نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

نشانه‌های مشکـوک در نتایج «امید وحدت»

  • کد خبر: ۱۲۸۶۰۶
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
نشانه‌های مشکـوک در نتایج «امید وحدت»
چرا تیم «امید وحدت» با اوضاع عجیبش همچنان به ماندن در لیگ دسته‌اول کشور اصرار دارد؟!

به گزارش شهرآرانیوز، هفته هفتم لیگ دسته‌اول فوتبال کشور روز پنجشنبه پیگیری شد، اما کمتر فوتبال‌دوست خراسانی خبر داشت که تیم شهر مشهد مقابل استقلال ملاثانی به میدان رفته است! دیداری که برای هیچ‌کس اهمیتی نداشت و انگار نام این تیم در قلب اهالی فوتبال و فوتبال‌دوستان مشهدی جایی ندارد. تیمی که از ابتدای فصل با اوضاعی آشفته و بغرنج به رقابت‌ها پا گذاشت و حالا دیگر سرنوشت آن هم برای هواداران مشهدی مهم نیست. «امید وحدت» که قرار بود با گرفتن امتیاز تیم شهرخودرو بارقه‌های حیات و امید فوتبال مشهد را زنده نگه دارد، هرچه از فصل گذشت با وضعی بدتر روبه‌رو شد و حالا نه‌تن‌ها این آرزو‌ها بر باد رفته، بلکه تداوم حضور این تیم در مسابقات به کابوس جامعه ورزش خراسان‌رضوی بدل شده است. تیمی که در حد یک تیم محلات هم ساختار ندارد، همچنان به روند آبروریزی خود ادامه می‌دهد و این موضوع حالا سؤال‌برانگیز و تا حد زیادی مشکوک شده است.
سؤال اساسی اینجاست که تیمی با وضع امید وحدت چرا باید به حیاتش ادامه بدهد؛ تیمی که هیچ‌کس مسئولیتش را قبول نمی‌کند. حمیداوی، مالک شهرخودرو می‌گوید تیم را به چوپانی فروخته است، اما چوپانی توان مدیریت تیم را ندارد و کنار نشسته است و حتی گفته می‌شود در بازداشت به‌سر می‌برد. از آن طرف، هیئت فوتبال و اداره‌کل ورزش‌وجوانان هم درمانده هستند و در این شهرآشوب آن‌که هنوز ادامه حیات می‌دهد، معجونی بی‌مسما به نام امید وحدت است. چرا و به چه علت؟ کسی نمی‌داند!

نشانه‌های انتفاع از میت فوتبالی

«امید وحدت» به پایان راه رسیده است و ناامیدی از سروکول این تیم می‌بارد. تیمی که نه تکلیف مالکیتش درست‌وحسابی مشخص است و نه توان نفس‌کشیدن زیر سایه سنگین بدهی‌های میلیاردی را دارد. از طرفی، مالکان قدیمی تیم که باید آن‌ها را همان صاحبان شهرخودرو دانست، خودشان را در تهران پنهان کرده‌اند و حاضر نیستند زیر بار مسئولیت تیمشان بروند. از طرفی هم مالکیت به‌صورت قطعی و با حق امضای نهایی به مدیران مجموعه امید وحدت واگذار نشده و همین مسئله، تیم را در برزخی بزرگ فروبرده است. با وجود این، نشانه‌های انتفاع برخی اشخاص پشت پرده از این میت فوتبالی به‌روشنی مشهود است. نشانه‌هایی مشکوک که در ادامه برخی از آن‌ها را به‌عنوان مثال آورده‌ایم تا عاقلان بفهمند و مسئولان برای آن اقدامی عاجل کنند.

۱| آفساید‌های لذیذ!

