دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل
سرخط خبرها

روایت اینستاگرامی امیرعبداللهیان از گفت‌و‌گو با جوزپ بورل

  • کد خبر: ۱۲۸۴۲۱
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
روایت اینستاگرامی امیرعبداللهیان از گفت‌و‌گو با جوزپ بورل
وزیر امور خارجه ایران در یک پست اینستاگرامی، روایت گفتگوی روز گذشته خود با جوزپ بورل را منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«روز گذشته با آقای جوزپ بوررل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مورد آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم‌ها، روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا و تحولات اخیر در ایران به صورت تلفنی گفتگو کردم.

به آقای بورل گفتم در مورد همکاری‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا توافقات خوبی بعمل آمده است، از تلاش سازنده ایشان و آقای مورا تشکر کرده و در خصوص گفتگوهای مربوط به لغو تحریم‌ها گفتم در نیویورک بصورت فعال، رفت و برگشت پیام غیر مستقیم بین ایران و آمریکا انجام شد و در مجموع در نیویورک و وین گفتگوهای رو به پیشرفتی داشته ایم.

آقای بوررل نیز از پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات لغو تحریم‌ها ابراز خرسندی و بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای رسیدن به توافق تاکید کرد و گفت ما در اتحادیه اروپا آماده هر گونه همکاری برای نیل به توافق هستیم. توافقات اخیر میان ایران و آژانس امیدوار کننده بوده و گام مهمی در مسیر توافق وین است.

در مورد تحولات اخیر در کشور به ایشان گفتم ما وفق قوانین داخلی خود موضوع درگذشت خانم مهسا امینی را با جدیت دنبال می‌کنیم تا ابعاد موضوع روشن شود. دستگاه قضایی با قاطعیت این موضوع را در دستور کار دارد و بزودی گزارش علمی و فنی دقیق پزشکی قانونی منتشر خواهد شد.

ما مطالبات مسالمت آمیز را حق مردم می‌دانیم و همواره به آن توجه می‌کنیم، اما صف آنها از اغتشاشگرانی که آمبولانس‌ها را به آتش می‌کشند، بانک و اماکن عمومی را تخریب می‌کنند و با سلاح سرد و گرم به مردم و پلیس حمله می‌کنند و یا به اقدامات تروریستی مبادرت می‌ورزند، کاملا جداست و لذا با آشوبگران و تروریست‌ها مطابق با قانون برخورد قاطعی خواهیم کرد.

به آقای بورل صراحتا هشدار دادم اگر اتحادیه اروپا بر اساس اتهامات بی اساس و در جهت ترغیب آشوبگران و تروریست‌هایی که جان و مال مردم ایران را هدف قرار داده اند اقدام سیاسی شتابزده ای بکند، بداند پاسخ متقابل می‌دهیم.

آقای بورل در خصوص متفاوت بودن آشوب و تروریسم با اعتراضات مسالمت آمیز با من هم عقیده بود. و گفت درصدد نیستند روابط اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران دچار مشکل شود.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->