صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
سرخط خبرها

گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران در حال گسترش غنی‌سازی اورانیوم است

  • کد خبر: ۱۲۸۹۹۴
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
  • ۱
گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران در حال گسترش غنی‌سازی اورانیوم است
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادعایی گفت: ایران سومین آبشار از سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR۶ که اخیراً در نیروگاه نطنز نصب شده بود را فعال کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، گزارش محرمانه دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل که به مشاهده رویترز رسیده است، در ادعایی مطح می‌کند ایران به سرعت در حال گسترش توانایی خود برای غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژ‌های پیشرفته در نیروگاه نطنز است و اکنون قصد دارد فراتر از برنامه‌ریزی قبلی پیش برود.

رویترز با اشاره به توقف مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و ایالات متحده در مورد احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ مدعی شد که تهران تعداد بیشتری از سانتریفیوژ‌های پیشرفته را به جریان انداخته است که طبق توافق ۲۰۱۵ استفاده از آن‌ها برای تولید اورانیوم غنی شده ممنوع شده بود.

طبق ادعای این رسانه، در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشور‌های عضو آمده است که سومین آبشار از سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR۶ که اخیراً در نیروگاه زیرزمینی غنی‌سازی سوخت (FEP) در نطنز نصب شده، اکنون وارد جریان شده است.

رویترز با نظر به این ادعا بیان می‌کند که این سانتریفیوژ‌ها بسیار کارآمدتر از نسل اول IR۱ هستند و ایران آن‌ها را به ویژه در دو سایت زیرزمینی نطنز و فردو اضافه کرده است.

گزارش موقت روز دوشنبه آژانس ادعا می‌کند که ایران همچنین به سرعت، نصب هفت آبشار را تکمیل کرده است که در ۳۱ اوت در مراحل اولیه نصب قرار داشتند. پایان ماه اوت آخرین بازدید بازرسان مورد اشاره در آخرین گزارش سه ماهه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود.

رویترز همچنین نوشت: طبق گزارش روز دوشنبه آژانس، نصب این هفت آبشار که یکی از آن‌ها مدل IR۴ و مابقی دیگر IR۲m هستند، تکمیل شده است، اما هنوز با آن‌ها غنی‌سازی نمی‌شود.

این گزارش همچنین مدعی است که تمام سانتریفیوژ‌های غنی‌سازی شده در نطنز همچنان گاز "هگزافلوراید اورانیوم" (UF۶) غنی‌شده تا ۵ درصد تولید می‌کنند، اما اکنون با UF۶ طبیعی تغذیه می‌شوند. این برخلاف گزارش سه ماهه صادر شده در سپتامبر است که در ۳۱ اوت گفته بود سانتریفیوژ‌ها با UF۶ غنی شده تا ۲ درصد تغذیه می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
فتنه هسته ای فتنه اکبر ویرانگر ایران است.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->