کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

روسیه، مالک «اینستاگرام»، «فیسبوک» و «واتس اپ» را به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه کرد

  • کد خبر: ۱۲۹۱۷۶
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
روسیه، مالک «اینستاگرام»، «فیسبوک» و «واتس اپ» را به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه کرد
روسیه شرکت مالک شبکه‌های اجتماعی معروف «اینستاگرام»، «فیسبوک» و «واتس اپ» را به فهرست سازمان‌های «تروریستی» افزود.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت روسیه روز سه شنبه شرکت «متا» غول فناوری آمریکایی متا، مالک شبکه‌های اجتماعی معروف «واتس اپ»، «اینستاگرام» و «فیسبوک» را به فهرست سازمان‌های «تروریستی» اضافه کرده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آر‌تی» با این تصمیم تازه سازمان نظارت  بر ارتباطات روسیه، شرکت متا در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی و گروه‌های مخالف روسیه قرار گرفت.

روسیه اواخر ماه مارس پس از اینکه مقامات متا را به «روس‌هراسی» در طول عملیات نظامی روسیه در اوکراین متهم کرد، فعالیت فیسبوک و اینستاگرام را ممنوع کرد.

فیس‌بوک و اینستاگرام از ماه مارس در روسیه غیرقابل دسترسی بودند، اما بسیاری از روس‌ها برای ادامه استفاده از شبکه رسانه‌های اجتماعی از فیلترشکن استفاده می‌کردند.

 چندی  قبل نیز قاضی دادگاه صلح در مسکو شرکت گوگل را به دلیل ناکامی نظامند در حذف اطلاعات ممنوع شده در روسیه ۷.۲ میلیارد روبل (۹۸.۴ میلون دلار) جریمه کرد.

دیدبان رسانه‌ای روسیه اعلام کرده بود که 16 پروتکل علیه گوگل در روسیه آماده شده است. دادگاه در چنین مواردی جریمه را بر اساس ۱.۱ تا ۱.۲ از درآمد سالیانه شرکت در نظر می‌گیرد. دادگاه مسکو جریمه مشابهی را برای شرکت فیسبوک در نظر گرفت.

روسیه چند ماه پیش نیز شرکت «گوگل» را به دلیل نقض قوانین مربوط به اطلاعات شخصی مبلغ ۳ میلیون روبل (معادل با ۴۱۱۰۷ دلار آمریکا) جریمه کرده بود.

روسیه به طور متناوب شرکت‌های بزرگ فناوری را به دلیل ارتکاب جرائمی مانند خودداری از حذف مطالب ممنوعه تحت جریمه قرار داده و در تلاش است آنها را متقاعد کند اقدام به افتتاح دفتر در روسیه کنند.

سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات، اطلاعات، فناوری و رسانه‌های عمومی روسیه ماه پیش هشدار داد ممکن است گوگل را به دلیل عدم ذخیره داده‌های شخصی کاربران روسیه‌ای در خاک روسیه مبلغ ۶ میلیون روبل جریمه کند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->