سرخط خبرها

آمادگی بیش از ۱۰۰۰ نفر برای اهدای عضو

  • کد خبر: ۱۳۰
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
آمادگی بیش از ۱۰۰۰ نفر برای اهدای عضو
پویش دریافت داوطلبانه کارت اهدای عضو با استقبال شهروندان در بوستان ملت برگزار شد.

به گزارش شهرآرا محله، به همت اداره فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ و همکاری مدیریت بوستان ملت و مرکز اهدای عضو مشهد، ایستگاه دریافت داوطلبانه کارت اهدای عضو در بوستان ملت دایر شد.
«فرشته نجات شمایید.» عنوان برنام‌های بود که با هدف آشنا کردن مردم با موضوع اهدای عضو برگزار شد و پس از معرفی این موضوع به کسانی که داوطلب اهدای عضو بودند فرم داده شد تا پس از پر کردن آن کارت اهدای عضو دریافت کنند.
افرادی که کارت اهدای عضو دریافت میکنند تنها رضایت قلبی خود را برای اهدای اعضای بدنشان در صورت بروز اتفاق منجر به مرگ ابراز میکنند و به نوعی به بازماندگان خود این وصیت را میکنند که اعضای بدنشان برای نجات زندگی افرادی دیگر اهدا شود.
طبق گفته‌های پزشکی هر فردی که اعضای بدن خود را اهدا میکند میتواند به ۸ نفر دیگر که عضوی از بدنشان از کار افتاده است زندگی دوباره اهدا کند. ایستگاه دریافت کارت اهدای عضو با این هدف دایر شد تا در مرحله اول به کسانی که با این طرح آشنایی ندارند آگاهی لازم داده شود و در صورتی که افرادی تمایل به اهدای عضو داشتند فرم اهدای عضو در صورت بروز حادثه را پر و کارت را دریافت کنند.
برنامه «فرشته نجات شمایید.» از ۲۰ تا ۲۲ خرداد به مدت ۳ روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ سمت درِ غربی پارک ملت دایر بود که در مدت اجرای این طرح بیش از ۱۰۰۰ نفر داوطلب دریافت کارت اهدای عضو شدند.
محمدرضا رنجبر گلستانی، کارشناس اجتماعی شهرداری منطقه، درباره اجرای این طرح گفت: «این طرح با هدف ترویج یک فرهنگ انسانی برگزار و استقبال خوبی هم از این برنامه شد، ما در این برنامه گسترش این فرهنگ را دنبال کردیم و در این راستا از کسانی که در برنامه حاضر میشدند خواستیم که هر نفر ۸ نفر را به این پویش دعوت کند که طرح موفقی بود.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->