بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است
سرخط خبرها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: واحد‌های تولیدی در کشور با ظرفیت کامل خود کار نمی‌کنند

  • کد خبر: ۱۲۹۱۱۲
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: واحد‌های تولیدی در کشور با ظرفیت کامل خود کار نمی‌کنند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امروز دامپزشکی نقش بسیار مهمی در ارتقای بهره وری صنعت دام کشور دارد و تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام می‌شود.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز، غلامرضا قنبری، امروز ۱۹ مهرماه در مراسم تجلیل از فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی و گرامیداشت هفته دامپزشکی که با حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: مساله اصلی امروز در صنعت دامپروری تولید است‌ که مقام معظم رهبری و هم رئیس جمهور تاکیدات فراوانی بر این مساله داشته‌اند.

وی افزود: مساله اصلی امروز کشاورزی در کشور کیفیت و قیمت تمام شده است. با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده به لحاظ اسمی و ظرفیت‌های ایجادی در بسیاری از بخش‌ها در کشور به خودکفایی رسیده‌ایم، اما متاسفانه در برخی موارد دارای مشکلاتی هستیم. واحدهای تولیدی در کشور با ظرفیت کامل خود کار نکرده و بسیاری از واحدها تعطیل شده است. به طور میانگین در بخش کشاورزی در کشور ۲۵ تا ۳۰ درصد ضایعات و تلفات وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: بسیاری از بیماری‌های نو ظهور منشا دامی دارد. امروز در دنیا کیفیت مواد غذایی و کشاورزی با یکدیگر مقایسه شده و نمی‌توان هر محصولی را صادر کنیم.

قنبری در حوزه بهره‌وری در زمینه دامی بیان کرد: قریب به ۸ میلیون دام سبک در خراسان رضوی وجود داشته و ضریب تبدیل دامی بین ۱۰ تا ۱۲ کیلو است. ضریب چند قلوزایی در استان بین ۰.۸ تا ۰.۹ است. در خراسان رضوی ضریب بره زایی ۱.۹ است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۵۰۰ هزار دام سنگین سنتی و صنعتی در استان داریم که از این میزان ۳۳۱ هزار دام صنعتی سنیگن است. متوسط تولید شیر در استان زیر ۲۵ لیتر است. همچنین ۲۶ میلیون قطعه طیور در خراسان رضوی وجود دارد. امروز دامپزشکی نقش بسیار مهمی در ارتقای بهره وری صنعت دام کشور دارد و تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: اگر بخواهیم در دنیا رقابت کنیم، باید قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را کاهش و کیفیت را افزایش دهیم. علی‌رغم اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی پیشرفت چشمگیری در بخش کشاورزی داشتیم، اما حجم بالای تلفات منابع مساله قابل اهمیتی است. دامپزشکی در حوزه دامپروی و سلامت محصولات، کیفیت و قیمت تمام شده در راس است. مجموعه جهاد کشاورزی در استان تلاش می‌کند تا با همکاری سایر بخش‌ها این مشکلات را از طریق تولید دانش بنیان سامان‌دهی کند.

در ادامه جواد اعلمی، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: تولیدات دامی خراسان رضوی معمولا در سطح کشور رتبه‌های اول تا سوم به خود اختصاص داده و این مورد خود مبین جایگاه مناسب صنعت دامپروری این استان در کشور است.

وی با اشاره به شعار خوراک دام سالم، دام سالم، غذای سالم، انسان سالم افزود: بر اساس آمارهای سال ۲۰۲۱ حدود ۶۰۰ میلیون تن شیر، حدود ۹۰ میلیون تن تخم مرغ، حدود ۴۰۰ میلیون انواع گوشت حاصل از کشتار حدود ۸۰ میلیارد انواع دام در دنیا تولید شده است. از جنبه بهداشتی و سلامت مصرف کننده اگر به این تولیدات بنگیریم، مشخص است چقدر باید تلاش صورت گیرد که این میزان تولیدات دامی به صورت صحیح به دست مصرف کننده برسد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان ضوی با اشاره به شعار روز جهانی دامپزشکی در سال ۲۰۲۲ با عنوان افزایش تاب‌آوری دامپزشکان بیان کرد: این شعار مبین این مساله است که این حجم از وظایف دامپزشکان بیش از توان این قشر است و باید اقداماتی برای افزایش تاب‌آوری صورت گیرد. از طرفی دامپزشکان با توجه افزایش روز افزون جمعیت دنیا و افزایش بیشتر به تولید غذای این جمعیت، باید تلاش بیشتری برای خدمت‌رسانی انجام دهند.  

در حال حاضر بیش از ۵ میلیون دامپزشک در دنیا فعالیت کرده و باید این مجموعه برای خدمت‌رسانی بهتر تقویت شود، زیرا وجود هر مشکلی برای این قشر موجب آسیب به سلامت انسان می‌شود.  داشتن انسان سالم در گروی داشتن دامپزشک سالم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->