حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت
سرخط خبرها

رهبر طالبان با روسای اداره اطلاعات ۳۴ ولایت افغانستان دیدار کرد

  • کد خبر: ۱۲۹۰۲۴
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
رهبر طالبان با روسای اداره اطلاعات ۳۴ ولایت افغانستان دیدار کرد
سخنگوی طالبان از دیدار رهبری این گروه با روسای اداره اطلاعات ۳۴ ولایت این کشور خبر داده و گفت که ملاهبت الله دستور داده که افراد بدون ادله موثق نباید بازداشت شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت که ملاهبت‌الله آخندزاده، رهبر این گروه با مسئولان اداره اطلاعات ۳۴ ولایت افغانستان دیدار کرده است.

طبق این گزارش قاضی‌القضات، رییس عمومی اداره امور و تمامی روسای ولایتی اداره اطلاعات طالبان در این نشست حضور داشته‌اند.

رهبر طالبان در این نشست گفته است که مردم نباید صرفا براساس شبهه گرفتار شوند، بلکه برای بازداشت افراد با دلایل موثق وجود داشته و در دادگاه محاکمه صورت گیرد.

همچنان رهبر طالبان به روسای اداره اطلاعات این گروه توصیه کرده است که گداها، دیوانه‌ها و معتادان جمع‌آوری و درمان شوند و زمینه آموزش برای تمامی کودکان بی‌سرپرست فراهم شود.

یک رسانه نزدیک به طالبان گفته که اداره اطلاعات این گروه مستقیما زیرنظر ملاهبت الله قرار دارد.

این در حالی است که طالبان به رسانه‌ها تایید کرده‌اند که به‌تازگی رییس اداره اطلاعات این گروه با معاون سازمان اطلاعات امریکا در دوحه قطر دیدار کرده است.

در حالی که اخیرا سرپرست نمایندگی سازمان ملل گفته بود که رهبر طالبان اجازه بازگشایی مدارس دخترانه را نمیدهد، سخنگوی طالبان به موضوع بازگشایی مدارس دخترانه از سوی آخندزاده اشاره نکرده است.

مارکوس پوتزل، سرپرست نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در اظهاراتی مدعی شد که ملاهبت الله آخند زاده، رهبر طالبان اجازه بازگشایی مدارس دخترانه را نمی‌دهد.

وی طی سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل گفت: «افغانستان طی چندماه گذشته شاهد حوادث مثبت و منفی بوده و محدودیت‌ها بر حقوق زنان، نشان می‌دهد که طالبان نسبت وضعیت نیمی از جمعیت بی‌تفاوت بوده و این گروه مایل است در معرض خطر انزوای بین‌المللی قرار گیرد.»

پوتزل اظهار داشت: مقام‌های طالبان وضع محدودیت بر حقوق زنان و دختران، از جمله تعطیلی مدارس دخترانه را تصمیم ملاهبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه می‌دانند.

این مقام ارشد سازمان ملل در افغانستان گفت: «بسیاری در بدنه طالبان نظر متفاوتی نسب به رهبر این گروه در خصوص بازگشایی مدارس دخترانه دارند، اما قادر به اقدامی در این خصوص نیستند.»

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->