آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در بوستان وکیل‌آباد مشهد کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد
سرخط خبرها

رفع تصرف ۳ تریلیون تومانی از زمین‌های ملی در خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۱۳۰۲۳۵
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
رفع تصرف ۳ تریلیون تومانی از زمین‌های ملی در خراسان‌رضوی
«براساس آمار، امسال درمجموع از ۵ میلیون‌و ۲‌هزار و ۴۰۹ مترمربع از زمین‌های استان، در قالب ۶۳ مورد رفع تصرف شده که ارزش ریالی آن ۳ تریلیون و ۸۹۴ میلیارد و ۲۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.»

سعید کریم‌پور | شهرآرانیوز، این خبری است که فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان‌رضوی درباره رفع تصرف از زمین‌های ملی استان از ابتدای امسال تا پایان دهه دوم مهرماه اعلام می‌کند. سرهنگ مجید علی‌نیا در گفتگو با خبرنگار شهرآرا صحبت‌هایش را درباره کوتاه‌کردن دست متصرفان از زمین‌های ملی در خراسان‌رضوی این‌طور ادامه می‌دهد: از این رقم ۵۶ رفع تصرف از زمین‌های ملی استان شده که مساحت مجموع آن ۴ میلیون‌و ۹۱۱ هزارو ۵۱۹ مترمربع بوده است.

او ارزش ریالی این زمین‌ها را ۳ تریلیون و ۷۷۸ میلیارد و ۱۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌کند. به‌گفته علی‌نیا، همچنین هفت رفع تصرف از زمین‌های ملی نیز از سوی اجرای احکام خراسان‌رضوی انجام شده که مساحت آن ۹۰ هزارو ۸۹۰ مترمربع بوده است. ارزش ریالی آن نیز ۱۱۶ میلیاردو ۴۱ میلیون تومان بوده است.

هزارو ۳۲۴ متر رفع تصرف در مشهد

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان‌رضوی همچنین درباره رفع تصرف از زمین‌های ملی مشهد در همین مدت نیز می‌گوید: در هفت ماه ابتدای سال تاکنون هزارو ۳۲۴ مترمربع از زمین‌های مشهد رفع تصرف شده که دو مورد آن رفع تصرف فوری با مساحت هزارو ۱۵۰ مترمربع و ارزش ریالی آن‌ها ۲۱ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. یک مورد نیز از طریق اجرای حکم قضایی رفع تصرف شده که مساحت آن ۱۷۴ مترمربع و ارزش ریالی آن ۳ میلیاردو ۴۸۰ میلیون تومان بوده است. ارزش ریالی مجموع این تصرفات ۲۴ میلیاردو ۶۸ میلیون تومان است.

علی‌نیا درباره وضعیت و روند تصرف زمین‌های ملی در مشهد و استان خاطرنشان می‌کند: با افزایش ارزش مادی زمین، تصرف زمین‌ها از سوی متصرفان و افراد سودجو دور از تصور نیست، اما باتوجه‌به گشت‌زنی و اشراف اطلاعاتی در سطح حوزه استحفاظی و برخورد با متصرفان، روند تصرفات کاهشی است.

حقیقی‌ها بیشترین متصرفان

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان‌رضوی با بیان اینکه بیشتر متصرفان افراد حقیقی سودجو و فرصت‌طلب هستند، اظهار می‌کند: به‌طورکلی با هدفمندکردن و تقویت گشت‌های یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن چنانچه زمین‌ها تصرف شود، حین تصرف، مأموران مداخله و با متصرفان برخورد می‌کنند و درنهایت با هماهنگی و تعامل با دستگاه قضایی، زمین‌ها از سوی خود متصرف به اعاده به وضع سابق بازمی‌گردد.

علی‌نیا اوایل مرداد امسال گفته بود که «در چهار ماه نخست امسال، ۴ میلیون‌و۹۴۶هزارو۶۳۸ مترمربع از زمین‌های ملی رفع تصرف و خلع ید شده است». آماری که در دوازده ماه سال ۱۴۰۰ یک‌میلیون‌و۶۲۱هزارویک مترمربع بود و در چهار ماه نخست امسال رشدی حدود سه‌برابری داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->