ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و آلمان در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ | فینال قبل از فینال زکی پور رسما استقلالی شد + عکس خبر‌های خوش از سالن شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع) | کارگران به‌شدت مشغول کارند! پایان کار قایدی با اتحاد کلبا؟ گلر منچسترسیتی در راه عربستان مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟ فرگوسن: حضور رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ قابل تصور نیست
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تقریبا مثل پارسال

تحلیل آماری تیم شهرخودرو در پایان نیم‌فصل لیگ نوزدهم فوتبال

  • کد خبر: ۱۲۹۳۴
  • ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
تحلیل آماری تیم شهرخودرو در پایان نیم‌فصل لیگ نوزدهم فوتبال
آیا واقعا عملکرد نماینده مشهد در لیگ برتر نوزدهم ضعیف‌تر از سال قبل است؟
مرتضی اخوان - با برگزاری بازی معوق شهرخودرو و تراکتورسازی، شاگردان یحیی گل‌محمدی به تعطیلات می‌روند. این تعطیلات باید یک هفته زودتر آغاز می‌شد، اما به خاطر اردو و برگزاری مسابقات تیم ملی فوتبال امید در مسیر المپیک ۲۰۲۰ توکیو، با اعلام فدراسیون فوتبال بعد از برگزاری مسابقات هفته شانزدهم شروع شد و لیگ برتر به مدت نامعلومی دست‌کم تا اوایل بهمن‌ماه تعطیل خواهد بود. این وقفه در برگزاری مسابقات لیگ برتر فصل جاری، فرصت مناسبی است تا کادر فنی شهرخودرو نقاط قوت خود را بهبود ببخشند و نقاط ضعفشان را با جذب بازیکنان جدید در نقل و انتقالات زمستانی تقویت کنند. شهرخودرو در طول این نیم‌فصل و یک هفته عملکرد به‌ظاهر پرنوسانی داشت و حالا جایگاهش در قیاس با زمان مشابه در لیگ گذشته پایین‌تر است.
 
۳ امتیاز کمتر، یک دنیا استرس
هواداران شهرخودرو این روز‌ها سازشان چندان کوک نیست. آن‌ها از تیم در مسیر آسیایی‌شدنشان انتظارات بیشتری دارند و استرس عدم نتیجه‌گیری مطلوب در ۵ هفته اخیر به جانشان افتاده است. اما آمار‌ها از عملکرد شهرخودرو در این ۱۶ بازی چه می‌گوید؟ بر اساس آمار‌ها تیم گل‌محمدی مدل ۹۹-۹۸ از ۱۶ بازی ۲۸ امتیاز در جیب دارد و این تنها ۳ امتیاز کمتر از تیم یحیی در ورژن ۹۸-۹۷ است. شهرخودرویی‌ها در فصل گذشته تا پایان هفته شانزدهم ۳۱ امتیاز داشتند. ۸ برد، ۴ تساوی و ۴ شکست این فصل شهرخودرو تفاوتش با سال قبل فقط یک برد و باخت است. مشهدی‌ها فصل قبل ۹ برد، ۴ تساوی و ۳ شکست در کارنامه داشتند. شاگردان گل‌محمدی در لیگ هجدهم تا این مقطع از فصل در جایگاه سوم قرار داشتند و امسال چهارم‌اند.

چسبیده به رتبه پنجم!
نکته جالب توجه درباره عملکرد شهرخودرو لیگ هجدهم و نوزدهم که در هر ۲ مقطع یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت خود دیده است، چسبیدن به رتبه پنجم جدول در بازی‌های خانگی و خارج از خانه است! تیم فوتبال شهرخودرو خراسان در جدول بازی‌های خانگی این فصل و فصل گذشته در همین بازه زمانی، رتبه پنجم را در اختیار داشته است و دارد. این در حالی است که مردان یحیی گل‌محمدی در جدول بازی‌های خارج از خانه هم دقیقا همین وضعیت را دارند: حضور در جایگاه پنجم!

برتری در مبارزه با مدعیان
نماینده مشهد در لیگ برتر فوتبال در لیگ نوزدهم توانسته است نتایج بهتری برابر مدعیان همیشگی قهرمانی لیگ داشته باشد. شهرخودرو‌ی‌ها فصل گذشته مقابل پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان، رقبای جدی خود در مسیر قهرمانی در نیم فصل نخست ۲ تساوی و ۲ شکست عایدشان شد. این یعنی مردان گل‌محمدی سال قبل راه بردن بزرگان را بلد نبودند. اما مردان یحیی امسال در مصاف‌های نیم‌فصلی برابر همین رقبا ۲ شکست، یک تساوی و یک پیروزی به دست آوردند: ۴ امتیاز از بزرگان در لیگ نوزدهم و ۲ امتیاز عایدی از لیگ هجدهم.

