سرخط خبرها

مأموریت سخت پرسپولیس و استقلال در هفته نهم لیگ‌برتر فوتبال

  • کد خبر: ۱۲۹۴۱۱
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
مأموریت سخت پرسپولیس و استقلال در هفته نهم لیگ‌برتر فوتبال
رقابت های هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران از امروز شروع می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته نهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشورمان امروز با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود و فردا با انجام دیگربازی‌ها به پایان می‌رسد. در مهم‌ترین بازی امروز، پرسپولیس در آزادی به‌مصاف شاگردان محمد ربیعی در مس رفسنجان می‌رود و در بازی مهم فردا نیز استقلال مهمان ذوبی‌های اصفهانی است. وجه‌مشترک حریفان سرخابی‌ها، شکست‌ناپذیری آن‌ها تا پایان هفته هشتم رقابت‌هاست که همین موضوع، بر جذابیت این دیدار‌ها می‌افزاید.

فقط سه‌امتیاز، سرخ‌ها را راضی می‌کند

سرخ‌پوشان پایتخت برای دوئل حساس مقابل مس رفسنجان سه بازیکن خود را در اختیار ندارند و این مسئله باعث شده تا کادرفنی پرسپولیس کاری دشوار برای چینش ترکیب مدنظرش داشته باشد. پرسپولیس بعد از تعطیلات فیفادی، شروعی غیرمنتظره در لیگ بیست‌ودوم داشته است و شاگردان یحیی گل‌محمدی در دو هفته گذشته نتوانسته‌اند مقابل رقبا به پیروزی برسند و کسب یک‌امتیاز از شش‌امتیاز ممکن باعث شد آن‌ها هفته پیش صدرنشینی را از دست بدهند و ادامه این روند متزلزل ممکن است حتی سرخ‌پوشان پایتخت را به جایگاه پنجم جدول بفرستد!

شاگردان گل‌محمدی برای بازپس‌گیری صدر جدول، امروز در دیداری دشوار باید به‌مصاف مس رفسنجان بروند. مسی‌ها هنوز در لیگ بیست‌ودوم شکستی را متحمل نشده‌اند و می‌خواهند با عبور از پرسپولیس، خود را به این تیم برسانند. در بازی امروز، میلاد سرلک که در دیدار با سپاهان از ناحیه همسترینگ آسیب دیده بود، قادر به همراهی سرخ‌پوشان پایتخت نخواهد بود.

شیخ دیاباته هرچند در فهرست بیست‌نفره گل‌محمدی برای این دیدار حضور د‌ارد، با مهدی عبدی دیگرغایبان احتمالی سرخ‌پوشان خواهند بود. البته امید عالیشاه، کاپیتان اول سرخ‌پوشان، از بند مصدومیت رها شده و دوباره به وضع ایدئال بازگشته است و احتمالا در صورت صلاحدید گل‌محمدی برای این تیم به میدان برود. سرخ‌پوشان پایتخت اگر بخواهند از سیستم ۲-۳-۱-۴ استفاده کنند، امید عالیشاه به ترکیب پرسپولیس باز‌خواهد گشت و به‌عنوان جانشین میلاد سرلک به ترکیب یازده‌نفره سرخ‌پوشان پایتخت اضافه می‌شود.

استقلال از اصفهان صدرنشینی می‌خواهد

مصاف ذوب‌آهن و استقلال یکی از دیدار‌های حساس هفته نهم لیگ‌برتر است که فردا به‌میزبانی ذوبی‌ها انجام می‌شود. در ورزشگاه فولادشهر بدون‌شک اولین هدفی که تیم مهدی تارتار به آن فکر می‌کند، ادامه شکست‌ناپذیری است؛ رکوردی که فصل گذشته استقلال در لیگ‌برتر ثبت کرد و شاید کمتر تیمی موفق به ثبت آن در این فصل و فصل‌های بعد شود. یک فصل بدون‌شکست، کاری نیست که بتوان آن را به راحتی انجام داد؛ هر‌چند ذوب‌آهن تا اینجای کار که هشت هفته از مسابقات سپری شده، تیم شکست‌ناپذیر لیگ‌برتر بوده است. در آن سوی میدان، استقلال که به هماهنگی لازم رسیده است، دوست دارد برنده از میدان خارج شود و به سه‌امتیاز مسابقه دست پیدا کند.

استقلال در دیدار با فولاد برنده از میدان خارج نشد؛ اما ارائه‌گر بازی خوبی برابر این تیم بود و برای رسیدن به سه‌امتیاز، موقعیت‌های خوبی خلق کرد، ولی قدر موقعیت‌ها را ندانست و در‌نهایت به یک امتیاز بسنده کرد. مهدی تارتار و ذوب‌آهن چند‌هفته‌ای است که به بازی با سه مدافع روی آورده‌اند تا در حمله پرتعدادتر باشند. این همان سبکی است که فصل گذشته استقلال به نمایش می‌گذاشت؛ البته استقلال در فصل جدید هم در یکی‌دو بازی ابتدایی با این شیوه بازی کرد.

ذوب‌آهن با سیستم ۲-۴-۱-۳ بازی می‌کند و با این شیوه تا اینجا در دفاع موفق بوده است. به این دلیل که وینگ‌بک‌های این تیم هنگام دفاع به عقب برمی‌گردند و شیوه بازی ذوب‌آهن در دفاع ۲-۳-۵ می‌شود. استقلال در این فصل تاکنون در مصاف با دو تیمی که در دفاع پرتعداد هستند، یعنی پیکان و فولاد در امتیازگیری کامل ناموفق بوده است و باید منتظر ماند و دید که در گام سوم و در مصاف با ذوب‌آهن چه ایده و طرحی برای عبور از این سیستم به نمایش خواهد گذاشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->