پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد
سرخط خبرها

۴۵ بازی در ۹ شهر در انتظار دختران والیبالیست خراسانی

  • کد خبر: ۱۲۸۷۰۵
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
۴۵ بازی در ۹ شهر در انتظار دختران والیبالیست خراسانی
رقابت سه نماینده استان در لیگ‌یک والیبال به‌مدت ۵ هفته از فردا آغاز می‌شود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دختران والیبالیست خراسان‌رضوی از فردا در قالب سه تیم در لیگ دسته‌یک به میدان می‌روند تا شانس خود را برای صعود به لیگ‌برتر والیبال بانوان کشور امتحان کنند. آن‌ها راه دشواری در پیش دارند و هر تیم در گام نخست باید پانزده مسابقه در پنج شهر مختلف پشت‌سر بگذارد.

برنامه دیدار‌های سه نماینده استان

سری A لیگ دسته‌یک زنان کشور در سال ۱۴۰۱ با حضور شانزده تیم از فردا دوشنبه ۱۸ مهرماه به‌مدت پنج هفته به‌صورت فرمول لیگ‌ملت‌ها آغاز می‌شود. هر تیمی در مرحله نخست با همه تیم‌ها دیدار خواهد کرد و همین موضوع لیگ طولانی‌تر و البته حرفه‌ای‌تری را برای والیبالیست‌ها به‌همراه دارد. هر تیم در مرحله مقدماتی پانزده مسابقه خواهد داشت و نتایج نیز در یک جدول محاسبه خواهد شد. به‌این‌ترتیب، هرسه نماینده استان در مجموع باید ۴۵بازی در ۹شهر مختلف در طول فصل پاییز پشت‌سر بگذارند. در پایان مرحله مقدماتی شش تیم اول جدول راهی مرحله نهایی مسابقات خواهند شد.

امسال در لیگ دسته‌یک سری A، سه نماینده از خراسان‌رضوی حضور دارند. سورن مشهد، آرمان‌سازه مشهد و ثمین تربت‌حیدریه تیم‌های خراسانی این دوره هستند که در فصل‌های قبل البته با نام‌های دیگر تجربه حضور در لیگ‌یک را داشته‌اند. بر اساس قرعه‌کشی، مسابقات در چهار گروه پیگیری می‌شود. بازی‌های هفته نخست این رقابت‌ها از ۱۸ تا ۲۰ مهر فردا برگزار می‌شود.

شهرآورد مشهدی‌ها در بوکان

در هفته نخست هیچ‌کدام از خراسانی‌ها میزبان نیستند. فردا دو تیم مشهدی آرمان‌سازه و سورن در گروه D در بوکان به میدان می‌روند. روز اول چادرملو اردکان حریف آرمان‌سازه است و سورن پیشگام نیز به‌مصاف ستارگان فردای بوکان می‌رود. روز چهارشنبه نیز حریفان جابه‌جا می‌شوند و چادرملو با سورن و ستارگان با آرمان‌سازه دیدار می‌کنند. پنجشنبه ۲۱مهر نیز شهرآورد مشهدی‌ها در این گروه برگزار خواهد شد و سورن و آرمان‌سازه مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. اما دیگر نماینده خراسان‌رضوی در گروه یک قرار دارد. ثمین تربت‌حیدریه فردا با تیم میزبان یعنی اوستای گلستان دیدار می‌کند، چهارشنبه به‌مصاف الماس جم می‌رود و در آخرین روز حریف گل خواهد بود.

میزبانی خراسانی‌ها در هفته دوم

هفته دوم مسابقات مرحله مقدماتی بعد از دو هفته استراحت، سوم آبان پیگیری خواهد شد. در هفته دوم گروه‌بندی‌ها تغییر می‌کند و این‌بار سورن مشهد و ثمین تربت‌حیدریه در گروه دوم جای دارند. ثمین میزبان هفته دوم گروه خود است. در روز اول سورن با دریانوردان فرح‌آباد و ثمین با فدک قم دیدار می‌کند. روز بعد حریفان جابه‌جا می‌شوند و درنهایت در روز سوم شهرآورد خراسانی‌ها با حضور سورن و ثمین برگزار خواهد شد.
آرمان‌سازه مشهد هم میزبان گروه سوم خواهد بود. آرمان‌سازه ابتدا با نصر امید، سپس گل و درنهایت با زرین اسکان میاندوآب دیدار می‌کند.

در هفته سوم آرمان‌سازه و ثمین در گروه دو و به‌میزبانی اصفهان هم‌گروه هستند. در روز اول که ۲۴آبان برگزار می‌شود، خراسانی‌ها به‌مصاف هم می‌روند و سپس مقابل فولاد هرمزگان و فولاد سپاهان بازی خواهند کرد. سورن هم باید راهی آذربایجان‌شرقی شود تا با تیم‌های گل، منافی و آذرخش رامسر دیدار کند.

میزبانی مشهد از گروه سورن

هشتم آذر در هفته چهارم هرکدام از تیم‌های خراسان در گروه‌های متفاوتی حضور دارند و در این مرحله فقط سورن در مشهد میزبان خواهد بود. الماس جم فولاد هرمزگان و نصر امید حریفان سورن در مشهد هستند. آرمان‌سازه با فدک قم، اوستای گرگان و منافی در قم بازی می‌کند. ثمین نیز در میاندوآب باید با تیم‌های میزبان، رامسر و چادرملو دیدار کند. آخرین هفته نیز ۲۹آذر برگزار می‌شود و نمایندگان استان در گروه‌های متفاوت به‌مصاف حریفان باقی‌مانده می‌روند تا تکلیف شش تیم صعودکننده مشخص شود و ادامه مسابقات در زمستان۱۴۰۱ خواهد بود.

نگاهی به ۵ تیم خراسانی فصل گذشته

سال ۱۴۰۰ پنج نماینده از خراسان‌رضوی در رقابت‌ها حاضر شدند؛ یک نماینده از مشهد، دو تیم از تربت‌حیدریه، یک تیم از نیشابور و یک تیم دیگر از درگز که در گروه‌های مختلف به‌مصاف حریفان رفتند. پس از پایان مرحله مقدماتی از مجموع پنج تیم خراسانی، اوج درگز، مهر ثامن تربت‌حیدریه، سورن مشهد و خیام‌بتن نیشابور حذف شدند و فقط ستارگان درخشان تربت‌حیدریه راهی نیمه‌نهایی شد، اما درنهایت نتوانست به فینال راه یابد.

سال ۱۳۹۹، اما برای والیبال دختران استان درخشان‌تر بود. در آن فصل مشهد چهار نماینده داشت؛ ابومسلم شهر‌بهشت مشهد و تیم استعداد‌پویای مشهد در دور نخست حذف شدند، اما دو تیم قدرتمند آریامقام و اشتادسازه از مشهد توانستند تا مرحله پایانی پیش بروند و درنهایت آریامقام قهرمان شد و اشتادسازه روی سکوی سومی ایستاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->