شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان
سرخط خبرها

اسماعیل‌آباد در چاله کندی تصمیمات سیستم‌های دولتی

  • کد خبر: ۱۲۹۵۰۶
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
اسماعیل‌آباد در چاله کندی تصمیمات سیستم‌های دولتی
معضلات متعدد اسماعیل‌آباد در کند بودن تصمیمات سیستم‌های دولتی گیر کرده است. سال‌ها است برای این منطقه برنامه‌ریزی شده و کانال‌کشی انجام شده است، اما عمده پروژه‌ها رها شده و برای آنان هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

گروه مشهد | شهرآرانیوز؛ اسماعیل‌آباد، منطقه‌ای حاشیه‌نشین در مشهد که در وعده و وعید‌های مسئولین گیر کرده است. از ساماندهی معتادان متجاهر گرفته تا بهبود و آسفالت‌کشی مسیر دسترسی آن به خین عرب. "ناامنی" و "وعده‌های پوچ مسئولین" کلمات مشترک اغلب ساکنین است. از ساعت ۵ عصر به بعد جرات نزدیک شدن به پارک محله را ندارند و هر بار که به پاسگاه نیروی انتظامی منطقه تماس می‌گیرند فقط با یک جمله روبرو می‌شوند؛ باشد جمعشان می‌کنیم. اما هیچ خبری از نیرو‌های انتظامی نیست و معتادان و اراذل‌اوباش حتی در پشت محوطه پاسگاه به راحتی برای خود جولان می‌دهند!

هیچ مسئولی نسبت به معضلات اسماعیل‌آباد دلسوزی ندارد

به همراه نصرا‌لله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در بازدیدی سرزده به منطقه اسماعیل‌آباد رفتیم. آقای یزدانی، عضو شورای اسلامی روستای خین عرب در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به معضلات این منطقه اظهار کرد: همانطور که از ابتدای اسماعیل‌آباد شاهد بودید، کارتن‌خواب‌ها و معتادین تمام منطقه را فرا گرفته‌اند و هیچ‌کسی نسبت به سازماندهی و جمع‌آوری آنان اقدامی انجام نمی‌دهد. این معتادان ضمن اینکه اعتیاد دارند، سرقت هم می‌کنند و منطقه را ناامن کرده‌اند.

وی تاکید کرد: هیچ مسئولی نسبت به این منطقه دلسوزی ندارد تا این معتادان و کارتن‌خواب‌ها را سر و سامان دهند. از سال ۸۵ در این منطقه جدول‌گزاری، زیرکوبی و کانال کشی شده، اما این پروژه‌ها همه‌گی نیمه‌کاره رها شده و میلگرد‌های آن یک‌متر یک‌متر توسط معتادان به سرقت می‌رود.

عضو شورای اسلامی روستای خین عرب ادامه داد: فاضلاب خین عرب کل منطقه اسماعیل‌آباد را فرا گرفته است. پیش از این هشدار داده بودیم اگر تصفیه خانه فاضلابی که در منطقه خین عرب دائر کنند بوی بدش تمام شهر مشهد را فرا خواهد گرفت، در حال حاضر نیز فرا گرفته است و این تصفیه‌خانه نیز همانند معضل پرکندآباد شده است.

کند بودن تصمیمات سیستم‌های دولتی بر مشکلات منطقه اسماعیل‌آباد افزوده است

هادی برجی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گزاری و ساختمانی توسعه نوید خراسان در خصوص اقداماتی که در این منطقه انجام داده، بیان کرد: شرکت نوید خراسان که در این منطقه به عنوان سرمایه‌گذار ورود کرده است در ۴۴ هکتار زمین تملک کرده و آن را به کمیسیون ماده ۵ برده و طرح تفصیلی گذاشته است. در اینجا بیش از ۷۰۰ قطعه مسکونی داریم که در هر قطعه ۵ خانوار می‌توانند زندگی کنند. از همین رو ۳۵۰۰ خانوار می‌توانند به این منطقه آمده و مشکل مسکن‌شان حل شود. بخشی از زمین‌های ما کاربری تجاری دارد که می‌تواند به اشتغال و صنعت ساخت‌وساز نیز کمک کند.

