حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت)
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: ۴ نهاد و ۱۵ مقام اروپایی و آمریکایی در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه ایران قرار می‌گیرند

  • کد خبر: ۱۳۰۳۲۳
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
امیرعبداللهیان: ۴ نهاد و ۱۵ مقام اروپایی و آمریکایی در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه ایران قرار می‌گیرند
وزیر خارجه کشورمان با اشاره به دخالت‌های غربی‌ها در امور داخلی ایران گفت: حداقل ۴ نهاد و ۱۵ مقام اروپایی و آمریکایی که هم در موضوع تحریم‌ها و هم در ترویج خشونت در کشور نقش داشتند، در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه قرار خواهند گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز از خانه ای‌بی (بیماران پروانه‌ای) بازدید و از نزدیک جویای احوال بیماران حاضر در این مرکز شد. وزیر خارجه سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و در نشستی خبری پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

امیرعبداللهیان پس از دیدار با بیماران پروانه‌ای و شنیدن خواسته‌های آنان اظهار کرد: مسئله بیماران پروانه‌ای برای ما بسیار مهم است و همه ظرفیت‌ها را برای کاهش آلام و شرایط سخت آنان استفاده خواهیم کرد. امیدوارم بتوانیم در این زمینه گام‌های موثری را برداریم تا بخشی از آلام خانواده‌ها و بیماران عزیز کاهش پیدا کند. ما شبانه روزی در حال کار بر روی این مسئله هستیم و مطمئن هستم که جوانان ایرانی هم در این زمینه تلاش‌هایی خواهند کرد.

وزیر خارجه در این نشست درباره تحریم‌ها گفت: خیلی متاسف شدیم همه ما از آنچه که مشاهده و دریافت کردیم. سوئد متاسفانه از در اختیار گذاشتن چنین امکان دارویی سر باز می‌زند. این در حالی است که بار‌ها مقامات آمریکایی و اروپایی ادعا می‌کنند که تحریم‌ها شامل مباحث دارویی نیست. تحریم‌ها امروز به ابزاری برای نقض سیستماتیک حقوق بشر تبدیل شده است.

امیرعبداللهیان افزود: این کشور‌ها اشک تمساح ریختند برای یک دختر ایرانی که متاسفانه فوت شد و از احساس مردم ایران برای ایجاد آشوب استفاده کردند. ما تا ساعاتی دیگر در وزارت خارجه، اسامی نهاد‌ها و موسسات و مقامات خارجی که در چنین تحریم‌هایی نقش داشتند و همچنین مقامات و موسساتی که در روز‌های گذشته اقدام به ترویج خشونت کردند، را در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه اضافه خواهیم کرد. از نظر ایران این افراد و نهاد‌ها مصداق رفتار تروریستی داعش قلمداد می‌شوند و ایران حق خودش را در این باره حتما ایفا خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: ما جزئیات را تا ساعات آینده اعلام می‌کنیم. به طور مشخص حداقل ۴ نهاد و ۱۵ مقام اروپایی و آمریکایی که هم در موضوع تحریم‌ها و هم در ترویج خشونت در کشور نقش داشتند، در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص اظهارات بورل گفت: من فقط می‌گویم آنچه که در اروپا و آمریکا از حقوق بشر یاد می‌شود تنها یک حرف بیشتر نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->