برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

سردار جلالی فیلترینگ اینستاگرام را تصمیمی هوشمندانه دانست

  • کد خبر: ۱۳۲۲۹۱
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
  • ۱
سردار جلالی فیلترینگ اینستاگرام را تصمیمی هوشمندانه دانست
رئیس سازمان پدافند غیرعامل معتقد است فیلترینگ اینستاگرام به دلیل رفتار خصومت‌آمیز این پلتفرم با کاربران ایرانی تصمیمی هوشمندانه بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز - از آغاز فیلترینگ اینستاگرام بیش از یک ماه می‌گذرد. در پی فیلترینگ این پلتفرم، وزیر ارتباطات دلیل فیلترینگ آن را تصمیم مراجع ذی‌صلاح و شورای امنیت کشور عنوان کرده بود و حالا رئیس سازمان پدافند غیرعامل معتقد است این تصمیم به دلیل رفتار خصومت‌آمیز اینستاگرام با کاربران ایرانی تصمیمی هوشمندانه بوده است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه برخورد اینستاگرام با ایرانیان خصومت‌آمیز است، برخورد با این پلتفرم و فیلترینگ آن را بسیار هوشمندانه توصیف کرد و خبر از کاهش فعالیت در آن پس از فیلترینگ داد.

غلامرضا جلالی در گفت‌وگوی خود با شبکه خبر درباره عملکرد پلتفرم اینستاگرام با تاکید بر اینکه این رفتار هیچ چیز جز خصومت نیست، گفت: «پلتفرم اینستاگرام توانایی فیلترینگ بسیار بالایی دارد.»

جلالی با تاکید بر اینکه رفتار اینستاگرام با ایرانیان خصومت‌آمیز است، فیلترینگ و محدودسازی این پلتفرم را کار بسیار هوشمندانه‌ای توصیف کرد.

سردار جلالی: رفتار اینستاگرام خصومت‌آمیز است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به فیلتر عکس سردار قاسم سلیمانی گفت: «هر کسی در هر حوزه‌ای عکس سردار سلیمانی را منتشر کند، اینستاگرام حساب‌های آن را میبندد و کنار می‌گذارد. این در حالی است که این پلتفرم آموزش سلاح، آموزش ساخت کوکتل مولوتف و دعوت و فراخوان تجمع را تشخیص نمی‌دهد و از انتشار آن جلوگیری نمی‌کند.»

سردار جلالی با اشاره به اینکه اینستاگرام اجازه نمی‌دهد عکس آرتین و آرشام مطرح شود و مظلومیت بچه چهارساله‌ای که پدر، مادر و برادرش در حادثه‌ای ناجوانمردانه و دردمندانه شهید شدند دیده شود.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه توضیحات خود در برنامه صف اول گفت: «دو پلتفرمی که در کشور ما فعال هستند در کشور‌های دیگر مجاز نیستند که آموزش‌های نظامی، فراخوان و رفتار‌های خشونت آمیز را منتشر کنند. این‌ها دیگر تبدیل به ماشین تجهیزات جنگی شده‌اند. این‌ها برای حفظ امنیت ما تعهدی ندارند، نمایندگی در کشور ما ندارند و درواقع تبدیل به یک عامل فشار و اثر گذاری بر ذهن مردم ما شده‌اند و سازماندهی مردم علیه مردم خودشان که این در ادبیات علمی مفهومش شناخته شده است.»

سردار جلالی با تاکید بر این موضوع که اینستاگرام با ایرانیان رفتار خصومت آمیز دارد، گفت: «با هیچ تعریفی از این پلتفرم جز خصومت برداشت نمی‌کنیم. این پلتفرم را ابزاری در اختیار استکبار جهانی و دشمنان خود میبینیم.»

او با بیان این توضیحات بر این موضوع تاکید کرد که با توجه به نحوه و نوع فعالیت اینستاگرام، گفت: «به نظر می‌رسد برخورد با اینستاگرام کار بسیار هوشمندانه و دقیقی بوده است. این برخورد منجر به محدودیت بسیار زیاد فعالیت آن شده است.»

سردار جلالی: حقوق شهروندی در فضای مجازی اروپا برابر با طرح صیانت در ایران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تشبیه طرح صیانت به قانون حفاظت از حقوق شهروندان در اروپا، گفت: «در اروپا قانونی به نام حفاظت از حقوق شهروندی در فضای مجازی وجود دارد که ترجمه فارسی قانون صیانت در مجلس بود. اگر عین قانون اروپا را هم تصویب کنیم بسیار از طرح صیانت ما شدیدتر است.»

او همچنین با طرح پرسشی درباره ضرورت قانون‌گذاری در فضای مجازی گفت: «آیا حضور در فضای مجازی نیاز به قانون دارد یا خیر؟ اگر نمی‌خواهد که می‌شود همین بل بشو در فضای مجازی که هرکس یک شایعه‌ای را منتشر می‌کند و فضا را ملتهب می‌کند.»

به باور سردار جلالی موقعیت فعلی نشان می‌دهد که ضابطه وجود ندارد در حالی که اگر ضابطه باشد باید مسئول حرف خود باشی. همین فضای شناختی باعث شد که نمایندگان قانون را متوقف کنند. وقتی فضا بی قانون باشد هرکسی به خود اجازه می‌دهد هر حرفی بزند و هر اقدامی کند و این می‌تواند امنیت کشور را به هم بزند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
0
من خودم تو اینیستا پیج فعال داشتم ولی خوشحالم که این منبع فساد مسدود شد. مرگ بر آمریکای پلید و اغتشاشگرها
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->