شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس ارزش سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟ ۳ ماه فرصت تا تجهیز داوران به دانش استفاده از وی‌ای‌آر | ورزشگاه‌ها هنوز آماده نیست علی هیبتی کیست | همه چیز درباره محرومیت مادام العمر رزمی کار ایرانی + ویدیو سیدحسین حسینی دیدار مقابل تراکتور را از دست داد اعلام رای کمیته انضباطی برای دانیال اسماعیلی فر جدایی سیدجلال از پرسپولیس کلید خورد؟ اوسمار در پرسپولیس ماندنی شد
سرخط خبرها

آنالیز فنی برد نفس‌گیر تیم بسکتبال آویژه

  • کد خبر: ۱۲۹۰۴۴
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
آنالیز فنی برد نفس‌گیر تیم بسکتبال آویژه
آویژه در جدالی سخت مقابل توفارقان به پیروزی میلی‌متری رسید.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هفته چهارم لیگ‌برتر بسکتبال به پایان رسید و نماینده مشهد در جدال خانگی سخت و نفس‌گیر مقابل توفارقان آذرشهر به برتری میلی‌متری رسید. شاگردان سرجان ایوانوویچ و چنگیز کاراداک در این بازی نمایش دفاعی بی‌نقص و البته تهاجمی پراشتباه از خود به‌جا گذاشتند که نتیجه‌اش پیروزی ۵۸ بر ۵۷ تیم آویژه صنعت پارسای مشهد بود. دیداری که تصور نمی‌شد برای میزبان باتجربه‌تر میدان این‌قدر طاقت‌فرسا شود، اما هرچه بود، در پایان با پیروزی نماینده مشهد به پایان رسید.

در این دیدار آویژه کوارتر اول را ۱۹ بر ۱۴ به‌سود خود پایان داد و در کوارتر دوم هم تساوی یازده‌یازده حاصل شد. برتری پنج‌امتیازی آویژه در نیمه اول دیدار، در شروع کوارتر سوم و نیمه دوم از دست رفت و سرمربی ترکیه‌ای توفارقان توانست ذهنیت برنده را به شاگردانش تزریق کند و در کوارتر سوم با برتری ۱۹ بر ۱۱ نه‌تن‌ها به میزبان برسد، بلکه سایه سنگین شکست را هم روی دوش آن‌ها بیندازد. با این همه آویژه کوارتر چهارم را ۱۷ بر ۱۳ به‌سود خود رقم زد تا در مجموع برنده ناپلئونی این دیدار نفس‌گیر باشد.

شروع و پایان خوب برای آویژه

نماینده مشهد که پنجمین فصل حضورش در لیگ‌برتر بسکتبال را تجربه می‌کند، فکرش را هم نمی‌کرد در این دیدار مقابل تیم تازه‌لیگ‌برتری‌شده توفارقان که البته شباهت چندانی به آن تیم لیگ‌یکی قهرمان ندارد و چند بازیکن خوب به خدمت گرفته است، این‌چنین غافل‌گیر شود. با وجود این، باتجربه‌های آویژه کوارتر اول و آخر را که مهم‌ترین زمان‌های بازی است، به‌سود خود رقم زدند. دراین‌بین، مشهدی‌ها فقط کوارتر سوم را از دست دادند که همان نزدیک بود برایشان گران تمام شود. شاگردان سرجان ایوانوویچ در کوارتر اول و چهارم برنده این نبرد بودند و در کوارتر سوم به حریف باختند. کوارتر دوم این بازی با تساوی به پایان رسید.

۳ ستاره توفارقان

پویا یخچالی، کنستانتین آنینکو و نیما فتحی، سه بازیکن تأثیرگذار تیم آذرشهری در دیدار دیروز بودند. بازیکنانی که در تابلو آمار هم بازیکنان تأثیرگذارتری از سایر هم‌تیمی‌هایشان بودند. شاخص عملکردی چهارده آنینکو و فتحی در این بازی بهترین برای تیم توفارقان بود و پویا یخچالی هم با آمار ۱۰۰ درصد موفقیت در پرتاب‌های آزاد از خوب‌های تیمش بود.