۷ امتیاز، عایدی یحیی‌تایم
بازیکنان شهرخودرو در لیگ گذشته توانستند به‌دفعات با زدن گل‌های کلیدی در دقایق پایانی، برای گل‌هایشان لقب «گل در یحیی‌تایم» را به ثبت برسانند، دقایق حساسی که حریفان از آن هراس داشتند و گزارشگران تلویزیونی در این دقایق مدام به تماشاچیان گوشزد می‌کردند که به یحیی‌تایم نزدیک شدیم و هر آن ممکن است شاگردان گل‌محمدی ورق را برگردانند. شهرخودروی‌ها در فصل جاری لیگ برتر همچنان این ویژگی مثبت را حفظ کرده‌اند و در ۳ نبرد برابر پرسپولیس، سپاهان و پیکان توانستند با گل‌های دقایق پایانی نتیجه بازی را عوض کنند. آن‌ها از این گل‌ها ۷ امتیاز عایدشان شده است. اما در سویی دیگر، گل دقیقه ۹۳ لوسیانو پریرا در بازی فولاد و شهرخودرو در ورزشگاه امام رضای مشهد هم حداقل امتیاز آن بازی را از شهرخودرو گرفت.

ثبات صددرصدی ۳ بازیکن
۳ بازیکن در خطوط چهارگانه شهرخودرو در طول تمام دقایق ۱۶ بازی این فصل تیم در لیگ برتر حضور داشتند. سید مهدی رحمتی درون دروازه، محمدحسین مرادمند در خط دفاع و اکبر صادقی در میانه میدان برای شهرخودرو تمام ۱۴۴۰ دقیقه ممکن را در طول این فصل بازی کردند. رحمتی درون دروازه یک بار هم کارت زرد گرفته است. محمدحسین مرادمند مدافع مؤثر و گل‌زن تیم بوده که ۳ بار با کارت زرد داور جریمه شده و ۲ بار هم با ضربات سر دروازه حریفان را گشوده که از قضا یکی از این گل‌ها برابر پیکان و سه‌امتیازی بوده است. اکبر صادقی، کاپیتان و هافبک باتجربه شهرخودرو، هم دیگر بازیکن یحیی است که در طول تمام دقایق این فصل برای شهرخودرو به میدان رفته است. او در این ۱۴۴۰ دقیقه ۳ کارت زرد دریافت کرده و یک بار هم از روی نقطه پنالتی، دروازه شاهین بوشهر را گشوده است. اما در خط آتش شهرخودرو که این فصل کم‌فروغ به نظر می‌رسد یونس شاکری، مهاجم باثبات شهرخودرو در لیگ برتر توانسته است برای تیمش ۱۲۰۷ دقیقه در تمام ۱۶ بازی در میدان باشد. او در طول حضورش در مستطیل سبز برای شهرخودرو در این فصل ۳ بار گل‌زنی کرده و یک پاس گل هم داده است. آمار خوب دیگر در مورد شاکری دریافت نکردن کارت زرد در طول این ۱۶ بازی است.

زمزمه‌های نقل و انتقالاتی
شهرخودرو حالا با این آمار و عملکرد نیم‌فصل خودش را آماده یک نیم‌فصل داغ و مهیج می‌کند. مدیران و کادر فنی تیم هم به‌شدت در پی تکمیل لیست نقل و انتقالاتی زمستانی هستند و در این میان خبر‌های درگوشی زیاد است. از میان تمام این خبر‌ها به نظر می‌رسد نام چند بازیکن به در‌های ورودی باشگاه نزدیک‌تر است. امید عالیشاه، ترکمان، مرتضی تبریزی، محمدرضا خلعتبری، سرلک و حسن جعفری بازیکنانی هستند که از آن‌ها به عنوان بازیکنان نیم‌فصل دوم شهرخودرو یاد می‌شود. باید دید گل‌محمدی با جذب این بازیکنان یا ستاره‌هایی دیگر خارج از این لیست می‌تواند تیمی بهتر با نتایجی دلچسب‌تر برای نیم‌فصل دوم و مسابقات حساس پلی‌آف آسیایی بسازد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->