پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
سرخط خبرها

کابینه رژیم صهیونیستی به پیش‌نویس توافق ترسیم مرزی با لبنان رای مثبت داد

  • کد خبر: ۱۲۹۳۲۵
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
کابینه رژیم صهیونیستی به پیش‌نویس توافق ترسیم مرزی با لبنان رای مثبت داد
پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره توافق ترسیم مرز دریایی با لبنان در کابینه رژیم صهیونیستی به تصویب رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با حضور کلیه اعضای خود و به ریاست یائیر لاپید، نخست‌وزیر موقت تشکیل جلسه داد و پس از بررسی ابعاد و زوایای مختلف پیش نویس پیشنهادی آموس هوکشتاین، میانجیگر آمریکایی این توافق را تصویب کرد.

کابینه امنیتی در بیانیه خود اعلام کرد که در این زمان دستیابی به توافق مرز دریایی میان رژیم صهیونیستی و لبنان حائز اهمیت و فوریت است.

در میان اعضای حاضر در جلسه تنها ایلت شکد، وزیر کشور به این پیش نویس رای ممتنع داد. نفتالی بنت، نخست وزیر جایگزین نیز از توافق پیش رو به عنوان مطلوب‌ترین گزینه در شرایط حاضر یاد کرد. 

با تصویب این پیش نویس در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی انتظار می‌رود یائیر لاپید توافق مزبور را به منظور تصویب به جلسه عمومی روز چهارشنبه کابینه ببرد. گفته می‌شود توافق احتمالا برای ارزیابی به پارلمان رژیم صهیونیستی نیز تقدیم شود، با این حال در مورد سناریوی احتمالی اخذ رای کنست درباره قبول یا رد این توافق همچنان اختلاف نظر وجود دارد.

در این میان بنیامین نتانیاهو، رهبر جناح مخالف در کنست که روز گذشته از این توافق با عنوان «تسلیم تاریخی» یاد کرده بود خواستار آن است تا کابینه لاپید، این توافق را در کنست به رای بگذارد.

میدان گازی کاریش در منطقه ۲۹ مرزی میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و به عنوان یکی از میادین گازی مهم در منطقه‌ای استراتژیک، سال‌هاست در سکوت سازمان‌های بین‌المللی به دست صهیونیست‌ها چپاول می‌شود.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان چندین بار تاکید کرده است تا زمانی که لبنان به حقوق قانونی خود نرسد، اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد و این را یک «خط قرمز» برای حزب الله عنوان کرد.

او در سخنرانی پیشین خود نیز اعلام کرد که دریافت متن مکتوب پیشنهاد آمریکا موضوع بسیار مهمی است و تصمیم‌گیری در این باره با مسئولان دولتی لبنان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->