مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید
سرخط خبرها

برزیل اپل را به اتهام فروش آیفون بدون شارژر ۱۹ میلیون دلار جریمه کرد

  • کد خبر: ۱۲۹۶۱۵
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
برزیل اپل را به اتهام فروش آیفون بدون شارژر ۱۹ میلیون دلار جریمه کرد
هرچند اپل تصمیم گرفته به این حکم اعتراض کند، اما جریمه ۱۹ میلیون دلاری دادگاه برزیل تغییر نخواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دادگاهی در برزیل اپل را به دلیل عدم ارائه شارژر در جعبه گوشی‌های آیفون، به پرداخت ۱۹ میلیون دلار غرامت محکوم کرد. اگر به خاطر داشته باشید، غول فناوری در سال ۲۰۲۰ و با رونمایی از خانواده آیفون ۱۲ تصمیم گرفت تا درون جعبه گوشی‌های خود شارژر قرار ندهد و از آن زمان تاکنون، در تیررس قوانین برزیل قرار گرفته است.

در گزارشی که توسط رویترز منتشر شده، حکم صادر شده اپل را به پرداخت ۱۹ میلیون دلار جریمه تحت عنوان «خسارت اجتماعی» مجبور می‌کند. ظاهرا این تصمیم توسط انجمن وام‌گیرندگان، مصرف‌کنندگان و مالیات‌دهندگان برزیل (AMBCC) گرفته شده است.

ظاهرا اپل تصمیم دارد تا به این حکم اعتراض کند، اگرچه حکم دادگاه ایالتی سائوپائولو تغییر نمی‌کند و معتقد است که این شرکت با فروش محصول پرچمدار خود بدون شارژر، مرتکب رفتار‌های سودجویانه شده است.

با توجه به اینکه مقامات برزیل در گذشته نیز چندین بار اپل را به دلیل اقدامات تجاری ضد مصرف‌کننده خود دنبال کرده‌اند، ممکن است غول فناوری در نهایت مجبور به پرداخت جریمه ۱۰ میلیون دلاری شود.

دلایل اپل برای کنار گذاشتن شارژر از جعبه آیفون

ا‌پل به منظور کاهش انتشار کربن و کاهش انباشت زباله‌های الکترونیکی، از زمان معرفی سری آیفون ۱۲، استفاده از شارژر در جعبه‌ها را متوقف کرد. از آن‌جایی که مشتریان قدیمی آیفون احتمالا شارژر خود را دارند، غول کوپرتینویی معتقد است که ارائه شارژر با هر گوشی بی معنی است، البته باید توجه داشت که اپل به فروش جداگانه آن‌ها همچنان ادامه می‌دهد.

از نظر تجاری، هرچند ا‌پل هیچوقت به چنین موضوعی اشاره نکرده است، اما ارائه شارژر در هر جعبه آیفون همچنین سود غول فناوری را کاهش می‌دهد، بنابراین کنار گذاشتن آن برای اپل یک امتیاز محسوب می‌شود.

مدت کوتاهی پس از اپل، رقبایی مانند سامسونگ و شیائومی هم ارائه شارژر در جعبه گوشی‌های بسیار گران قیمت خود مانند مدل‌های تاشو و حتی میان‌رده‌ها را متوقف کردند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->