وی گفت: در یک منطقه ۴۴ هکتاری که در حاشیه شهر قرار دارد، اگر به کمک شهرداری راه‌های دسترسی را به اینجا تسهیل کنیم، اشتغال ایجاد کرده، به تولید مسکن و به حاشیه شهر نیز کمک کرده‌ایم. حاشیه‌های شهر در مشهد مشکلات فرهنگی و اجتماعی درست کرده است. با این دسترسی این معضلات اقتصادی و فرهنگی را می‌توانیم حل کنیم، اما متاسفانه کند بودن سیستم‌های دولتی در این زمینه ما را دچار مشکل کرده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گزاری و ساختمانی توسعه نوید خراسان خاطرنشان کرد: ما بر اساس توافقاتی با شهرداری مشهد هزینه‌های زیادی در این منطقه انجام دادیم، اما شهرداری نسبت به قرارداد‌های خود پایبند نبوده است. یک سری اراضی را ما در اینجا تملک کردیم و شهرداری موظف بود راه‌های دسترسی به این اراضی را فراهم کند. ما پیرو توافقاتی که با شهرداری داشتیم این زمین‌ها را تملک کردیم. در حال حاضر شهرداری باید بابت این زمین خدمات ارائه کند و یا وجه آن را پرداخت کند.

برجی یادآور شد: حدود ۸ سال پیش نزدیک به ۲.۵ میلیارد تومان در این منطقه هزینه کرده‌ام و تمام آن‌ها از بین رفته است. اگر شهرداری نیز بخواهد هزینه مرا پرداخت کند هیچ یک از هزینه‌های من جبران نخواهد شد. در سال گذشته و سال جاری بیش از ۴ میلیارد تومان در این منطقه هزینه کرده‌ام که شهرداری دوباره این هزینه را از من قبول نکرده است. ما در اینجا کمکی برای شهرداری هستیم. شهرداری باید بپذیرد که یک بخش خصوصی و یک فعال اقتصادی به کمکش آمده است و باید او را تکریم کند. در صحبت‌ها و رفتار‌ها تناقض وجود دارد. در حال حاضر که بخش خصوصی ورود کرده چرا او را تنبیه می‌کنند؟ وقتی سرمایه‌گذار دیگری مرا ببیند دیگر به این مسائل ورود نمی‌کند.

اسماعیل‌آباد بودجه ملی می‌خواهد

نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به بازدیدی که از این منطقه داشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این منطقه را به عنوان منطقه صنعتی و صنفی انتخاب کرده‌اند باید نیاز دسترسی‌ها و رفت‌وآمد‌ها به آن نیز فراهم شود. یک مسیر اصلی در خین عرب داریم که این مسیر جوابگو نیست. احتیاج به راه‎‌های متعددی داریم تا نیاز منطقه را برطرف کند. در حال بررسی با شهرداری و سایر دستگاه‌ها هستیم تا این موضوع حل شود.

وی افزود: یک مجموعه‌ی ۴۵۰ واحدی که تحت جمع‌آوری مشاغل مزاحم راه‌اندازی شده است. مشکل اساسی آن نیز دسترسی است. زمینه برای توسعه فراهم است و باید مشاغل را جمع‌آوری کرده و به این مجموعه منتقل کنیم. لازمه این کار فراهم کردن مسیر دسترسی به این مجموعه است. وقتی وضعیت مسیر بد باشد و دائم با ترافیک همراه باشد، طبیعتا کسب و کار مردم رونق پیدا نمی‌کند.

باید به صورت جدی به مسئله جمع‌آوری معتادان متجاهر ورود کنیم

پژمانفر در خصوص گلایه مردم نسبت به عدم توجه پاسگاه نیروی انتظامی منطقه اسماعیل‌آباد نسبت به جمع‌آوری معتادان و اراذل‌اوباش تصریح کرد: باید با نیروی انتظامی در این خصوص گفتگو کنیم و از صحت و سقم ماجرا آگاه شویم، اما باید ورود جدی‌تری در جمع آوری معتادان متجاهر داشته باشیم.

وی گفت: تمام مسائل شهر به شهرداری مرتبط است. یک جمعیت بالایی از معتادان متجاهر داریم که بخش قابل توجهی از آنان مشهدی نیستند، اما در مشهد تجمع کرده‌اند. مشهد می‌تواند همانند سایر شهر‌ها برخورد سلبی داشته باشد تا این معتادان متفرق شده و به مکانی دیگر منتقل شوند، اما مشهد سعی کرده بار دیگران را تحمل کند. وزارت کشور نسبت به این قضیه باید اعتباراتی تخصیص دهد. تمام مسائل مشهد که بخش قابل توجهی از آن مربوط به مشهد نیست را نمی‌توانیم با اعتبارات مشهد حل کنیم و قطعا باید اعتبار ویژه برای آن پیش‌بینی شود.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->