تیم قعرنشین مشهدی که آمار وحشتناک شش شکست از شش بازی، ۲۹ گل خورده و صفر گل زده را تا پیش از بازی با استقلال ملاثانی به‌نام خود ثبت کرده است، به میدان نبرد با مدعی صعود به لیگ‌برتر پا می‌گذارد. تیمی که حالا در پایان هفته هفتم با پانزده امتیاز تیم دوم جدول است و یکی از مدعیان صعود به حساب می‌آید. شاگردان امیرحسین علاقه‌بند درحالی به بازی با نماینده مشهد در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) این شهر پا گذاشتند که بردشان پرواضح بود و کسی انتظار نداشت تیم ملاثانی مقابل سیزده بازیکن جوان و امید تیم امید وحدت به پیروزی نرسد. در این میان تفاوت‌ها را شیوه برتری و تعداد گل‌ها تعیین می‌‎کرد. اما نکته عجیب و نشانه مشکوک این بازی ثبت سه گل از سوی استقلالی‌ها تا دقیقه پانزده بازی بود که هر سه گل آفساید و مردود اعلام شد! آفساید‌هایی که ظاهرا نه تیم میهمان را ناراحت کرد و نه برای تیم میزبان گران تمام شد!

۲| شکست ناپلئونی یا مصلحتی؟

نماینده مشهد هفته ششم مقابل خوشه‌طلایی ساوه هم شکستی عجیب داشت. تیمی که بدون کادرفنی و با حداقل بازیکن به ساوه رفته بود، مقابل تیم مدعی مهدی پاشازاده فقط با یک گل شکست خورد! شکستی که همه را غافل‌گیر کرد. تک‌گل سجاد اژدر، بازیکن میزبان ساوه‌ای، هم در دقیقه ۳۳ رقم خورد. با وجود تعداد کم نفرات تیم میهمان، تیم قدرتمند خوشه‌طلایی نتوانست در ادامه طولانی این بازی از فرصت استفاده کند و به گل‎‌های بیشتر برسد. آن هم مقابل تیمی که تا قبل از این بازی به همه حریفان با اختلاف بیش از پنج گل باخته بود!

۳| راز نیمه‌های عجیب

امید وحدت در بازی‌هایی هم که پرگل باخته، روند شکستش عجیب بوده است. اینکه تیمی با سیزده بازیکن و بدون کادرفنی در میدان حاضر و همان نیمه اول کیسه گل شود، کاملا پذیرفتی است، اما اینکه همین تیم با اوضاع اسف‌بار روحی در نیمه دوم فقط یک یا دو گل بخورد، برای همه سؤال‌برانگیز است. به این نمونه‌ها توجه کنید: امید وحدت مقابل دریای بابل، تیم بدون امتیاز لیگ تا آن مقطع (هفته پنجم)؛ در نیمه اول پنج گل می‌خورد و نیمه دوم فقط یک‌بار دیگر دروازه‌اش گشوده می‌شود. نمونه دیگر این اتفاق در بازی شهرداری همدان و امید وحدت رقم خورد که تیم مشهدی و میهمان در نیمه اول پنج گل از میزبان دریافت کرد، اما نیمه دوم فقط دوبار دروازه‌اش باز شد!

۴| دو حضور سؤال‌برانگیز

در این میان، نشانه‌های مشکوک که بخواهیم دقیق بشماریم، بسیار بیشتر این حرف‌هاست. حضور دو نفر هم در تیم امید وحدت سؤال‌برانگیز است؛ نخست حضور تنها بازیکن به‌جامانده شهرخودرو سال قبل، معراج پورتقی است. بازیکنی که بعد از جدایی همه بازیکنان شهرخودرو از این تیم، در مشهد ماند و این روز‌ها برای امید وحدت به میدان می‌رود. نکته عجیب ماجرا آنجاست که پورتقی از بازیکنان خوب تیم شهرخودرو در فصل گذشته بود و عجیب است چطور حاضر است در این تیم با وضعیت اسف‌بارش بازی کند و حتی خانه‌نشینی تا نیم‌فصل را هم انتخاب نکند؟! سؤال‌برانگیزتر از این، حضور فردی است که در بازی با ملاثانی به‌عنوان مربی جدید امید وحدت معرفی شده است؛ مردی که گفته می‌شود همراه با محسن بنگر به مشهد آمد، اما در هفته دوم بعد از جدایی بنگر و رفقا از این تیم رفت. حالا، اما در اتفاقی عجیب همین آدم باز به‌عنوان مربی حاضر شده است با امید وحدت همکاری کند و حتی قراردادش در هیئت فوتبال استان هم ثبت شده است!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->