وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است 
سرخط خبرها

تــــراژدی طیبــــی!

  • کد خبر: ۱۲۸۸۵۹
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
تــــراژدی طیبــــی!
درباره کاپیتان مشهدی تیم‌ملی فوتسال که آقای گلی جام‌ملت‌های آسیا به او نچسبید

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ این دومین تجربه اشک‌های غم‌بار ستاره مشهدی تیم‌ملی فوتسال در سه دوره آقای گلی جام‌ملت‌های آسیا بود که پهنای صورتش را فرامی‌گرفت. حسین طیبی، کاپیتان تیم‌ملی فوتسال، شنبه‌شب گذشته بعد از شکست تلخ در فینال جام‌ملت‌های آسیا جام آقای گلی رقابت‌ها را دریافت کرد، اما با چشمانی گریان رو به دوربین عکاسان ایستاد تا قابی خاطره‌انگیز از او ثبت شود.

ستاره‌ای که در اوج پختگی، بازوبند تیم‌ملی را به بازو بست و انتظار داشت فرجام سومین آقای گلی‌اش در تاریخ رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا با جشن قهرمانی همراه باشد. اتفاقی که نیفتاد و سامورایی‌های مرموز در یک فینال عجیب ۳ بر ۲ از سد ایران گذشتند تا شاید آخرین آرزوی ملی حسین طیبی نقش بر آب شود. طیبی ۳۴ ساله است و باتوجه‌به روند جوان‌گرایی پرشتابی که سرمربی تیم‌ملی، وحید شمسایی، در دستورکار قرار داده است، شاید این آخرین جام‌ملت‌های او بوده باشد!

خاطره تلخ اولین و آخرین آقای گلی

حسین طیبی با ثبت ۱۰ گل در شانزدهمین دوره رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا عنوان آقای گلی را بالاتر از هم‌تیمی‌اش، سعید احمد عباسی هفت‌گله، به‌دست آورد. آخرین آقای گلی جام‌ملت‌ها که البته با تراژدی غم‌بار ناکامی در فینال برای این بازیکن همراه بود؛ جایی که طیبی با وجود تلاش زیاد نتوانست در فینال گل‌زنی کند و بدجور در سد دفاعی تیم‌ملی ژاپن گرفتار شده بود. البته این آقای گلی طیبی با اولین آقای گلی‌اش در جام‌ملت‌های آسیا شباهت زیادی داشت. او در سال ۲۰۱۴ توانسته بود در جریان جام ملت‌های سیزدهم با به‌ثمررساندن پانزده گل عنوان آقای گلی را از آن خود کند، اما همان سال هم در فینال ایران بازی را در ضربات پنالتی به ژاپن، رقیب سنتی، باخته بود و آقای گلی طیبی با اشک همراه بود.

تایپ آقای گلی در آسمان تایپه

رقابت‌های فوتسال جام‌ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۸ به‌میزبانی کشور چین‌تایپه (تایوان) برگزار شد. در آن دوره تیم‌ملی ایران و ژاپن مانند همیشه رقبای مستقیم در راه قهرمانی بودند که ستاره‌های ایرانی در پایان فینال با سامورایی‌ها به‌آسانی و با نتیجه ۴ بر ۰ به پیروزی رسیدند. پیروزی و قهرمانی که با گل حسین طیبی نهایی شد و آقای گل آن دوره رقابت‌ها چهارمین گل تیم‌ملی را در نبرد فینال به‌ثمر رساند که میخ نهایی را بر تابوت سامورایی‌ها زد. طیبی در آن دوره از مسابقات چهارده گل به‌ثمر رساند و تیم‌ملی هم قهرمان شد تا این آقای گلی به‌کام او شیرین بیاید.

آقایی طیبی بعد از شمسایی

تاریخ رقابت‌های فوتسال جام‌ملت‌های آسیا نشان می‌دهد که به‌جز وحید شمسایی که هشت‌بار عنوان آقای گلی این رقابت‌ها را به‌دست آورده، هیچ بازیکن دیگری نتوانسته است بیش از یک‌بار به این مهم برسد. البته دراین‌میان حسین طیبی، ستاره مشهدی تیم‌ملی فوتسال ایران، یک استثناست. کاظم محمدی و رضا رضایی‌کمال، تردساک چایمان، کنیچیرو کوگوره، محمد طاهری و سوفاوت تونکلانگ نفراتی هستند که در ادوار جام‌ملت‌های آسیا هر کدام یک‌بار آقای گل شده‌اند، اما حسین طیبی سه‌بار این عنوان را به دست آورده است و از این نظر بعد از وحید شمسایی در فوتسال آسیا آقایی می‌کند.

مسیر آقای گلی؛ از اندونزی تا ژاپن

لژیونر تأثیرگذار باشگاه پالمای اسپانیا که حالا دیگر بی‌تردید باتجربه‌ترین بازیکن فوتسال ایران به‌حساب می‌آید، تورنمنت شانزدهم فوتسال آسیا را با گل‌زنی در دیدار ابتدایی مقابل اندونزی آغاز کرد. کاپیتان طیبی در این بازی یک‌بار پایش به گل‌زنی باز شد. او در ادامه و در بازی دوم مقابل چین‌تایپه (تایوان) هت‌تریک کرد تا استارت آقای گلی‌اش را از این بازی زده باشد. طیبی در بازی آخر مرحله گروهی هم برابر لبنان دوبار پایش به گل‌زنی باز شد تا شم خوب گل‌زنی‌اش را به رخ رقبا بکشد. او در یک‌چهارم نهایی مقابل ویتنام هم هت‌تریک کرد و در نیمه‌نهایی گل اول ایران به تایلند را به‌ثمر رساند. او در دیدار فینال نتوانست نمایش درخشانی داشته باشد، اما همان ۱۰ گل کافی بود تا آقای گل این دوره از رقابت‌ها شود.

دومین آقای گلی کم‌رنگ جام

سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران که بیشترین آقای گلی تاریخ جام‌ملت‌های آسیا را در اختیار دارد، در سال ۲۰۰۴ و در جریان رقابت‌های ماکائو، توانست ۳۳ بار گل‌زنی کند و عنوان پرگل‌ترین آقای گلی تاریخ این رقابت‌ها را به‌نام خود ثبت کند. وحید شمسایی در سال ۲۰۱۲ هم آخرین آقای گلی‌اش در این تورنمنت را جشن گرفت که از قضا کم‌گل‌ترین عنوان آقای گلی جام هم بود. جایی که او در امارات با هفت گل آقای گل شد. در همه دوره‌های بعدی یا قبلی جام‌ملت‌ها هر کسی که آقای گل شده بود، دست‌کم یازده گل به ثمر رسانده بود. حالا حسین طیبی با ۱۰ گل زده، دومین آقای گلی کم‌رنگ تاریخ جام‌ملت‌های آسیا را به‌نام خود ثبت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->