فرماندار مشهد: آشوب‌های اخیر، میراث شوم عملکرد غیرمتعهدانه برخی مسئولان است

  • کد خبر: ۱۲۹۳۳۲
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
فرماندار مشهد: آشوب‌های اخیر، میراث شوم عملکرد غیرمتعهدانه برخی مسئولان است
فرماندار مشهد با بیان اینکه حوزه‌های حاکمیتی باید تمام‌قد به میدان بیایند تا نارضایتی‌های عمومی رفع شود، اظهار کرد: امروز بهترین خدمت به اسلام، نظام و کشور، مسئولیت‌پذیری است تا بر مبنای آن، دستگاه‌ها به نحوی عمل کنند که رفتارشان مطابق با وظایف آن‌ها باشد.

محمدپور | شهرآرانیوز، محسن داوری در گردهمایی مسئولین ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات دستگاه‌های اجرایی که در تالار جلسات فرمانداری مشهد برگزار شد، با بیان اینکه آشوب‌های امروز کشور میراث شوم عملکرد غیرمتعهدانه برخی مسئولان است، گفت: آنچه امروز مهم است، ارزیابی مستمر از عملکرد مسئولان و مدیران است تا کاستی‌ها کشف شوند و بهبود نواقص به‌طور روزانه در دستورکار قرار بگیرد.

وی افزود: ۵۵ درصد مردم به خاطر مشکلات معیشتی در تنگنا هستند، اما بخش قابل‌توجهی از این افراد در اعتقادات و سبک زندگی خود با انقلاب همسو هستند و این همسوبودن به خاطر دین‌داری آن‌هاست، اما اجرای نادرست بسیاری از دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها باعث شده تا امروزه وقایعی در کشور اتفاق بیفتد که وقوع آن‌ها نتیجه مستقیم عملکرد نادرست مسئولان است.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: حتی پیش از پیروزی انقلاب، اعتراضات متعددی در تاریخ کشور برپاشده که هرکدام مطالبه یک موضوع مشخص را در دستورکار قرار داده‌اند. پس از انقلاب هم اعتراضات و آشوب‌هایی برپا شده که مردم خواسته صنفی یا معیشتی خاصی داشتند، اما دشمن در هر بار بر جریان اعتراضات سوار شده و این خواسته مشخص را به یک مطالبه در راستای تضعیف نظام تبدیل کرده‌اند.

وی ادامه داد: موضوع فوت یک دخترخانم و بی‌حجابی بهانه‌ای است تا کسانی که بعد از انقلاب به دنیا آمده‌اند و حتی بحران‌های دهه شصت را درک نکرده‌اند، خواهان براندازی باشند و شعار‌های هنجارشکنانه سر بدهند.

داوری گفت: هر دوشنبه جلسات ملاقات مردمی ما برگزار می‌شود و به‌طور ثابت، بانوانی هستند که مراجعه می‌کنند و از تأخیر در پرداخت حقوق همسرانشان گلایه‌مند هستند. با اطلاع از این گلایه، از طریق تماسی با مدیرعامل سازمان موردنظر و پیگیری موضوع، دو ماه حقوق کارکنان به‌طور منظم پرداخت می‌شود، اما باز بعد از گذشت مدتی، پرداخت حقوق دوباره با تأخیر‌های چندماهه صورت می‌گیرد. در این شرایط، حل مشکل نه از طریق پیگیری فرماندار یا مقامات مسئول بلکه با فعالیت مجدانه بازرسی سازمان‌ها میسر است و اینجاست که نقش بازرسان و ناظران مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های حاکمیتی باید تمام‌قد به میدان بیایند تا نارضایتی‌های عمومی رفع شود، ابراز کرد: امروز بهترین خدمت به اسلام، نظام و کشور، مسئولیت‌پذیری است تا بر مبنای آن، دستگاه‌ها به نحوی عمل کنند که رفتارشان مطابق با وظایف آن‌ها باشد.

بیان ویژگی‌های بازرسی مؤثر در دستگاه‌های اجرایی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->