‌اکنون ۲۲ داروی اساسی و ضروری کشور را در شرکت‌های دانش‌بنیان خود تولید کردیم که سبب جلوگیری از خروج حدود یک میلیارد دلار ارز از کشور شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین وطن‌پور در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در پارک علم و فناوری البرز گفت: طرح‌های سلامت دیجیتال به ویژه تشخیص و ژن تراپی در این زمینه مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعدادی شرکت برای طرح‌های سلامت دیجیتال شناسایی شده است، عنوان کرد: با توجه به توسعه روزافزون جمعیت برروی پروژه گوشت مصنوعی نیز بررسی‌هایی درحال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: تحریم‌ها امروز برای کشور فرصت‌ساز شده و با اتکا بر توان علمی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌ایم از ظرفیت‌های داخلی به خوبی بهره‌برداری کنیم.

وطن پور با تأکید براینکه وزارت بهداشت از شرکت‌های فناور حمایت می‌کند، افزود: هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای نمایش توانمندی‌ها در عرصه علم و دانش است و با توافقی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته است از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری در حوزه سلامت برای تولید صنعتی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال‌های گذشته که امکانات ما بسیار محدود بود، خوشبختانه امروزه بستر مناسبی برای فعالیت‎‌های فناورانه و دانش‌بنیان به وجود آمده است، اظهار داشت: توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نیاز و سرمایه اصلی این حرکت‌های مفید و موثر، انسان‌های نخبه و نیروی انسانی هرکشور هستند. انسان‌هایی که لحظه به لحظه دغدغه برطرف‌کردن یکی از نیازهای مردم خود را دارند و در راستای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش با اشاره به اینکه علی‌رغم تمام اینها ما در زمینه‌های مختلف دانش بنیان عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم و توانسته‌ایم مشکلات زیادی را برطرف کنیم خاطرنشان کرد: ما هم‌اکنون ۲۲ داروی اساسی و ضروری کشور را در شرکت‌های دانش‌بنیان خود تولید کردیم که سبب جلوگیری از خروج حدود یک میلیارد دلار ارز از کشور شده است؛ در همه زمینه‌ها و در همه مناطق کشور ما توانایی خودکفایی و تکیه بردانش خود را داریم اما به شرطی که بتوانیم از هر استان، شهر و روستا از توانمندی‌ها و پتانسیل خود استفاده کنیم و اجازه دهیم یک ایده توسط صاحبان آن ایده پیاده و تجاری شود.

وی افزود: ویژگی مثبت و بسیار جذاب فعالیت در زمینه دانش بنیان این است که اگر کسی واقعا علاقه مند کار باشد، خسته نخواهد شد و از تولید علم و ثروت و خدمت به مردم لذت خواهد برد. نمونه‌های بسیار بارز این افراد که دیدگاه متفاوتی نسبت به دنیا دارند درکشور ما یافت می شوند، ایده های بسیاری وجود دارند که می توان از آنها برای شروع یک کسب وکار جالب الگو گرفت و سرمایه گذاران زیادی را جذب آن کرد.

وی بر همکاری‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم در حوزه دانش‌بنیان و سلامت اشاره کرد و گفت: در حوزه وزارت بهداشت همه تلاش ما در راستای رسیدن به یک وحدت جمعی بین نهادهای دانش‌بنیان و وزارت بهداشت است. صندوق‌ها مخصوصا صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری بسیار خوبی با ما داشته‌اند و درخواست ما از شرکت‌های دانش‌بنیان این است که از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. خوشبختانه با همکاری‌هایی که با وزارت علوم صورت گرفته است، قرار بر این شده است که وزارت بهداشت در حوزه سلامت در هیئات امنا و پارک‌های علم و فناوری نماینده داشته باشد و این مهم هم انجام پذیرفته است.

وطن پور با اشاره به اینکه یکی از نهادهایی که باید هماهنگی خوبی با بخش دانش‌بنیان داشته باشد، سازمان استاندارد است گفت: ما درحال رایزنی هایی با مسئولین سازمان استاندارد هستیم تا بتوانیم مسیر را برای موفقیت و نتیجه گرفتن شرکت‌های دانش بنیان هموارتر کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->