ماجرای پیروزی تیمی که بد بود!

توفارقان آذرشهر تیم یکدستی بود که با هدایت کاراداک ترک‌‎تبار فراتر از توان و نامش عمل کرد و تیم آویژه‌ای را که غول‌های بسکتبال کشور از آن می‌ترسند، در خانه تا آستانه زمین‌گیری پیش برد. اما در سوی دیگر میدان، سفیدوآبی‌پوشان مشهدی به‌هیچ‌وجه در حدواندازه نامشان نبودند. آویژه بازی را برد، اما واقعیت آن است که با نگاهی به شاخص عملکردی بازیکنان این تیم در پایان جدال دیروز، می‌توان به‌خوبی به این مسئله پی برد که تیم مشهد فقط با یاری‌گرفتن از دو ستاره در بازی دیروز پیروز شد. کورین هنری و نوید خواجه‌زاده بهترین بازیکنان میدان دیروز بودند که هر کدام با شاخص عملکردی بیست و نوزده خوش درخشیدند.

به‌ویژه در کوارتر پایانی که آویژه عقب‌ماندگی خود در تابلو نتایج را با دو پرتاب سه‌امتیازی این دو بازیکن جبران کرد و در ۲۳ ثانیه مانده از زمان بازی هم این کورین آمریکایی بود که به‌خوبی توپ را یک‌تنه حفظ کرد و با دریبل‌هایش بازی را نگه داشت. نکته عجیب در تیم آویژه اینکه شاخص عملکردی چهار بازیکن دیگر این تیم در بازی دیروز صفر بود و سایر بازیکنان هم اعداد دو، چهار، پنج و درنهایت شش جلو نامشان ثبت شد!

بازی کم‌سبد!

نبرد دیروز آویژه و توفارقان یک نکته فنی دیگر هم داشت و آن عملکرد خوب دفاعی دو تیم و پراشتباه در حمله بود. نیمه ۳۰ بر ۲۵ یکی از ضعیف‌ترین نیمه‌های عملکردی در بسکتبال است که بعید است به این زودی‌ها در دیدار دیگری تکرار شود! مسئله‌ای که مؤید یک واقعیت است و آن اینکه دو تیم آن‌قدر در حمله پراشتباه و بد بودند که آمار عملکرد دفاعی‌شان ناخودآگاه بهبود یافت!

تجمع تماشاگران پشت در سالن سجاد

از نکات حاشیه‌ای این دیدار برگزاری بازی بدون حضور تماشاگر بود. مسئله‌ای که موجب تأخیر چنددقیقه‌ای در شروع بازی بود. قضیه از این قرار بود که در ابتدای بازی تماشاگران پشت در سالن سجاد مشهد حضور داشتند و مسئولان برگزاری هم نامه اداره‌کل ورزش‌وجوانان مبنی بر اجازه برگزاری بازی با حضور تماشاگران را به ناظر فدراسیون نشان دادند، اما ناظر خواهان نامه شورای تأمین شد. همین مسئله سبب شد دست‌آخر بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شود و بسکتبال‌دوستان مشهد تا دقیقه آخر بازی پشت در‌های سالن ماندند و گاه‌وبیگاه صدای تشویق‌هایشان را از همان‌جا به بازیکنان درون زمین رساندند!

آویژه در مسیر سخت

سرجان ایوانوویچ و آویژه صنعت پارسا از نبرد سخت دیروز جان سالم به‌در بردند، اما خودشان هم به‌خوبی می‌دانند که مسیری سخت در پیش دارند. مشهدی‌ها نه مقابل نبوغ اراک و نه برابر توفارقان نمایش مقتدرانه‌ای نداشتند و هنوز از هماهنگی لازم برای تبدیل‌شدن به همان تیم خوب فصل قبل فاصله‌ای بسیار دارند. آویژه پنجشنبه در آبادان میهمان پالایش نفت خواهد بود؛ دیداری سخت که بی‌تردید می‌تواند در تعیین مسیر آینده این تیم مؤثر باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->